Napoleonbakelsens status i din hemort. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Napoleonbakelsens status i din hemort.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Napoleonbakelsens status i din hemort.

    Något har hänt i Umeå de senaste åren. Något mycket sorgligt. De sliskiga bakverkens Rolls Royce, Napoleonbakelsen, tycks ha sjunkit i anseende.

    För c:a 5-6 år sen gick det att regelbundet köpa Napoleonbakelser i de största matbutiker jag besökte (ett Stora Coop och ett Ica Maxi). Nu finns de mig veterligen bara på en av Umeås Ica Kvantum-butiker, dock inte vid varje besök.

    Princessbakelser, Budapestbakelser, Glasswienerbröd och Semlor (från januari) tycks det aldrig råda någon brist på i de flesta butiker.

    Hur ser det ut där du bor? Är Napoleonbakelsen en självklarhet i bakelsedisken på ortens större matbutiker? Har det skett någon förändring de senaste 5-10 åren?

    Det jag vill försöka utröna är om Napoleonbakelsens statusförändring är något lokalt i Umeå eller om det är ett problem på riksnivå.
    All you need is Lubb.

  • #2
    Jag tolkar det faktum att noll svar kommit på fyra månader som ett tecken på att Napoleonbakelsens status överlag är låg.
    All you need is Lubb.

    Kommentera


    • #3
      Hmm, låter som en klart oroväckande utveckling!!!

      Napoleonbakelsen är ju både snygg och god, men, för mig som är ett utpräglat extremt glutenmongo med härligt västerbottniska inavlade gener så är ju napoleonbakelsen inget jag kan köpa tyvärr, däremot rätt säker att jag ser den titt som tätt runt närke fortfarande?

      Men, rimligt nog, sällan jag är på cafeer osv, budapest är ju (turligt nog) min favorit både före och efter glutenmongoheten slog till och gjorde mig oduglig att äta de flesta spannmålen!
      https://www.facebook.com/OKspinners/

      Kommentera


      • #4
        Härom veckan härjade jag i Uppsala under c:a en veckas tid. På en Ica Maxi-butik (noterade inte dess geografiska plats) samt en mindre Ica butik på Årsta centrum fanns rikligt med Napoleonbakelser i sliskdisken. Min tanke då var att det största misstag som gjorts i Umeås historia var att staden återuppbyggdes efter den stora branden 1888.

        Sedan fick jag höra från en arbetskamrat att det numera även finns på ännu en Ica butik av Kvantum-storlek i Umeå. Så, nyligen har det gått från en till två butiker i Umeå. En Napoleonbakelserevolution?
        All you need is Lubb.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
        250 svar
        76 852 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Usling
        av Usling
         
        Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
        73 svar
        4 910 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg aegon1
        av aegon1
         
        Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
        6 svar
        562 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg bandsmet  
        Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
        32 svar
        2 366 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
        3 svar
        563 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Usling
        av Usling
         
        Arbetar...
        X