Tänkte bjuda på lite drama ur verkligheten:
(detta hände under 2017, vilket har betydelse för min argumentation lite senare)
Hämtade ut ett paket mot postförskott hos Konsum.
En månad senare ringer en "kassörska" från Konsum och säger att jag inte betalt mitt postförskott.
De har gått igenom kassan och ser att jag inte betalt för mitt paket. Jag måste nu komma ner och betala det.
Jag ifrågasätter det, i och med att det är ett postförskott, och säger att jag tror jag betalade.
Samtalet avslutas med att hon ska be VD:n ringa mig.
En vecka senare ringer VD.n mig och kräver betalning för mitt postförskott och hotar med att skicka faktura.
Jag påstår nu att min minnesbild är att jag betalade kontant, vilket VD.n påstår att jag inte gjorde.
Samtalet avslutades inte på ett gemytligt sätt......
Vad hände sedan?
(detta hände under 2017, vilket har betydelse för min argumentation lite senare)
Hämtade ut ett paket mot postförskott hos Konsum.
En månad senare ringer en "kassörska" från Konsum och säger att jag inte betalt mitt postförskott.
De har gått igenom kassan och ser att jag inte betalt för mitt paket. Jag måste nu komma ner och betala det.
Jag ifrågasätter det, i och med att det är ett postförskott, och säger att jag tror jag betalade.
Samtalet avslutas med att hon ska be VD:n ringa mig.
En vecka senare ringer VD.n mig och kräver betalning för mitt postförskott och hotar med att skicka faktura.
Jag påstår nu att min minnesbild är att jag betalade kontant, vilket VD.n påstår att jag inte gjorde.
Samtalet avslutades inte på ett gemytligt sätt......
Vad hände sedan?
Kommentera