Vad har ni för gott i pluntan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni för gott i pluntan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    trist me lite smått oskön stämning i denna annars så klockrena tråd... inte för att spä på någe åt nåt som helst håll, men? om jag nu mot förmodan skulle vilja dricka hasch-te på fisket så hade man väl rimligen INTE haft de i en plunta utan ist i en termos???

    jag är i sthlm å glömde pluntan till mitt förfestfiske.... ett par torra brittiska cidrar för och under lunchen följt av det närmsta pluntformade som just det bolaget ja paserade råkade erbjuda... bra efterrätt!!!
    segt fiske so far, en gädda som droppade min likmört just innan ja skulle sätta mothugget...

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    nån med nåt tips?!?!?!?!+? jag hade en gång (en båt?) en slags glasflaskeplunta, snarare så var det en vadderad tyg-grej som passade över en glasflaska, den saknar jag som faen, försvann i flytten/separationen med exet och har inte funnit något alternativ, tyckte på många vis den var vida överlägsen alla rostfria pluntor jag haft, kändes som nåt som användes förr/militärt? kan man hitta sånt ännu? favoritpluntan som försvann...

    mvh/peter

    https://www.facebook.com/OKspinners/

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
      trist me lite smått oskön stämning i denna annars så klockrena tråd... inte för att spä på någe åt nåt som helst håll, men? om jag nu mot förmodan skulle vilja dricka hasch-te på fisket så hade man väl rimligen INTE haft de i en plunta utan ist i en termos???

      jag är i sthlm å glömde pluntan till mitt förfestfiske.... ett par torra brittiska cidrar för och under lunchen följt av det närmsta pluntformade som just det bolaget ja paserade råkade erbjuda... bra efterrätt!!!
      segt fiske so far, en gädda som droppade min likmört just innan ja skulle sätta mothugget...

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      nån med nåt tips?!?!?!?!+? jag hade en gång (en båt?) en slags glasflaskeplunta, snarare så var det en vadderad tyg-grej som passade över en glasflaska, den saknar jag som faen, försvann i flytten/separationen med exet och har inte funnit något alternativ, tyckte på många vis den var vida överlägsen alla rostfria pluntor jag haft, kändes som nåt som användes förr/militärt? kan man hitta sånt ännu? favoritpluntan som försvann...

      mvh/peter
      Finns nuförtiden neoprenfodral till öl/ läskburkar och vinflaskor etc, som visst utöver skyddsfaktorn även ska bibehålla kylan i burken/flaskan.
      HSB (Hon Som Bestämmer) kom för nåt år sen hem med några dylika för ölburkar inhandlade för skitpengar på Dollar Store.
      Hur de var som ölkylare? Vet ej, de var precis lagom i mått som rullskydd…

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg

        Jag trodde du sa att detta inte var en dagistråd? Lycka till med ditt alkoholmissbruk skulle jag kunna säga, är själv nykter på sjön
        Nu är du faktisk jävligt dryg det är ju inte så att man ligger över relingen och kräks som du tycks tro och super som kapten haddock i Tintin om man har pluntan med för en smuttning på en whisky sen förutsätter ja att man inte åker bil hem själv.
        börja med haschte i en sån här tråd sätter ribban på dagisnivå eller lägre redan där och är själv också nykter på sjön så du slipper dra in mig där också men på rödingspimpel med övernattning finns pluntan med till stugan

        Kommentera


        • #34
          Idag blev pluntan hemma då man åkte ut själv på sjön.
          Men värmer gott med en irish coffe framför fejkbrasan nu istället :-)

          Gädd-jos du verkar ha haft en trevlig dag i huvudstaden, nästa gång tar du hem det ska du se. Själv tog jag hem en av dom snipor jag fick till katten, och den ligger tacksamt och spinner vid fötterna nu.

