Resultat 1 till 10 av 21
-
2010-12-27, 16:03 #1
Pelle Carlsson
Registered User
Fotoalbum: Länk här
Upplagda PB:n: Länk här
Placering i ligan: Länk här
- Reg.datum
- Dec 2010
- Gilla
- 7
- Gillad 1 gång i 1 inlägg
Myfishmap.com - Ladda upp era fiske-fångster!
http://www.myfishmap.com/
Detta är en bra och lärorik sida med fiskefångster över hela landet!
Du kan ladda upp dina fångster i minsta detalj, som fångstdjup, vattentempratur, bete, fångsttid, datum, väder och så kan du välja C & R så att alla ser att den släppts tillbaka.
Håll koll på var du fångade dina fiskar!
Du kan också kolla statistiken på Gäddor, Gösar, Abborrar, Buster Jerks och Mört både som fisk-statistik och bete-statistik!
Du kommer att ha mycket nöje på denna sida, om blir medlem!
Jag heter Zack på http://www.myfishmap.com/ och jag har vart medlem i snart 1 ½ år, jag kan bara säga att jag är nöjd!
Bli medlem och testa! http://www.myfishmap.com/
Senast redigerat av PelleC den 2011-02-23 klockan 22:25.
-
2011-02-23, 22:28 #2
Pelle Carlsson
Registered User
- Reg.datum
- Dec 2010
- Gilla
- 7
- Gillad 1 gång i 1 inlägg
Kom igen!
Besök sidan och kolla iaf!
(Jag har inte skapat sidan men tycker att det är en intressant sida, så ju mer medlemmar desto roligare).
-
2011-02-23, 22:38 #3Team: Team Nonstop
Henrik Lundin
Registered User
Sponsrad av: Mig själv
Rekord: Abborre 2,2 Kg. Lax 7,6 kg. Öring 3,37 kg.Fjäll-Röding 1,6kg. Gädda 9,27kg. Regnbåge 1,4 kg
- Reg.datum
- Aug 2008
- Ålder
- 26
- Gilla
- 16
- Gillad 22 gånger i 18 inlägg
-
2011-07-25, 12:46 #4
Metare & SmåsjöTrollare
Rekord: Röding 4820gr. Insjölax 4600gr. Abborre 950gr. Gös 7350gr. Karp 11375gr. Östersjölax 8750gr.
- Reg.datum
- Oct 2003
- Ålder
- 34
- Gilla
- 0
- Gillad 0 gånger i 0 inlägg
sidan finns ju inte längre????
Krökta spön knarrande rullar och linor spända som fiolsträngar, då lever man gott....
www.solskensmetarna.se
-
2011-07-25, 14:56 #5
Robin Å.
Allt-i-allo Fiskaren
- Reg.datum
- Jul 2008
- Gilla
- 9
- Gillad 22 gånger i 11 inlägg
Funkade att gå in på Myfishmap.com för ett tag sen, dock blev man överförd till den nya adressen, Fishbrain.com.
-
2011-07-26, 10:18 #6Team: Esox Morsus
Mats K.
"Laid-back" User
Rekord: Gädda 10.8kg
- Reg.datum
- Oct 2008
- Ålder
- 40
- Gilla
- 122
- Gillad 128 gånger i 66 inlägg
Jepp, Fishbrain är det som gäller numera.
Tycker sidan är riktigt bra för att hålla koll på vilka beten man har och lite kul att se vad man fångat - underlättar när man har guldfiskminne som undertecknad
Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden
):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
-
2011-07-26, 12:26 #7
Linus Gustafsson
Registered User
- Reg.datum
- Aug 2009
- Gilla
- 0
Tyckte jag läste nånstans att det skulle finnas en app för Android telefoner för fishbrain, nån som lyckats hitta denna?
-
2011-07-26, 17:22 #8
Roger Karlsson
Registered User
Sponsrad av: E-tuna kommun
Rekord: Till för att slås!
