Erfarenheter av ABU service i Svängsta - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter av ABU service i Svängsta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Erfarenheter av ABU service i Svängsta

    Behöver få skriva av mig lite och höra vad ni andra har för erfarenheter av ABU service i Svängsta.

    I slutet på mars fick jag en Revo Beast av frugan som present på vår bröllopsdag, den rullen hade en ojämn och wobblande gång och lät som när man gnider metall mot metall vid vevning. Fick den således utbytt på garantin efter en del om och men.

    Den andra rullen jag fick hem har liknande problem samt att det knäcker till inuti rullen när man lossnar på slirbromsen/stjärnhjulet. Ungefär som om något sitter löst eller inte sitter där det ska. Mejlade och förklarade problemet, Roger Eriksson hos ABU skickade en förbetald fraktsedel denna gång med anvisning om att skicka kopia på mejlet samt ett telefon nr. jag kan bli nådd på.

    Skickade iväg rullen ett par dagar sedan och trodde att det skulle vara smidigt likt förra gången att få rullen kontrollerad och utbytt. Men idag kommer ett mejl från Roger hos ABU som ifrågasätter varför jag har skickat in rullen till dem trots att det var han som bad mig skicka rullen och såg till att jag fick hem fraktsedeln.

    Första rullen är provkastad vid en fisketur, den andra rullen är inte använd alls. I princip har halva sommaren gått utan att jag kunnat använda rullen, vilket är väldigt tråkigt.
    Senast ändrad av MadZz; 2015-07-09, 19:21.

  • #2
    Tyvärr är det så under semestertider att allt tar längre tid. Dock så är dem hjälpsamma och serviceminded enl. min erfarenhet.
    Det tråkiga är att de inte har möjlighet att provkasta prylarna.

    Kommentera


    • #3
      Jo visst att det kan ta lite tid under semestertider, skickade mejlet om ersättningsrullen den 6 juni och fick hem fraktsedeln i slutet av juni. Kanske lite väl långt tid
      Senast ändrad av MadZz; 2015-07-09, 19:45.

      Kommentera


      • #4
        Har haft att göra med en Roger på ABU service i Svängsta (behöver inte vara samma Roger) och han har varit 100% klockren och bjudit på en serviceanda man sällan stöter på nuförtiden. All heder åt den mannen.

        Kommentera


        • #5
          har surrat med dom ett antal gånger ang. div. ambor och min erfarenhet är +++++++ kan inte säga annat.

          Kommentera


          • #6
            Jag har kontaktat dom vid ett tillfälle tidigare.
            Jag hade frågor om en gammal rulle som slutats tillverkats.
            Kunskapen och viljan att hjälpa mig var överväldigande.
            Högsta betyg.

            Kommentera


            • #7
              Jag gnällde på dem ang några svartzonker bete... På en lörda halv 11 på kvällen efter fisketuren... "Dem" svarade en kvart efter jag skickade, jag var stensäker på att de var automail... De var de icke! Hon sa okej å frågade vad för beten jag ville ha istället och min adress, nästa dag på kvällen låg betena i brevlådan... Jag hade knappt hunnit posta mina beten som skulle till dem!

              Helt overklig service, jag snacka med någon som hete marita om jag minns rätt.
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

              Kommentera


              • #8
                Även mina erfarenheter ger dem fem av fem ☆☆☆☆☆
                Jag älskar att syssla med struntsaker,
                påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda,
                komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst...
                och bara följa ögonblickets ingivelse.

                Kommentera


                • #9
                  Jag har haft med Svängsta att göra vid några tillfällen och de är alltid hjälpsamma och snabba (när möjlighet finns, semestertider har jag också upplevt lite långsammare men vart är det inte så?).

                  Var exempelvis på besök nere i Småland och fiskade, råkade vid lintrassel peta i min vevgavel på något konstigt sätt mitt i sjön. Hade ca. 11 mil till Svängsta så jag ringde och beställde en ny komplett vevgavel till min dåvarande Predator, två dagar senare kunde jag åka och hämta den för bara strax över 800-ingen.

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag beställer iofs bara reservdelar men den servicen har alltid varit 110% professionellt, det är en av dom bästa anledningarna att köpa riktiga ambisar.
                    Anders @ gäddfiske.se

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    250 svar
                    76 880 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                    73 svar
                    4 916 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg aegon1
                    av aegon1
                     
                    Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                    6 svar
                    562 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg bandsmet  
                    Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                    32 svar
                    2 366 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
                    3 svar
                    565 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Arbetar...
                    X