Skräll i musik världen. Gibson nära konkurs! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skräll i musik världen. Gibson nära konkurs!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Skräll i musik världen. Gibson nära konkurs!

    Fick se detta på Rapport i kväll. DET kunde man ju aldrig tro att Gibson kan vara på väg att gå i putten!? :- 0

    http://www.nme.com/news/music/gibson...nkrupt-2244823
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

  • #2
    Jag började ana oråd för någon månad sen...

    https://www.google.se/amp/www.metals...n-guitars/amp/
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2018-02-20, 17:08.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #3
      Det där är ju knappast bra reklam för Gibson inte! Det behövs en storstädning i ledningen om de ska överleva.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

      Kommentera


      • #4
        Det känns som att Gibson bör se över kompetensen i alla led.

        Hade varit tråkigt att ett så anrikt märke skulle gå i graven. Samtidigt kan de ju bli uppköpta av något annat bolag som kan driva märket vidare. De köpte ju själva Epiphone en gång i tiden.
        Jag äger en Epiphone Coronet (90-talare) men än så länge ingen Gibson.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

        Kommentera


        • #5
          Förbannat synd om de går i konkan. Min favoritgitarr fast jag inte spelar själv. Alla mina gitarrhjältar har spelat på Les Paul
          Gråt inte...
          båten ligger i vassen still
          full med gäddor och braxar
          full med ålar och laxar
          (Alice Tegnér)

          Kommentera


          • #6
            Om de inte konkar? Så kan Gibson råka ut för det som hände Fender under några år på slutet av 60 talet och en bit in i 70 talet då något stort skivbolag köpte upp dem.
            Då gick kvaliteten ned ordentligt, eftersom det bolaget var mer intresserad av sälj volym än själva hantverket. Som tur var, så köptes Fender tillbaka så småningom.

            Det enda positiva som skulle komma ut av antiingen K.K. eller uppköp, är väl att dagens guror och äldre kommer att bli samlar objekt med ett fint värde.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2018-02-20, 18:49.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

            Kommentera


            • #7
              De har dessutom fått skarp kritik från vissa håll för sin nya variant av Flying V.
              Belackarna vet inte om priset är värre än designen. 4000 USD... känns som ett sätt att försöka undvika den där konkursen.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                De har dessutom fått skarp kritik från vissa håll för sin nya variant av Flying V.
                Belackarna vet inte om priset är värre än designen. 4000 USD... känns som ett sätt att försöka undvika den där konkursen.
                Det är ju en rent sjuk prislapp det! Nä, tacka vet jag Epiphone och Squire då.
                Tyvärr sägs det att Fender har börjat att slava litet med kvaliteten också.
                What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                Kommentera


                • #9
                  Tror inte att Gibson kommer att konka, tror snarare på en stor omstrukturering av företaget. Tyvärr har de fokuserat lite väl mycket på robotgitarrer hit och dit, samt skumma designer och färgval som inte slagit särskilt hårt. Om de går tillbaka till rötterna, och kanske sänker sina utpriser (allt görs maskinellt ändå nuförtiden) så kommer de att klara sig bra.

                  Favoritgitarren för mig kommer nog alltid att vara en bra SG.

                  Kommentera


                  • #10
                    Oj. Har aldrig varit så förtjust i Gibsons gitarrer rent utseendemässigt. När jag spelade gitarr låg de dessutom väldigt långt utanför min budget. Dock trist om de inte sköter sitt företag och rykte bättre.
                    Nu har jag och ytterligare några medelålderskrisande polare bildat ett band och jag har gått och köpt en bas. ���� Inte utan att Gibson Thunderbird väcker ett visst habegär...

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    250 svar
                    77 612 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                    74 svar
                    5 146 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg WalterChang  
                    Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                    6 svar
                    567 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg bandsmet  
                    Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                    32 svar
                    2 376 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
                    3 svar
                    571 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Arbetar...
                    X