Söker beslag för båt på släpvagn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker beslag för båt på släpvagn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Söker beslag för båt på släpvagn

    God kväll, jag söker efter beslagen som syns på bilden på fram och bak lämmen, de lade båten upp och ner och drog spännband genom öglorna.

    Har sökt på nätet, men hittar inget och undrar om det har gjort det själv, eller om någon har sett detta till försäljning eller vet vad det heter?

    Har släpvagn och vill köpa aluminiumbåt, så hade passat perfekt att kunna lägga den upp och ner på släpvagn. Någon som kan tänkas veta? Tack på förhand

  • #2
    Skulle tro det där är hemmagjort. Olika avstånd fram och bak.
    Seriöst då dom kostat på och galvat dom.

    Om funktionen är som jag misstänker så är det inget jag skulle rekommendera för nån bor i närheten av grusvägar.
    Troligtvis så är det påsvetsade rör eller fyrkantsprofil som den sticker ner i fyrkantsprofilerna som är i hörnen på släpvagnar. Är det inte millimeter precision så kommer båten hoppa. Innebär också att kommer det ett gruskorn mellan så behöver man slägga för att ta bort den.

    Jag har en träram som jag sätter i dom hålen när jag på hösten transporterar en båt till sjön. Sen spänner jag fast på vanligt sätt.
    Vill du prompt ha öglor i den höjden skulle jag valt att svetsa dom i sidolemmen (helst underkant). Närmaste bilmekaniker fixar det åt dig. Sen en flaska zinkspray.
    Svetsade själv dit egna öglor på min båttrailer. Så mycket enklare att jobba med då.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
    250 svar
    77 445 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Usling
    av Usling
     
    Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
    74 svar
    5 132 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg WalterChang  
    Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
    6 svar
    567 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg bandsmet  
    Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
    32 svar
    2 375 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg lsjonsson  
    Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
    3 svar
    571 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Usling
    av Usling
     
    Arbetar...
    X