Mobilköp! Tips tips tips! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mobilköp! Tips tips tips!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mobilköp! Tips tips tips!

Tja!

Kikar runt på mobiler, men är så jädrans svårt att hitta den perfekta för mig.
    Har en Nokia N73 Music Edition som inköptes aug 2007.
    Har tröttnat rejält på den, Nokia lägger energi på helt fel saker, nu är den allmänt seg.

Den mobil jag söker skall inte ha onödiga prestationskrävande funktioner som Musikspelare och annat trams. Det skall ha en hyfsat bra kamera för att ta nödbilder på fisket då inte den riktiga kameran är med och den får inte kosta mer än 2000. Snabbtänkt skall den vara och ha hög ringsignalvolym.

Kom med tips, du kanske själv har en mobil som du är nöjd med eller hört bra om, är helt öppen för förslag!

Tacksam för svar //Linus

Köpte en Samsung B2700 före jul och den är stöt, damm och fuktskyddad med en hyfsad kamera 2MP har de vanliga funktionerna men är logisk och snabb.

Passar bra för folk som är ute och har en aktiv fritid tex oss fisketokar, funkar hyfsat med handskar på också då knapaprna är vettiga i storlek.

Helt nöjd med min så rekomenderas.

Kommentera

Samsung har jag faktiskt sneglat på, men vill ha en vikbar eller skjutbar telefon så inte knapplåset går upp av sig självt som de vanliga brukar...
      Stöttålig/vattentät är inte nödvändigt, då jag förvarar den vattentätt när jag fiskar..

Kommentera

Söker du en med bra kamera, kommer du automatiskt få med alla nya revolutionerade skitfunktioner och massa flashiga menyer som tar flera sekunder att ta sig igenom.

Har för tillfället en Nokia 3110 som jag är väldigt nöjd med.

Går att hitta under 1000lappen. Stora lättnavigerade knappar, även med frusna händer tillsammans med Nokias traditionella lättnavigerade menysystem är klockrent. Hade bäst batteritid då jag kollade och känns riktigt robust, inga problem att slänga i golvet lite då och då. Klarat en massa fukt under fisket och tom ett dopp i toan

Kameran suger dock, men du har ju en kompaktkamera?
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
          Söker du en med bra kamera, kommer du automatiskt få med alla nya revolutionerade skitfunktioner och massa flashiga menyer som tar flera sekunder att ta sig igenom.

Har för tillfället en Nokia 3110 som jag är väldigt nöjd med.

Går att hitta under 1000lappen. Stora lättnavigerade knappar, även med frusna händer tillsammans med Nokias traditionella lättnavigerade menysystem är klockrent. Hade bäst batteritid då jag kollade och känns riktigt robust, inga problem att slänga i golvet lite då och då. Klarat en massa fukt under fisket och tom ett dopp i toan

Kameran suger dock, men du har ju en kompaktkamera?

Aldrig mer Nokia.. hade en Samsung innan jag var jävligt nöjd med.så siktar på en sådan igen.

Kompaktkameran är lättare att glömma än mobilen =)

Får helt enkelt kika vidare!

Kommentera

Ursprungligen postat av Szaaz Visa inlägg
            Aldrig mer Nokia.. hade en Samsung innan jag var jävligt nöjd med.så siktar på en sådan igen.

Kompaktkameran är lättare att glömma än mobilen =)

Får helt enkelt kika vidare!
            Kanske denna http://www.samsung.com/se/consumer/d...GH-M310AAAXEE#

Kommentera

Jag kör på en nokia 6500 slide. Har haft den i ett år snart ca. Du säger aldrig mer nokia men jag tycker du ska tänka om. Bilderna funkar utmärkt som nödbilder, de blir riktig bra faktiskt. Samt att den har fan oändlig batteritid. Det håller lätt i över en vecka, samt att batteriet är fulladdat på mindre än 1h

Kommentera

kolla eriksson 702 bra kamera och ej vikbar men inte samma problem med att knapplåset öppnar sig som tidigare modeller. på ny mobil.se http://www.nymobil.se/sony-ericsson-...vofiuqte8g39f3 så får du den för 149.-/mån i 12 månader med ett telenor abbonemang, min var ej operatörslåst när den kom. Du får dessutom ringa för en del av detta så telefonen blir inte dyr.
                Jag är helnöjd med min kameran är mycket bra även innomhus vid mörka bilder. GPS i kameran fungerar också utmärkt.
                Renköper du telefonen kostar den ca 2300.- med abbonemang 1788.- och då ringer du för en stor del av detta.
                Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
                Nu även blog på gylta.blogspot.com
                Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Har en sony/ericsson k810i som jag är nöjd med. Tar ruggit bra kort tycker jag och har ganska bra med batteri tid.
                  Hemsida: http://www.slaktarnlures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av gäddslaktarn Visa inlägg
                    Har en sony/ericsson k810i som jag är nöjd med. Tar ruggit bra kort tycker jag och har ganska bra med batteri tid.
                    har också en sån, hyffsad kamera i den. 3,2 pixlar va?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    11 svar
                    1 441 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    88 304 visningar
                    0 gillar