Elcykel? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elcykel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Elcykel?

    Halloj!
    Jag har länge funderat på om man inte skulle investera i en elcykel. Känns så skönt speciellt på sommaren att cykla ner till båten och ta sig en tur ute på sjön, kanske fånga lite fisk samtidigt. Tyvärr är ju elcyklar ganska dyra men kan väl vara värt det? Känns som man har kommit ganska långt med tekniken ändå? Har kollat på dessa av BIKEID. Vad tror ni? Är det värt dem extra pengarna?
    http://bikeid.se/shop/elcyklar/majestic-e/
    http://bikeid.se/shop/elcyklar/step-through-e/
    Sveriges bästa Pool och Pooltillbehör

  • #2
    Jag tror att bästa sättet att avgöra vilken elcykel man ska köpa är att gå till google och söka efter test av den modellen man funderar på. Då får man ofta information från en expert på punkter som är viktiga för elcyklar istället för att få intryck från en ägare som kanske inte har så stor insikt i vad på en elcykel som är viktigt. Säg att någon kommer från att ha ägt en 60-tals kärringbike med två växlar och som har köpt en elcykel, den personen lever förmodligen en dröm och det speglar inte om elcykeln är bra eller inte jämfört med andra elcyklar i samma prisklass.

    Man kan jämföra med att fråga en random fritidsfiskare som är ute några gånger på sommaren vilken Ambassadeur-rulle som är bäst för trolling av stora gäddor och om man ska köra flätlina eller nylonlina till det fisket.

    Kommentera


    • #3
      Det har du nog lite rätt i. Ska göra det, tack
      Sveriges bästa Pool och Pooltillbehör

      Kommentera


      • #4
        Det betyder så klart inte att ingen här kan ge bra input speciellt vad man kan behöva tänka på vid transport av fiskeprylar på cykel!
        Och ifall det är någon cykel som folk upplevt att inte hålla måttet alls, så kan man skippa den modellen.

        Ska jag lägga ner mycket pengar på någon pryl, speciellt elektronikpryl som detta på ett sätt är, så läser jag gärna på ordentligt genom att kolla både svenska och utländska recensioner så jag vet vad jag ska tänka på och vilka modeller man ska hålla sig borta från. Så populära som elcyklar varit på sistone så lär det säkert inte vara brist på recensioner av seriösa cykelproffs.

        Kommentera


        • #5
          Elcykel låter som en bra idé! Gillar Majestic-E http://bikeid.se/shop/elcyklar/majestic-e/. Ser ut som en väldigt clean och snygg elcykel!
          http://investeringstipset.se/sa-effe...riges-foretag/
          http://www.temaindustri.se/konsultbo...retag-varlden/
          Mantec effektiviserar företag världen över.

          Kommentera


          • #6
            Gjorde en djupdykning i elcykelträsket förra året och sneglade då på specialized levo men skulle avvakta och köpa en som assisterar upp till 45kmh istället för 25kmh.

            Visst en 25km cykel assisterar bra i backar men en kraftfullare som assisterar uppåt 45 km
            Sen är det ju 10 papp i premie på dem nu.
            Alumacraft så klart!

            Kommentera


            • #7
              Jag skulle bara rekommendera en elcykel om du har problem med att cykla på en vanlig.
              Det är en dyr fluga, köp en billigare cykel och mer fiskegrejjer för samma peng istället!
              Senast ändrad av .art; 2018-03-16, 22:09.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
                Jag skulle bara rekommendera en elcykel om du har problem med att cykla på en vanlig.
                Det är en dyr fluga, köp en billigare cykel och mer fiskegrejjer för samma peng istället!
                Jag tror inte att elykeln är en fluga. I takt med att batterierna blir bättre tror jag att det kommer att bli allt vanligare. Om inte hög fart och dåliga bromsar ger för många olyckor.

                Många har jobb där det inte funkar att vara svettig och då går cykelpendling bort om sträckan är längre än kanske 4-5km. En elcykel dubblar lätt den sträckan och även om den är dyr i inköp så blir det nog rätt ekonomiskt jämfört med bilen. På det viset kan man förhoppningsvis köpa mer fiskegrejor också!

                Kommentera


                • #9
                  Tydligen kan man får bidrag från staten om man köper el cykel med 25% av inköpspriser.

                  Man söker genom Naturvårdsverket

                  http://www.naturvardsverket.se/Stod-...cykel/Ansokan/

                  Kommentera


                  • #10
                    ja det är fan inte klokt....en elcykel gör ju en enorm miljöpåverkan jämfört med en vanlig cykel...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

                    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    250 svar
                    76 882 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                    73 svar
                    4 916 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg aegon1
                    av aegon1
                     
                    Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                    6 svar
                    562 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg bandsmet  
                    Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                    32 svar
                    2 366 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
                    3 svar
                    565 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Arbetar...
                    X