Undervattenskamera - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Undervattenskamera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Undervattenskamera

    Hej!
    Är det någon som har erfarenhet av denna undervattenskamera eller någon annan variant som verkligen fungerar?
    http://www.prylstaden.se/overvakning/undervattenskamera

    Jag fiskar ofta i ganska klara sjöar och vill kunna filma ner på 8-10 meters djup.

    Funderar på om man verkligen ser något när det är så mörkt där nere och om det inte blir knöligt att vrida runt den för att se något. Helst skulle man ha en radiostyrd variant men då drar det väl iväg....

  • #2
    Det står att kameran har ir-leds ( små lampor med ljus som man inte ser med ögat ) så det har mindre betydelse hur mörkt det är där nere.

    Vad jag förundras över är varför upplösningen alltid är extremt låg. Överföringen av videoströmmen borde inte ha något problem att klara 720p eller 1080p men de envisas med att använda en kamera med 640x480 i upplösning. Och storleksmässigt är det ingen skillnad på denna kameran och en med högre upplösning, inte heller pengamässigt. För jag har för mig att dessa har en Sharp-/Sony-CCD i storlek 1/2", 1/3" eller 1/4".

    Har gått länge i tankarna att köpa trådad kamera med kabel och sedan en portabel monitor med inspelning, sedan göra ett enkelt undervattenshus till det. Men har inga verktyg alls i hemmet så det blir lite svårt att tillverka något :P

    I vilket fall så borde det gå utmärkt att använda den där kameran som du länkade till. Även i djupet.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
    250 svar
    77 518 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Usling
    av Usling
     
    Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
    74 svar
    5 144 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg WalterChang  
    Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
    6 svar
    567 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg bandsmet  
    Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
    32 svar
    2 376 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg lsjonsson  
    Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
    3 svar
    571 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Usling
    av Usling
     
    Arbetar...
    X