Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Reg.datum
    Dec 2006
    Gilla
    0
    Gillad 0 gånger i 0 inlägg

fiske i Lödde Å..

tjenna, är sugen på att boka en resa till löddeå men mina vänner. Är det bara mete efter gädda som är intressant där eller kan man även köra Jerkbait fiske där ? ..

Sen om de finns nån stanns vid vattnet man kan dra upp ett tält, tänkte stanna några dagar ..

Tacksam för alla tips Grabs..
    Gädda : 9,8 Gös : 5,7 Abbore : 1,6 Sutare : 1,7 Regnbåge : 3,2 brax : 3,7 Röding : 1,7 Björka 0,62 Lake : 1,6

Team: Gammelgäddan

Reg.datum
    May 2009
    Blogginlägg
    1
    Gilla
    0

Det är inte många platser du kan stå och kasta ifrån. Så jag skulle rekommendera att du har med dig en båt eller hyr en.

Reg.datum
    Dec 2006
    Gilla
    0

okaaj, jag har en gamal ryds som är en slit å släng så då få man ta med sej den ..

Finns de vandrahem eller nån stanns där kan campa? .

Nån som har jerkbaitfiskat där ? Vilka färger å metoder funkar fint där nu på våren ? ..
    Gädda : 9,8 Gös : 5,7 Abbore : 1,6 Sutare : 1,7 Regnbåge : 3,2 brax : 3,7 Röding : 1,7 Björka 0,62 Lake : 1,6

Rekord: Braxen: 5,42 Gädda: 12,68 Karp: 21,36 Mört: 0,860 Sik: 3.64

christians avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Ålder
    25
    Gilla
    0

Hej foxxen!
    Tänkte börja med att vara lite tråkig och kolla så du verkligen är införstådd med vad det är för fiske nere i Lödde? Det är en väldigt svårfiskad å där det brukar vara långt mellan huggen. Så något händelserikt ösfiske kan du glömma!

Men jag förutsätter att du redan var införstådd med allt det där, så nu till det mer väsentliga. Nere i Lödde är det med eller mindre uteslutande gäddmete som gäller. Visst finns där folk som står och dänger med jerkar nere i Lödde, men deras fångster är väldigt lätträknad så vitt jag vet. Personligen skulle jag aldrig lägga tid på att jerka där, men går gör det ju alltid. Det finns platser där man kan stå och fiska från land, t.ex. nere vid reningsverket. Men det absolut lättaste är att fiska med båt, så du gör rätt i att dra med dig din ryds. Annars går det alltid att hyra båt på kanotcentret som ligger intill ån i Lödde.

Det finns folk som campade vid ån, kanske främst förr om åren, t.ex. nere vid "space". Men numera är det nog vanligast att bo på vandrarhemmet som ligger inne i Lödde.

Om det är jerkfisket du är ute efter så hade jag sökt mig högre upp i systemet där det går över till att kallas Kävlinge ån. Här brukar oftast vara lite mer lättfiskat. Lite mer fisk men med lite lägre snittvikt. Men det händer att några riktiga suggor kommer upp även där uppe. Det är absolut inte fel att köra gäddmete även där uppe, det brukar kunna vara en effektiv metod i ån.

Hoppas du har fått svar på några av dina frågor iallfall. Tveka inte att höra av dig om du har fler frågor!

MVH

Reg.datum
    Dec 2006
    Gilla
    0

Jo jag vet att de är svårfiskar. Men är ju alltid välkommet om man nu skulle få nått.. Jag tar även med mina gäddmetespön isåfall å testa de med. men skulle vara ballt å få en redigt sugga på jerkbait där ..

kanske man skulle skita i att ta med min båt. vad är de för båtar dom har där ? Vilken tid på åren är "hetast" där ?.

Team: Gammelgäddan

Reg.datum
    May 2009
    Blogginlägg
    1
    Gilla
    0

De båtarna jag har sett är ganska små roddbåtar. och kostar 400kr om dagen har jag för mig, och det är utan motor om jag inte minns fel.

Team: LBFT

Mikaels avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ålder
    36
    Gilla
    4
    Gillad 5 gånger i 5 inlägg

Det är riktigt dyrt att hyra båt i Lödde, dessutom måste man passa gubben tider men jakt och liknande...hehe..

Men du, det finns någon här på FS som erbjuder sig att hyra ut sin båt i ån för en billigare peng, sök på det så hittar du nog honom.

Jag har båt, men tillsammans med en polare så den lånar jag inte ut. Men om tiden passar och du vill ha sällskap kan vi kanske fiska ihop. Jag är lite sugen på att testa med spinnfluga och sillspinn (ff.predator). Men eventuellt kan man också skaka fram ett tiotal feta mörtar och meta lite också. Jag har dock skitmycket på jobb så det blir max en dag. Detta innebär också att jag inte kan lova att jag kan komma loss.

Den finns en kille här på fs (Callex) som tagit en fet gädda på jerk så visst går det, sök lite på det så hittar du nog lite info.

Ute vid mynningen kan du campa om det inte blåser för mycket, men annars är det gott om ängar så det är väll på att campa på, allemannsrätten gäller väll på ängar även om bönderna äger marken.

Du får väll se till att boka upp en 3 - 4 pers att fiska i ån med som har båt, då behöver du inte ta med din egna och du slipper att hyra!

Tror faktiskt att den hetaste perioden är just nu, så långe inte vårfloden förstör fisket helt!

Team: LBFT

Mikaels avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ålder
    36
    Gilla
    4
    Gillad 5 gånger i 5 inlägg

Här har du länken till han som hyr ut.

http://www.fiskesnack.com/forum/show...hlight=l%F6dde

Team: team onion islet

Rekord: gädda 12,48

ALQs avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Gilla
    5
    Gillad 150 gånger i 17 inlägg

visst går det att jerka i Lödde! jag, jojje och wizkid var där över en helg och jerkade upp lite gäddor, med en 8+ på topp. inte var det så att det small i vart och varenda kast, men om jag inte minns fel fick alla minst ett par gäddor var. olof (här på FS) var med en av dagarna, och drog också någon jerkgädda. callex har jerkat upp lite fina gäddor i lödde, så visst går det. sista dagen (på väg hem typ) stod vi på land och fiskade, lite trist men det gick det med. det finns ett bra vandrarhem och båt gick att hyra utan problem, och inte så dyrt var det heller.

länken här om du vill läsa om äventyret...

http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=18243
    Senast redigerat av ALQ den 2010-03-18 klockan 11:19.
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Rekord: Gädda 9kg

stregnils avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Ålder
    45
    Gilla
    22
    Gillad 11 gånger i 9 inlägg

Citat Ursprungligen postat av foxxen Visa inlägg
    Jo jag vet att de är svårfiskar. Men är ju alltid välkommet om man nu skulle få nått.. Jag tar även med mina gäddmetespön isåfall å testa de med. men skulle vara ballt å få en redigt sugga på jerkbait där ..

kanske man skulle skita i att ta med min båt. vad är de för båtar dom har där ? Vilken tid på åren är "hetast" där ?.
    Jag har båt i Lödde, om tiden passar så kan du få hyra den....
    Hör av dig i så fall

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

1. Fiske träff Kävlinge/lödde
    Av pixx i forum Region Skåne
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 03:30
  2. Lödde Å?
    Av olof.anderberg i forum Region Skåne
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 00:50
  3. Bra fiske i Lödde?