- Reg.datum
- Jun 2009
- Gilla
- 116
- Gillad 183 gånger i 69 inlägg
Har varit medlem på MyFishMap/Fishbrain.com. Har nu tagit Timeout från sajten eftersom jag tycker det har blivit en sådan försämring sedan den nya Fishbrain startade.
Då jag blev medlem så var det en väldig aktivitet bland medlemmarna på sidan, man skrev i forum, flera skrev blogg, man lade upp fångster och foton, kommenterade inlägg o foton. Idag så är det endast några stycken av alla drygt 2400 medlemmar som registrerar fångster, laddar upp fisketurer. 2-4st som skriver i forum, 1-2st som skriver blogg.
Alltså väldigt låg aktivitet!
Medlems antalet ökar men aktiviteten har så gott som försvunnit.
Har ställt frågan till huvudansvarig för sidan om varför han tror det blivit som det blivit. Får inget direkt svar men han tror el har en vision att snart så skall alla medlemmar regga sina fångster via sin smartphone.
Kanske han har rätt, men varför skulle plötsligt aktiviteten explodera pga av detta?
En som varit väldigt nöjd med MyFishMap men tycker faktisk att Fiskbrain suger som det är nu!
-
2011-08-09, 16:44 #9
Jens Persson
Registered User
- Reg.datum
- Jan 2008
- Gilla
- 0
- Gillad 19 gånger i 5 inlägg
Vi (FishBrain.com) kan aldrig tvinga folk att aktivera sig. Jag tror att nyckeln till att få igång aktiviteten är att göra fångstrapporteringen ännu enklare, snabbare och mer intuitiv. Så vi får in fler fångstrapporter. Man måste snabbt se nyttan med att rapportera in sina fiskepass och presentera statistiken på ett personligt sätt. Man ska se förändringar direkt. Vilka beten som går bäst just nu. Jag tror också mycket på realtidsaktiviteter såsom att följa fiskepass från medlemmar som rapporterar via smartphone. Direkt i din smartphone eller på webben.
Vi tror att när vi har lanserat vår fiskepass/fångstrapporteringsapp så kommer de rapporter som rapporteras från en smartphone att gå om de som rapporteras i efterhand via webben. Jag tror också att smartphone-rapporteringen kommer att öka aktiviteten även på webben. Fler medlemmar lockar fler medlemmar. Fler medlemmar ger mer statistik. Mer statistik lockar fler medlemmar...
Men som sagt. Detta är ju bara vad jag tror...
-
2011-08-10, 09:33 #10
Eric
Registered User
Sponsrad av: Min Fru
Rekord: Havsöring 4.6kg, Regnbåge 2.3, Aborre 950gram, Gädda 4kg, Insjö-öring 950gram
- Reg.datum
- Aug 2005
- Gilla
- 0
Ett tips till Fish brain ...
Att när man rapporterar så det viktiga är att man kan lägga upp sina favorit fiskar .... exempelvis så fiskar jag just nu bara lax... så att jag snabt kan välja den ... sen vad är det viktiga Jo Vikten att jag kan raportera vikten .... sen kan man lägga upp all info om man vill ... jag kom på en till sak att man kan lägga upp en favorit plats ..... tex jag fiskar i strömmen mycket att jag lägga in den ... men jag tror det viktigaste som folk tycker är: typ av fisk, vikt och eventuellt plats ...
Liknande ämnen
-
Ofrivilliga fångster?
Av pekka.wallin i forum LjugarbänkenSvar: 508Senaste inlägg: 2012-10-07, 14:10 -
Fångster Nyhamn Landskrona
Av lelle97 i forum Region SkåneSvar: 0Senaste inlägg: 2010-10-05, 16:39 -
Fångster i Skagern 2010
Av simon.s i forum FiskerapporterSvar: 1Senaste inlägg: 2010-08-20, 09:38 -
Lite av veckans fångster
Av Zneezy i forum FiskerapporterSvar: 0Senaste inlägg: 2009-06-26, 23:03 -
Lite roliga fångster!!
Av silver i forum FiskerapporterSvar: 1Senaste inlägg: 2003-05-24, 11:37

Svara med citat

Bokmärken