Tips på sätt att tjäna pengar..? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på sätt att tjäna pengar..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Alltså det finns ju en klassiker som både jag, min brorsa och många kompisar brukade göra och ALLTID fungerade om man ville ha sommarjobb/extrajobb etc. och det är att gå till ex. ett företag och erbjuda sig att jobba gratis i 1-3 veckor. Det enda man behöver se till är att jobba SJUKT bra och dessutom GRATIS, jag lovar dig att detta är en 100% taktik.

    Kommentera


    • #12
      Du kanske skulle börja med att skriva ålder, var du bor, vad du kan och är bra på o.s.v.
      Då kanske du får nåt napp redan här på FS?

      Kanske det finns nån som läser här som behöver hjälp med nåt.
      Ola

      Kommentera


      • #13
        Sommarjobb har jag redan garanterat, men det är ju liksom ingen höjdare i längden. Har varit där flera gånger förut och vet att jag inte kommer få någon "riktig" anställning, så försöker hitta något som leder nånstans i första hand.

        Visst, kan skriva en liten presentation av mig själv:

        Är en kille på 21 år, fyller 22 nu i februari. Bor i metropolen Filipstad tillsammans med min sambo. Har tidigare jobbat som vårdbiträde inom hemtjänsten och som kyrkogårdsvaktmästare. På kyrkogården har jag sommarjobbat flera år tidigare och 2009 fick jag säsongsanställning.
        Trivdes verkligen med jobbet på kyrkogården, gillar att vara ute och att röra på mig när jag jobbar. Jobbet gick bl.a. ut på gräsklippning, röjning, service och underhåll av maskiner, plantering av blommor och alla andra uppgifter som kan dyka upp på en sådan arbetsplats.
        På fritiden så gillar jag att fiska (oväntat när man hänger här va? ) , umgås med flickvännen och kompisarna. Har även jägarexamen och brukar följa med en kompis ut och jaga också, när vi båda har tid. Jag gillar även djur, och har haft många olika djur under min uppväxt. Drömmen just nu är att kunna skaffa en hund och få ett jobb där jag kan ha hunden med mig (absolut inget krav, tar som sagt alla jobb jag får). Så skulle definitivt kunna tänka mig att jobba med djur av de flesta slag.
        Nu har jag ont om idéer på vad jag ska skriva, så fråga gärna om det är något ni undrar över.

        Blev ju inget detaljerat CV direkt, men ger iaf en liten översikt om vad jag är för kuf

        Kommentera


        • #14
          Något som jag tror på är det där med hushållsnära tjänster!!!

          Starta en firma som erbjuder städ/trädgårdsskötsel (om det nu ingår) eller utnyttja rotavdraget och börja "bygga om" folks trädgårdar..

          Rotavdrag & hushållsnära tjänster är ju två företeelser som "pushar" på de branscherna frammåt! Läs på lite om dem och se om du inte kan komma på något du vill göra inom ramarna för dem!
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
            Något som jag tror på är det där med hushållsnära tjänster!!!

            Starta en firma som erbjuder städ/trädgårdsskötsel (om det nu ingår) eller utnyttja rotavdraget och börja "bygga om" folks trädgårdar..

            Rotavdrag & hushållsnära tjänster är ju två företeelser som "pushar" på de branscherna frammåt! Läs på lite om dem och se om du inte kan komma på något du vill göra inom ramarna för dem!
            Hushållsnära tjänster är bra, vi har själv anlitat ett städbolag som tar hand om vårat hus. Lite smålyxigt men prislappen blir rätt låg nu när man får rotavdrag för halva beloppet.

            Men om det blir byte av regering till hösten så kan man ju kyssa det avdraget adjö.
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

            Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

            Läs min fiskeblogg:

            http://blogg.fjallfoto.se

            Kommentera


            • #16
              Kör hårt tro på dig själv!! fick jobb på vita björn börjar i februari.
              Kockin was here

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av kockin Visa inlägg
                Kör hårt tro på dig själv!! fick jobb på vita björn börjar i februari.
                Av ren nyfikenhet, vad är vita björn..?

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
                  Något som jag tror på är det där med hushållsnära tjänster!!!

                  Starta en firma som erbjuder städ/trädgårdsskötsel (om det nu ingår) eller utnyttja rotavdraget och börja "bygga om" folks trädgårdar..

                  Rotavdrag & hushållsnära tjänster är ju två företeelser som "pushar" på de branscherna frammåt! Läs på lite om dem och se om du inte kan komma på något du vill göra inom ramarna för dem!
                  Ingår gör det. Kolla på: http://www.buskhaga.com/
                  Ett företag här i karlstad som erbjuder just det. Allt från städning, handla, fixa matlådor till events för företag.
                  I och med att du inte längre behöver göra avdrag på deklarationen utan kan dra av beloppet redan innan du betalar kommer det säkert ännu en uppgång för denna typen av företag.
                  http://teammosbricka.blogspot.com/

                  TeamMosbricka.se

                  Min Fotosida

                  Fotobloggen

                  Kommentera


                  • #19
                    Ska ner till arbetsförnedringen snart här och kolla lite med dom. Kanske har tur och får gå nån utbildning.

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Stormblåst Visa inlägg
                      Av ren nyfikenhet, vad är vita björn..?

                      Vita björn är en restaurang mitt i centrala umeå
                      Kockin was here

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      250 svar
                      76 838 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Usling
                      av Usling
                       
                      Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                      73 svar
                      4 910 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg aegon1
                      av aegon1
                       
                      Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                      6 svar
                      562 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg bandsmet  
                      Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                      32 svar
                      2 366 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
                      3 svar
                      563 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Usling
                      av Usling
                       
                      Arbetar...
                      X