Snusare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snusare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• RUSTY HOOK
    replied
    Har oxå slutat snusa några gånger men pga att morgonkaffet utan snus är värdelöst så blir det alltid snusåterfall och det är till vardags Gbg rape’ white 8 dosor av tio, de andra två blir general white, men till fisket ska det va lössnus och då grov lr general.

Lämna en kommentar:

• esox88
    replied
    Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
    Ettan lös i 36-37år... Innan det blev för dyrt... Sista 6-7 åren körde jag hemgjort, swedmax, klart godkänt... Fick sedan för mig att tvärt sluta... Inte tagit en prilla på 15 månader nu....sitter dock på några snussatser om suget skulle komma tillbaks... eller om nån kanske är intresserad.
    Sluta tvärt med cigg när dottern föddes.. Varit utan i snart 5år.. Men snusen.. Hade nog hellre sågat av en fot än o sluta med den.. Iaf i nuläget. All cred till dig iaf som lyckades

Lämna en kommentar:

• husbehov
    replied
    Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
    Ettan lös i 36-37år... Innan det blev för dyrt... Sista 6-7 åren körde jag hemgjort, swedmax, klart godkänt... Fick sedan för mig att tvärt sluta... Inte tagit en prilla på 15 månader nu....sitter dock på några snussatser om suget skulle komma tillbaks... eller om nån kanske är intresserad.
    Vet inte hur andra ställer sig. Men stor respekt! Inte lätt att sluta. En bedrift få klarar av.

Lämna en kommentar:

• byggarn
    replied

Lämna en kommentar:

• BrainDisorder
    replied
    Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg

Fann det där jag också!
    Väldigt nyfiken. Fanns en som hette grov malen premium. Tror den kosta 750 kr för en burk. Tycker jag ändå är humant. För mig räcker en dosa lätt 3 dagar.
    Hittade länken.
    https://swedsnus.nu/lossnus-express/...press-grovmald

Väldigt nyfiken på hur det smakar nämligen.

Så där mellan tummen och pekfingret. Hur smakar det?
    Har inte provat göra eget själv utan köper utav en person som gör till sig själv och lite extra till folk han känner. Det är inget fel på dom grejerna, man vänjer sig fort och så länge nikotinet finns där så är allt lugnt. Enda nackdelen jag märkt hitills är att det lättare faller sönder i munnen och därmed större chans att se ut som en pirat i käften än med vissa köpesnusar. Som sagt det tar nog lite experimenterande om man ska börja göra eget själv innan man kommer på melodin men det är nog värt det i slutänden rent ekonomiskt. Kul att göra och lära sig nya saker också.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Skit-gott?
    Brorsan kör storkok å det funkar väl ok, prövat lite olika kryddningar, men inte riktigt köpeklass på det... å andra sidan tror jag att man vänjer sig fort om man är konsekvent och inte köper en lös dosa då och då - det är ju nikotinet man vill åt.

Lämna en kommentar:

• husbehov
    replied
    Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
    Har nyligen köpt snus av en som gör hemma, ca 1 kg för 150:- och även om snuset inte är lika trevligt som grov lös så är det nog det bästa alternativet, eller om man gör själv vilket ju kommer dra upp kostnaderna en del innan man blir duktig på det. Men ska man fortsätta snusa så är det nog den bästa idén om man vill ha pengar att lägga på roligare saker. En General eller Grov lös kostar över 60kr i en matbutik, vill inte ens veta vad diverse bensinstationer tar för en sån. Att trycka upp 60+ kr under läppen dag ut och dag in och spotta i soptunnan blir magstarkt i längden för t.om mig.
    Fann det där jag också!
    Väldigt nyfiken. Fanns en som hette grov malen premium. Tror den kosta 750 kr för en burk. Tycker jag ändå är humant. För mig räcker en dosa lätt 3 dagar.
    Hittade länken.
    https://swedsnus.nu/lossnus-express/...press-grovmald

Väldigt nyfiken på hur det smakar nämligen.

Så där mellan tummen och pekfingret. Hur smakar det?

Lämna en kommentar:

• BrainDisorder
    replied
    Jag är själv en storsnusare utav rang, både dyrt och ohälsosamt men med beroendepersonlighet blir nog nikotinet det sista jag kickar.

Eftersom det minst går en dosa lös per dag så försöker jag hitta det bästa både ur pris och smak men det är inte lätt. En favorit var länge Odens no. 3 som då kostade runt mellan 32 o 34:-. Nu vet jag inte vad den kostar men det är under. 40:- iaf. Sedan hade vi nya knox dark lös som kostade 45:- och är väldigt god men som nu plötsligt kostar 50 pix. Mycket godare än Odens men på gränsen till för dyr nu.

Har nyligen köpt snus av en som gör hemma, ca 1 kg för 150:- och även om snuset inte är lika trevligt som grov lös så är det nog det bästa alternativet, eller om man gör själv vilket ju kommer dra upp kostnaderna en del innan man blir duktig på det. Men ska man fortsätta snusa så är det nog den bästa idén om man vill ha pengar att lägga på roligare saker. En General eller Grov lös kostar över 60kr i en matbutik, vill inte ens veta vad diverse bensinstationer tar för en sån. Att trycka upp 60+ kr under läppen dag ut och dag in och spotta i soptunnan blir magstarkt i längden för t.om mig.

Lämna en kommentar:

• JONNIE ROCKER
    replied
    G Rapé lös. Körde mkt Probe lös förut. Någon som kan tipsa om något som liknar probe ??

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Grov, General, GR lös, förr i tiden, nu sedan flera år en Odenkombo... först lös å sen en salmiak(lakrits?) portion på det...

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Stizo, 2003-08-18, 07:19
34 svar
834 visningar
0 gillar
Senaste inlägg kjellholmqvist  
Startad av Stormblåst, 2010-01-20, 21:36