Fy faan för veterninär kostnader! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fy faan för veterninär kostnader!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fy faan för veterninär kostnader!

    Min kära lilla Katt dam fick något slags akut problem med urin vägarna i början av förra veckan.
    Så det blev till åka över till en veterinär klinik.

    Notan, hamnade på 3100:- För konsultation, undersökning och ett blod prov.. Medicin skrevs ut. Men hon blir bara hyfsat ok. så länge den verkar. Därefter är det tillbaka till ruta ett igen. Medicinen, ( 2 st olika ) var heller inte direkt billig. Och i morgon ska jag tillbaka till veterinär kliniken igen.
    Så det lär bli vatten och nudlar ett bra tag framöver för mig. Jag vet inte ens om det i värsta fall kan bli fråga om avlivning?
    Någon eventuell operation är en ekonomisk omöjlighet med min ganska magra sjuk pension.

    Man har ju heller inga garantier för att en operation lyckas heller.

    Tyvärr, så blev hon utförsäkrad i höstas p.ga. för hög ålder = 8 år. dessutom.

    Sedan mår man ju dåligt över att ens lilla kompis är så pass sjuk.

    När man ser vad veterinärer tar för sina jobb, så önskar man att man hade utbildat sig till det. Då hade men nog haft en 7 rums villa , en ny bil och segelbåt nu.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

  • #2
    min 10 åriga kille har varit in akut till veterinären 4 gånger sen november...pinkeriet låser sig å de blir stopp....glad vi har bra försäkring via agria....80 kr månaden...å vi har totalt fått tillbaka 26000 kr från dem sen november ....är som å gå till tandläkaren....

    Kommentera


    • #3
      Juste ändå mitt upp i eländet. Agria verkar bra. Skulle nog ha tagit dem i stället och sluppit få kissen utförsäkrad pga. av ålder.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

      Kommentera


      • #4
        Åh Jock!
        Jag lider med dig! Otroligt jobbig situation. Har nyss haft min äldste katt Alfons (15år) inne hos veterinären på utredning. Njursvikt, dock inte extremt illa efter vad det verkar även om han har tappat mycket vikt.
        Vi har tre katter och en hund försäkrade hos Agria, kan varmt rekommendera dem. Kolla med dem, de vill kanske inte försäkra din lilla kattdam när hon är i ett akut skede men när situationen stabiliserats kanske det funkar. Alltid värt att prata med dem.
        När det gäller veterinärer kan jag rekommendera Kattens veterinär i Kävlinge. En bit att köra från Sjöbo men enormt kompetent och trevlig personal.
        Håller tummarna för snart tillfrisknande.

        Kommentera


        • #5
          Hur går det med kissen Jock?

          Kommentera


          • #6
            Hon har repat sig helt sedan 3 dagar. Och är sitt vanliga kelna jag som just nu jagar insekter på baksidan av huset.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

            Kommentera


            • #7
              Skönt. Din tystnad oroade mig lite.

              Kommentera


              • #8
                Tack för ditt stöd!

                Anledningen till min tystnad har varit dels allt fix med Sabrina och att jag har suttit och bundit upp en större order på flugor till en kille + litet annat. Man vill ju t.ex njuta av det fina vädret och då blir det inte mycket tid vid datorn på det hela taget.
                Måste erkänna att oron för henne har tagit rätt hårt på energin också. Har knappt rört basen eller gitarren under de här dagarna.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2018-05-31, 07:00.
                What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                Kommentera


                • #9
                  Hoppas kissen blir bra igen! Det är alltid så jobbigt när de små liven inte mår bra. Det är ju ändå ett gott tecken att hon jagar insekter igen

                  Kommentera


                  • #10
                    Jodå, hon verkar helt ok.
                    Ja, man mår nästan lika dåligt självt när ens lille kompis är sjuk. Det värsta är känslan av hjälplöshet och oron.
                    Hennes intresse för insekter är stort. Men så är hon ju en flugfiskares katt också.
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    250 svar
                    76 839 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                    73 svar
                    4 910 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg aegon1
                    av aegon1
                     
                    Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                    6 svar
                    562 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg bandsmet  
                    Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                    32 svar
                    2 366 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
                    3 svar
                    563 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Arbetar...
                    X