Hur blev du rik? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur blev du rik?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hur blev du rik?

    Berätta i korta drag hur du gjorde för att bli rik, miljardär eller i alla fall dollarmiljonär? Vilket/vilka företag startade du? Hur lång tid tog det?

  • #2
    What?
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #3
      Jag gick till bankomaten,tryckte på några knappar och se på f-n,det rasslade ut några hundringar.
      Sen var jag rik i några minuter tills frugan kom och nöp hela sk-ten.

      Kommentera


      • #4
        Jag är självt knappast rik finansiellt sett i alla fall.

        Men man kan ju göra som en kille gjorde på 80 talet:

        Han satte in en annons som sade följande: Sätt in 100 Kr. på mitt konto, så ska jag berätta hemligheten om hur du blir.rik?

        De som nu satte in några pengar, fick sedan en lapp som sade : Gör som jag!

        Gick ju inte att åtala killen för bedrägeri heller, eftersom han gjorde precis det som annonsen sade.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

        Kommentera


        • #5
          Jag tänkte att sportfiskare som har det välställd kunde berätta lite mer om sina karriärer och företagande. Har man råd att köpa en sportfiskebåt för 200 000+ och tillhörande 4X4 så måste man ha det ganska bra ekonomiskt. Jag är säker på att det finns många vanliga svensson snickare, rörmokare och elektriker som tjänar så på pass bra att man kan kalla dem för dollarmiljonärer. Jag söker ingen "get rich quick scheme" eller liknande bara lite inspiration från vanligt folk. Jag tror att jag är i fel bransch nämligen.
          Senast ändrad av Darkduck; 2018-05-22, 16:04.

          Kommentera


          • #6
            Tveksamt om vi har så många miljardärer här...

            Kommentera


            • #7
              Okej. Miljardär är väl att ta i kanske. Antar att sportfiske inte är en hobby för miljardärer. Men det finns individer som tjänar flera miljoner per år här i alla fall.

              Kommentera


              • #8
                Nøkkelen bak rikdom er å kjøpe billig og selge dyrt. Bortsett fra lotterier eller arv er det den eneste varianten som fungerer. Utfordringen er å finne noe du nettopp kan kjøpe/ lage/ skape billig men som folk samtidig er villige til å betale dyrt for.

                Ellers har jeg både båt til flere hundre tusen og bil med 4WD uten å være dollarmillionær. Det har mest med alder å gjøre, etter 20-25 år med inntektbringende arbeid har man rett og slett lagt seg opp kapital nok til slike ting. (Det hjelper også å ha unngått de klassiske økonomiske snublefellene som konkurs eller skilsmisse - bank i bordet.)
                Team Colibri

                Kommentera


                • #9
                  Jag tror att det hela är en process som kan ta lång tid. Denna process börjar väldigt tidigt för vissa människor medan andra aldrig kommer igång.

                  Grundförutsättningar är nog ett genuint intresse för företagande och kunskap inom det gebit man ska verka i. Troligtvis så måste man bli rik på kunskap innan man kan bli rik på andra plan. En människa som är fattig på kunskap blir troligtvis aldrig rik finansiellt heller. Jag säger inte att det är enkelt eller att jag kommer att klara det, men det har troligtvis aldrig varit enklare, någonsin i mänsklighetens historia.
                  Senast ändrad av Darkduck; 2018-05-23, 13:16.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Darkduck Visa inlägg
                    Jag tänkte att sportfiskare som har det välställd kunde berätta lite mer om sina karriärer och företagande. Har man råd att köpa en sportfiskebåt för 200 000+ och tillhörande 4X4 så måste man ha det ganska bra ekonomiskt. Jag är säker på att det finns många vanliga svensson snickare, rörmokare och elektriker som tjänar så på pass bra att man kan kalla dem för dollarmiljonärer. Jag söker ingen "get rich quick scheme" eller liknande bara lite inspiration från vanligt folk. Jag tror att jag är i fel bransch nämligen.
                    Bara för att folk köper båt och bil för flera hundra tusen betyder ju inte att de har det gott ställt?!

                    Väldigt många lånar till dagens låga ränta. Just bilen är ju ett måste för många och inget extra som tillkommit enbart pga fiskebåten.
                    Möjligen att det blir en liten merkostnad i form av 4x4 eller lite större modell för att praktiskt och lagligt dra sin båt.

                    Sen är det inte säkert att du är i fel bransch, det räcker kanske att prioritera?.
                    Se till att ha ett sunt tänk kring pengar och tänk långsiktigt. Viktigaste posten är Sparande och en post som alltid skall hållas och utökas.
                    Det är sen upp till dig hur du förvaltar dina sparmedel och investerar dem. Aktier och fonder eller fastigheter mm? Investera i eller med företag?
                    Viktigaste är att återinvestera avkastningen och i tidig ålder få upp ett kapital som snabbt kan växa och jobba för dig.
                    Redan vid 4-5 miljoner i kapital kan du plocka ut en helt okej "månadslön" på avkastning. Kan du dessutom återinvestera dem så det börjar bli några hundratusen om år i ren ökning går det snabbt.

                    Spar 5000:- månaden i 32år till en genomsnittsökning av 8% årligen så har du från 18 år till 50års åldern sparat mellan 9-10 miljoner och kan leva gott på avkastningen och gå i pension då eller före.
                    Alumacraft så klart!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    250 svar
                    76 838 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                    73 svar
                    4 910 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg aegon1
                    av aegon1
                     
                    Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                    6 svar
                    562 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg bandsmet  
                    Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                    32 svar
                    2 366 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
                    3 svar
                    563 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Arbetar...
                    X