Hur blev du rik? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur blev du rik?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Hej!

    Jag är inte själv rik på något vis men har en hyffsad ordnad ekonomi. Däremot har jag en vän som fick en möjlighet för ca 8 år sedan. Han tog den och har sedan dess brunnit för det han gör. Med brunnit menar jag att han förmodligen snittat 60-70h i veckan i 8-9 år, alltid jobbat på helgerna. Han har ett fantastiskt engagemang och en drivkraft som inte riktigt går att beskriva. Det är det som är nyckeln tror jag, att hitta något man brinner så mycket för att man orkar hålla igång och som dessutom finns potential nog i att det lämnar återbäring. Sedan bör man nog vara sådan att man har blicken "högt" och ser var möjligheterna ligger långt fram i tiden, någon Quick fix tror jag inte på.


    Min vän kommer aldrig mer behöva jobba, inte hans barn och inte barnbarn heller för den delen.

    Att söka ett jobb som ger 100k-300k i månaden tror jag inte på, medför alldeles för stort ansvar som kommer inkräkta på fritiden. Starta företag, jobba upp dem, sälj.

    Sedan ska man tänka på när man satsar, jag hade personligen varit försiktig i dagsläget med tanke på hur aktiemarknaden gått, dvs. uppåt mycket längre tid än det normalt brukar göra.

    Skitfiske!
    Senast ändrad av Grävlingen; 2018-09-03, 13:13.
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
    250 svar
    77 467 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Usling
    av Usling
     
    Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
    74 svar
    5 135 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg WalterChang  
    Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
    6 svar
    567 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg bandsmet  
    Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
    32 svar
    2 375 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg lsjonsson  
    Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
    3 svar
    571 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Usling
    av Usling
     
    Arbetar...
    X