Postförskott utan att betala? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Postförskott utan att betala?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Så kom det ett brev, ingen faktura utan ett kravbrev med hot om inkasso.
    (man hanvisar till både kycklingkvittot och filmen i brevet).
    Konsum hade nu blandat in en av Coops "bolagsjurister", nu handlar det om att betala inom 10 dagar eller inkasso.
    Lite nervöst när "lilla Konsum" får hjälp av Coops bolagsjurist.....

    Va fn gör jag nu?
    Visst fn är det en materialsport!

    Kommentera


    • #12
      Gå till Konsum, kräv att få träffa chefen och kräv att få se filmsnutten. Vägrar de tillmötesgå detta helt och hållet rimliga krav så har de uppenbarligen ingen anledning att kräva dig på pengar.

      Under tiden detta utspelar sig så bör du ha din telefon igång på röstinspelning.

      Ser man på filmen att du inte betalar för paketet så är det bara att betala. Kan inte de visa med all önskvärd tydlighet att du ej har betalat så ber du chefen vänligt men bestämt att fara åt helvete.

      Lycka till!
      Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

      Kommentera


      • #13
        Det var ju synd du hamnade på film. Annars hade du nog lyckats blåsa Konsum på dom 2800 kronorna.

        Kommentera


        • #14
          Jag skrev ett brev till "Bolagsjuristen", se nedan:

          Jag bestrider ert krav på betalning för ovanstående faktura och ert senaste brev daterat 2017-10-06.

          Min minnesbild är att jag betalade postförskottet kontant vid utlämningstillfället, jag har således redan betalt mitt postförskott.

          Postförskott är ett betalsätt som innebär att du betalar när du hämtar ut ditt paket, ett postförskottspaket lämnas inte ut innan man betalat.

          Att hänvisa till att X.X sett en övervakningsfilm som, enligt X.X, visar att jag inte betalt, är helt felaktigt. Jag hävdar med bestämdhet att filmen visar att jag betalar kontant när jag hämtar ut paketet.

          Om ni fortsätter skicka fakturor, kravbrev, hot om inkasso osv. Känner jag mig tvingad att anmäla er till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) för era felaktiga fakturor.

          Dessutom blir jag tvingad att anmäla er till Datainspektionen för att ni bedriver kameraövervakning i annat syfte än det ni har tillstånd för, vilket bryter mot lagen.

          Utgår ifrån att detta ärende nu är avslutat!

          (efter detta har inget mer hörts från varken Konsum eller Coop)
          Visst fn är det en materialsport!

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av pegaso Visa inlägg
            Jag skrev ett brev till "Bolagsjuristen", se nedan:

            Jag bestrider ert krav på betalning för ovanstående faktura och ert senaste brev daterat 2017-10-06.

            Min minnesbild är att jag betalade postförskottet kontant vid utlämningstillfället, jag har således redan betalt mitt postförskott.

            Postförskott är ett betalsätt som innebär att du betalar när du hämtar ut ditt paket, ett postförskottspaket lämnas inte ut innan man betalat.

            Att hänvisa till att X.X sett en övervakningsfilm som, enligt X.X, visar att jag inte betalt, är helt felaktigt. Jag hävdar med bestämdhet att filmen visar att jag betalar kontant när jag hämtar ut paketet.

            Om ni fortsätter skicka fakturor, kravbrev, hot om inkasso osv. Känner jag mig tvingad att anmäla er till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) för era felaktiga fakturor.

            Dessutom blir jag tvingad att anmäla er till Datainspektionen för att ni bedriver kameraövervakning i annat syfte än det ni har tillstånd för, vilket bryter mot lagen.

            Utgår ifrån att detta ärende nu är avslutat!

            (efter detta har inget mer hörts från varken Konsum eller Coop)
            Snyggt.

            Blir spännande att se vad som händer!!
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

            Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

            Kommentera


            • #16
              Vilken jäkla storry!
              Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


              /Stefan

              Kommentera


              • #17
                Om du nu mot förmodan inte skulle ha betalt, E de ju bara så att har butiken lämnat ut ditt paket till dig utan att ta betalt har dom ju gjort en katastrofal miss.
                O om säljaren fått betalt va ar då hänt med dina stålar, har butiksbiträdet slagit in dom i kassan men stoppat dom i egen ficka?

                Hela storyn från coop/ konsums sida verkar ju jäkla rörig, minst sagt.

                Ser fram emot upplösningen

                O håller på dig. Du verkar ju ha koll på förloppet trots tiden som gått.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
                  Hela storyn från coop/ konsums sida verkar ju jäkla rörig, minst sagt.

                  Ser fram emot upplösningen

                  O håller på dig. Du verkar ju ha koll på förloppet trots tiden som gått.
                  Äh så rörigt är det väl inte? Coop har 2800kr minus i kassan en dag. Kollar igenom vad som kan ha hänt. Hittar Pegasos köp som matchar summan och konstaterar att det troligen är där det felar. Sedan kan det vara på olika sätt, tex:
                  - Pegaso minns fel och betalade aldrig. Konstigare saker har hänt i världshistorien, postutlämning är ibland rätt rörigt och betalningen kan ha glömts av både Pegaso och personal.
                  - Kassören snodde pengarna. Konstigare saker har hänt i världshistorien, vi hade en receptionist/kassörska som inte trodde att det skulle märkas om det försvann pengar mellan att kassan räknats och pengarna lämnats till banken...
                  - Ett antal köp till den sammanlagda summan 2800kr har slagits in i kassan men aldrig betalats. Rätt långsökt.

                  Att säljaren fått betalt är nog rätt ointressant i frågan. Jag utgår från att det faktum att beloppet slagits in i postombudets kassa leder till att en betalning går till säljaren oavsett om pengarna faktiskt hamnar i kassaapparaten eller ej.

                  Övervakningskameran ger förhoppningsvis svar på hur det ligger till. Syns det att kontanter betalats är det läge för Coop att be om ursäkt och kanske en bjucka på en prinsesstårta. Syns det att ingen kontantbetalning gjorts är det bara att betala. Personligen hade jag inte hotat med datainspektionen. Det kan lätt tolkas som att du inte vill att övervakningsmaterialet skall komma fram.

                  Jag hoppas det löser sig till det bästa!

                  Kommentera


                  • #19
                    Rörigt eller inte....

                    Precis som "Cyaneus" skriver, är ett antal scenarion tänkbara.
                    (jag ville se filmen, men enligt Konsum fick de inte visa filmen för mig).

                    Men just det med "datainspektionen" var nog nyckeln till att detta lades ner!

                    Praxis är att övervakningsfilm inte ska sparas i mer än två månader, dessutom är tillståndet enbart
                    för att förhindra rån, stölder, snatteri, bedrägeri eller annan brottslighet.

                    Och, ingen har påstått att jag gjort något av de ovanstående.

                    Om man använder övervakningsfilmen i annat syfte, bryter man mot lagen!
                    Senast ändrad av pegaso; 2018-09-27, 11:16.
                    Visst fn är det en materialsport!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    250 svar
                    76 622 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                    73 svar
                    4 893 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg aegon1
                    av aegon1
                     
                    Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                    6 svar
                    562 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg bandsmet  
                    Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                    32 svar
                    2 363 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
                    3 svar
                    560 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Arbetar...
                    X