Handstycke Kavo sökes! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Handstycke Kavo sökes!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Handstycke Kavo sökes!

Söker ett mycket speciellt verktyg som används av främst tandtekniker och tandläkare ett sk Handstycke och helst från Kavo, men andra fabrikat är också av intresse och min förhoppning är att iaf några av alla FS medlemmar jobbar i ovan nämnda yrken och kan hjälpa mig.

Vill alltså få tag på en komplett enhet med fotkontroll och allt, gärna även lite frässtål men maskinen är viktigast och nej jag ska inte knäcka extra som "tandis" jag ska ha den till främst gravyrarbeten i trä och horn och jag har börjat ledsna på att mina Dremel och liknande multiverktyg ger upp ett efter ett, så därför vill jag ha tag på ett som håller.

Så finns det någon här som har eller vet någon som har en sådan maskin liggandes som är till salu så hör av Er så kanske jag får napp ;-)

Tack på förhand

Lyfter denna då jag verkligen behöver få tag i denna maskin ASAP!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
      Söker ett mycket speciellt verktyg som används av främst tandtekniker och tandläkare ett sk Handstycke och helst från Kavo, men andra fabrikat är också av intresse och min förhoppning är att iaf några av alla FS medlemmar jobbar i ovan nämnda yrken och kan hjälpa mig.

Vill alltså få tag på en komplett enhet med fotkontroll och allt, gärna även lite frässtål men maskinen är viktigast och nej jag ska inte knäcka extra som "tandis" jag ska ha den till främst gravyrarbeten i trä och horn och jag har börjat ledsna på att mina Dremel och liknande multiverktyg ger upp ett efter ett, så därför vill jag ha tag på ett som håller.

Så finns det någon här som har eller vet någon som har en sådan maskin liggandes som är till salu så hör av Er så kanske jag får napp ;-)

Tack på förhand
      -----------------------------------------

Hej Bosse Rospigg;

Kontakta Folktandvården där du bor eller i Stockholm och fråga om de vet vem som säljer önskade " Handstycken från Kavo".. eller motsvarande....
      Old Firehand
      Leif Engström

Kommentera

Jag hade kontaktat några tandtekniker om jag var du. Handstycken används inte så mkt av tandläkare, i synnerhet inte den typen du är ute efter som inte kopplas till en traditionell lågvarvsmotor på uniten/tandläkarstolen. Mer tandteknikerpryl. Kanske någon tekniker som har en utrangerad utrustning liggande. Att köpa nytt känns orimligt dyrt men du kan ju alltid kontakta Kavo och kolla.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
        225 svar
        39 946 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Svennis
        av Svennis