          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

            Nu är du faktisk jävligt dryg det är ju inte så att man ligger över relingen och kräks som du tycks tro och super som kapten haddock i Tintin om man har pluntan med för en smuttning på en whisky sen förutsätter ja att man inte åker bil hem själv.
            börja med haschte i en sån här tråd sätter ribban på dagisnivå eller lägre redan där och är själv också nykter på sjön så du slipper dra in mig där också men på rödingspimpel med övernattning finns pluntan med till stugan
            Jo, det var lite drygt kanske, det medger jag. Men så är även trådstarten där de som inte dricker sprit på sjön jämförs med dagisbarn. Det är en tråkig inställning och kanske är det sådana vibbar som gjort att detta forum gått rakt ned i källaren till förmån för just grupper på Facebook.

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg

              Jo, det var lite drygt kanske, det medger jag. Men så är även trådstarten där de som inte dricker sprit på sjön jämförs med dagisbarn. Det är en tråkig inställning och kanske är det sådana vibbar som gjort att detta forum gått rakt ned i källaren till förmån för just grupper på Facebook.
              Det var nog med glimten i ögat gissar jag men tyvärr minskar alla forum till förmån för Facebook/instagram inte bara det här .
              fiskesnack behöver nån kunnig i kulissen som sköter forumet det saknas nu .
              brukar i allmänhet bemöta folk som man vill bli bemött själv då jag kör en del hoj i terräng och ofta möter både svampplockare och hästar så har jag aldrig tjänat på att ha taggarna utåt
              Senast ändrad av Sundström76; 2021-11-14, 10:32.

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg

                Jo, det var lite drygt kanske, det medger jag. Men så är även trådstarten där de som inte dricker sprit på sjön jämförs med dagisbarn. Det är en tråkig inställning och kanske är det sådana vibbar som gjort att detta forum gått rakt ned i källaren till förmån för just grupper på Facebook.
                Om du läser lite andra trådar med trådskaparens (ts) medverkan så inser du snabbt att ts är en humoristisk person. Ts intention med tråden var definitivt med glimten i ögat, vilket vi övriga som postat i tråden från början var införstådda med och därför varken ser ts post som ett uttryck för tråkig inställning, eller vibbar.

                Att sen detta forum dessvärre lider av ”styvmoderlig behandling” kan ts knappast lastas för…
                Intressant i sammanhanget är att när den eminente Bergman (den ursprunglige grundaren av forumet) för en tid sen tittade in, så skedde som av en händelse bla en del sen länge påpekade och efterlysta säkerhetsuppdateringar….

                Kommentera


                • #38
                  Hehe dagisbarn, tycker inte det är lönt med en plunta.

                  Dels tar den slut för fort och dels för att där jag fiskar och bor så får man inte köra båt onykter.

                  På sjön fiskar jag , och hemma dricker jag.

                  Framför braskaminen tar jag gärna rom o cola och några öl samtidigt som man sitter och kollar in i brasan och reflekterar över dagen.

                  mvh Zagrag

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av Zagrag Visa inlägg
                    Hehe dagisbarn, tycker inte det är lönt med en plunta.

                    Dels tar den slut för fort och dels för att där jag fiskar och bor så får man inte köra båt onykter.

                    På sjön fiskar jag , och hemma dricker jag.

                    Framför braskaminen tar jag gärna rom o cola och några öl samtidigt som man sitter och kollar in i brasan och reflekterar över dagen.

                    mvh Zagrag
                    Tycker det låter som du kan behöva uppgradera till en lite större plunta ;-)
                    Click image for larger version

Name:	fickplunta-stor-shop_1.jpg
Views:	561
Size:	119,4 KB
ID:	2590378

                    Kommentera


                    • #40
                      Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                      Tycker det låter som du kan behöva uppgradera till en lite större plunta ;-)
                      Click image for larger version

Name:	fickplunta-stor-shop_1.jpg
Views:	561
Size:	119,4 KB
ID:	2590378
                      Hahaha! Ja nu snackar vi ☺️

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      250 svar
                      77 419 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Usling
                      av Usling
                       
                      Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                      74 svar
                      5 128 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg WalterChang  
                      Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                      6 svar
                      567 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg bandsmet  
                      Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                      32 svar
                      2 375 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
                      3 svar
                      571 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Usling
                      av Usling
                       
                      Arbetar...
                      X