Vad kör du för bil? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad kör du för bil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vad kör du för bil?

    Tänkte det vore kul få mina fördomar bekräftade, vad kör ni som fiskeintresserade för bilmärke och modell?

    Såklart får man en liten uppfattning när man är ute och fiskar, även vilka modeller som gäller för de som drar båt osv.
    Volvo typ V90 70 och 60 vet jag frekvent syns vid diverse fiskevatten, såklart vanliga modeller överlag i Sverige.
    Bland fiskare som drar båt tycker jag mig se en övervikt av Subaru, såklart är det fyrhjulsdriften som är största argumentet där.


    Vad jag kör! En Ford Focus som jag haft många år och en Mazda 6 sportkombi, drar ingen båt eller dylikt.

  • #2
    Passat kombi, kör endast takräckesbåt. Den dagen jag har plats för en båt på trailer så får man kanske byta upp sig till en fyrhjulsdriven variant.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg
      Passat kombi, kör endast takräckesbåt. Den dagen jag har plats för en båt på trailer så får man kanske byta upp sig till en fyrhjulsdriven variant.
      Tänkte inte på Passat, också väldigt vanlig..

      Kommentera


      • #4
        Tricky business det där... Kör en Bmw X1 idag. Oprövad genom verkligheten dock. Körde tidigare Outback - Grym drag bil med auotmat och diesel.
        Fisnns en massa skitbilar för båtdragning men jag väljer att inte nämna dem. Outback är grym Nissan Murano likaså. Inga sandiga badstränder stoppar dem. Men finns flera bra dragbilar som jag inte ägt.

        Viktig punkt dock för man vill ju inte bli sittandes på stranden någonstans utan möjlighet att komma hem.....
        __________________________________________________ _____________________________

        Covfefe

        Kommentera


        • #5
          Audi a3 med två fiskekajaker på takräcke. Ibland önskar man dock att man hade en kombi och lite högre markfrigång på alla små skogsvägar där gräset drar i underredet hehe. En passat all track eller Volvo xc70 vore drömmen.

          Kommentera


          • #6
            9-5 automat plus en till 9-5 köper bara slit o slängbilar då vi har fyra ungar/Sveriges sämsta grusväg hem och jag jobbar som snickare och kör skit o verktyg i egen bil
            automat kommer man långt med när man lägger i tar upp båten om den inte är stor
            är inte kräsen på bilar som man var förr för med ungar och aktiviteter ser bilarna ut som skit jämnt tyvärr

            Kommentera


            • #7
              Det som är genomgående på något vis är att är det DualClutch låda så måste den vara riktigt bra. Annars så är den faktiskt rena skiten och får inte upp bilen från stranden innan den överhettar. Typ 20m sandstrand eller liknande så ryker det överallt.... Obs - även på en Subary Legacy dock.
              Och det är verkligheten som räknas, inte tester av tidningar etc som garanterar att "ja- javlärs vad bra det funkar"...... D/C måste var av top quality för att funka. Annars, välj annat alternativ. Tyskarna har dock inget bra record bakom sig tyvärr..

              Vet inte om jag valt rätt med BMW:s men det ger sig. Får vara lite extra försiktig framöver.. Pengar styr ju lite trots allt.
              __________________________________________________ _____________________________

              Covfefe

              Kommentera


              • #8
                Dacia Duster diesel 4wd

                Kommentera


                • #9
                  Funderade faktiskt på den men fegade ur,,,, Inte stollt över det.. Kändes lite effektsvag men har ingen erfarenhet av dem..
                  __________________________________________________ _____________________________

                  Covfefe

                  Kommentera


                  • #10
                    Subaru Forester, köpte i april. Har ej testat att dra båten/släp med den faktiskt men de blir på semestern.

                    Innan hade jag en Saab 9-5 sportcombi automat som jag hade i 8år, riktigt nöjd med Saaben!

                    Hade länge önskat en högre bil då kör en del på grusvägar, har klarat mig utmärkt att traila med 9-5an och innan den en V70.
                    Har faktiskt trailat i sand på en badplats med V70.

                    Saaben var såpass låg i insteget så tyckte de börja bli jobbigt, jag är ju ändå straxt under 2m så med Forestern är de bara att sätta sig upp som på en hög stol.
                    Senast ändrad av Kimmen; 2021-07-13, 07:03.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    250 svar
                    77 380 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                    74 svar
                    5 114 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg WalterChang  
                    Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                    6 svar
                    567 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg bandsmet  
                    Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                    32 svar
                    2 375 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
                    3 svar
                    570 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Arbetar...
                    X