Horn till div slöjdande? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Horn till div slöjdande?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Horn till div slöjdande?

    Detta har som sagt inget med fiske att göra men jag chansar på att det finns medlemmar här som både fiskar och jagar och hoppas någon av Er kan/vill hjälpa mig med mitt problem.

    Det är ju snart jakttid och tanken slog mig då att jag kanske kan få tag på material som jag behöver till mina olika projekt och det är just horn som jag vill ha tag på, men inga stora horn kronor utan mindre horn eller delar av är bättre.
    Jag kommer att använda dessa som inläggningar i div trä arbeten så de ska ändå sågas och slipas till rätt storlek och form, så frågan är om någon vänlig själ kan tänka sig att ta med några horn bitar hem från skogen som jag kan använda det funkar fint med horn från alla våra klövvilt .

    Av praktiska skäl är det ju bra om Du/Ni bor i Uppsala området så slipper vi frakter men alla förslag är välkomna, behöver inga mängder men vore kul att få tag på och kunna använda så säg till om Du vill/kan hjälpa mig, kontaktuppgifter och detaljer kan vi ta via PM när det blir dags.

    Tack på förhand

  • #2
    Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
    Detta har som sagt inget med fiske att göra men jag chansar på att det finns medlemmar här som både fiskar och jagar och hoppas någon av Er kan/vill hjälpa mig med mitt problem.

    Det är ju snart jakttid och tanken slog mig då att jag kanske kan få tag på material som jag behöver till mina olika projekt och det är just horn som jag vill ha tag på, men inga stora horn kronor utan mindre horn eller delar av är bättre.
    Jag kommer att använda dessa som inläggningar i div trä arbeten så de ska ändå sågas och slipas till rätt storlek och form, så frågan är om någon vänlig själ kan tänka sig att ta med några horn bitar hem från skogen som jag kan använda det funkar fint med horn från alla våra klövvilt .

    Av praktiska skäl är det ju bra om Du/Ni bor i Uppsala området så slipper vi frakter men alla förslag är välkomna, behöver inga mängder men vore kul att få tag på och kunna använda så säg till om Du vill/kan hjälpa mig, kontaktuppgifter och detaljer kan vi ta via PM när det blir dags.

    Tack på förhand
    Hej Bosse Rospigg;

    En person som kanske kan hjälpa dig att få tag på horn är Gunnar Edholm i Arjeplog. Du kan hälsa från mig när du kontaktar honom..http://tundra.nu/knivar-3/ ...

    Old Firehand
    Leif Engström

    Kommentera


    • #3
      Tack för tipset Leif.

      Kommentera


      • #4
        Hej!

        Hjortuppfödning finns nog lite varstans i landet. Åtminstone den som finns dryga milen från mig slaktar hjortarna som ungdjur, innebärande att hanarna inte hinner få stora horn. Men det behövde du ju inte, har svårt att tro att uppfödarna kan få nåt vidare betalt för små horn, ev är de kanske bara glada att bli av med dom gratis?
        Kanske kan detta vara nåt att spinna vidare på?

        Edit:
        Via Kiplingebergs gods i dina trakter, kan du kanske fixa horn.

        Lycka till.
        Senast ändrad av Piscantur stercore; 2020-06-12, 08:55.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
        250 svar
        76 626 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Usling
        av Usling
         
        Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
        73 svar
        4 893 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg aegon1
        av aegon1
         
        Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
        6 svar
        562 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg bandsmet  
        Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
        32 svar
        2 363 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
        3 svar
        560 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Usling
        av Usling
         
        Arbetar...
        X