Gore-Texkängor läcker som ett såll - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gore-Texkängor läcker som ett såll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Hade även jag ett par Meindl innan. Minns ej model dock. Höga rackare men oh gud så sköna.. Blev spatserat många mil i dom i diverse väderförhållande och terräng, vinter som sommar.
    Köptes begagnade av en polare som använt dom flitigt i 3-4 år.. Hade dom själv ca 5 år. Och nu har en annan polare tagit över dom sen ett par år tillbaka.
    Aldrig varit något klydd med dom. Och alltid kommit hem torr om fötterna.

    Kör nu med ett par Crispi av låg/mellanhög modell då jag vart sugen på att prova något annat.
    Haft dem ett par år nu och de har inte gjort mig besviken! Nästan i klass med Meindl.

    Kommentera


    • #22
      Jag har kört Adidas och Salomon dom senaste 15 åren. Båda i GoreTex och är imponerad. Adidas köpte jag på vinst och våg för 15 år sen i en affär som jag tror hette HI-sport, såldes ut för 600:-
      Dom höll i 10-12år, sen vart det sulan som slets varav jag fick köpa nya och då föll valet på Salomon.
      Skall tilläggad att mina Adidas Aldrig vart inpregnerade, dom höll ändå :-) haha
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
        Jag har kört Adidas och Salomon dom senaste 15 åren. Båda i GoreTex och är imponerad. Adidas köpte jag på vinst och våg för 15 år sen i en affär som jag tror hette HI-sport, såldes ut för 600:-
        Dom höll i 10-12år, sen vart det sulan som slets varav jag fick köpa nya och då föll valet på Salomon.
        Skall tilläggad att mina Adidas Aldrig vart inpregnerade, dom höll ändå :-) haha
        Beställde faktiskt ett par Adidas Terrex för några dagar sedan, mest för att urvalet av Gore-Texkängor i stl 47 är begränsat, men just de fanns i vuxenstorlek ha ha

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

          Beställde faktiskt ett par Adidas Terrex för några dagar sedan, mest för att urvalet av Gore-Texkängor i stl 47 är begränsat, men just de fanns i vuxenstorlek ha ha
          Vuxenstorlekarna börjar vid 47
          Själv har jag 48-49

          jag har också precis köpt ett par Adidas Terrex som låg/hikingskor. Perfekt när man är i lekparken me ungarna!
          inte mer testade än så ännu

          Kommentera


          • #25
            Kört ett par terrex som vardagsskor. Låg modell. Minns ej modellnamn men köpte dom för 2 år sen.. Dom är toookslut nu. Sulan har släppt rejält framtill på främst ena skon. Båda skorna har spruckit rejält på ovansidan där skon viker sig när man går..
            Jävligt sköna men lite besviken på hållbarheten. Trodde man kunde kräva mer av skorna än vardagsbruk...
            Men skulle nog trots allt köpa ett nytt par om jag inte testat ett nytt märke då jag vart otålig när inga butiker i närheten hade terrex med goretex hemma.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg


              Jag haft haft Meindl Island Pro tror jag de heter eller hette dem användes under mer än 12år!!
              Både på fjällen, skogen och på isen vid pimpelfiske. Bästa skon jag haft men dessa är numera pensionerade då sulan släppte från skon.

              Nu kör jag Meindl Dovre Extrem GTX samt Meindl Antelao GTX.

              Meindl är dyra, Inge snack om saken!
              Men kvaliteten är i topp och möjlighet att skicka in på reparation/ renovering är fantastisk.
              Gäller att sköta om dem så håller dem länge.

              Slår man ut inköpspriset på säg 3500:- på 10 år så kostar kängorna ynka hundralappar årligen.
              Meindl har en trevlig tjänst där man kan sula om sina kängor om de är hela i övrigt. Kolla in det, för ett par väl ingångna kängor vill man inte kasta.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

                Meindl har en trevlig tjänst där man kan sula om sina kängor om de är hela i övrigt. Kolla in det, för ett par väl ingångna kängor vill man inte kasta.
                Exakt
                Dessvärre insåg jag det försent!!

                Har en vän som kör sina gamla utslitna Meindl som vadarkängor til andasvadarna.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                250 svar
                76 853 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Usling
                av Usling
                 
                Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                73 svar
                4 910 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg aegon1
                av aegon1
                 
                Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                6 svar
                562 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg bandsmet  
                Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                32 svar
                2 366 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lsjonsson  
                Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
                3 svar
                563 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Usling
                av Usling
                 
                Arbetar...
                X