Tips på sätt att tjäna pengar..? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på sätt att tjäna pengar..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Stormblåst
    replied
    Ursprungligen postat av kockin Visa inlägg
    Kör hårt tro på dig själv!! fick jobb på vita björn börjar i februari.
    Av ren nyfikenhet, vad är vita björn..?

    Lämna en kommentar:


  • kockin
    replied
    Kör hårt tro på dig själv!! fick jobb på vita björn börjar i februari.

    Lämna en kommentar:


  • Da_Moose
    replied
    Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Något som jag tror på är det där med hushållsnära tjänster!!!

    Starta en firma som erbjuder städ/trädgårdsskötsel (om det nu ingår) eller utnyttja rotavdraget och börja "bygga om" folks trädgårdar..

    Rotavdrag & hushållsnära tjänster är ju två företeelser som "pushar" på de branscherna frammåt! Läs på lite om dem och se om du inte kan komma på något du vill göra inom ramarna för dem!
    Hushållsnära tjänster är bra, vi har själv anlitat ett städbolag som tar hand om vårat hus. Lite smålyxigt men prislappen blir rätt låg nu när man får rotavdrag för halva beloppet.

    Men om det blir byte av regering till hösten så kan man ju kyssa det avdraget adjö.

    Lämna en kommentar:


  • Grävlingen
    replied
    Något som jag tror på är det där med hushållsnära tjänster!!!

    Starta en firma som erbjuder städ/trädgårdsskötsel (om det nu ingår) eller utnyttja rotavdraget och börja "bygga om" folks trädgårdar..

    Rotavdrag & hushållsnära tjänster är ju två företeelser som "pushar" på de branscherna frammåt! Läs på lite om dem och se om du inte kan komma på något du vill göra inom ramarna för dem!

    Lämna en kommentar:


  • Stormblåst
    replied
    Sommarjobb har jag redan garanterat, men det är ju liksom ingen höjdare i längden. Har varit där flera gånger förut och vet att jag inte kommer få någon "riktig" anställning, så försöker hitta något som leder nånstans i första hand.

    Visst, kan skriva en liten presentation av mig själv:

    Är en kille på 21 år, fyller 22 nu i februari. Bor i metropolen Filipstad tillsammans med min sambo. Har tidigare jobbat som vårdbiträde inom hemtjänsten och som kyrkogårdsvaktmästare. På kyrkogården har jag sommarjobbat flera år tidigare och 2009 fick jag säsongsanställning.
    Trivdes verkligen med jobbet på kyrkogården, gillar att vara ute och att röra på mig när jag jobbar. Jobbet gick bl.a. ut på gräsklippning, röjning, service och underhåll av maskiner, plantering av blommor och alla andra uppgifter som kan dyka upp på en sådan arbetsplats.
    På fritiden så gillar jag att fiska (oväntat när man hänger här va? ) , umgås med flickvännen och kompisarna. Har även jägarexamen och brukar följa med en kompis ut och jaga också, när vi båda har tid. Jag gillar även djur, och har haft många olika djur under min uppväxt. Drömmen just nu är att kunna skaffa en hund och få ett jobb där jag kan ha hunden med mig (absolut inget krav, tar som sagt alla jobb jag får). Så skulle definitivt kunna tänka mig att jobba med djur av de flesta slag.
    Nu har jag ont om idéer på vad jag ska skriva, så fråga gärna om det är något ni undrar över.

    Blev ju inget detaljerat CV direkt, men ger iaf en liten översikt om vad jag är för kuf

    Lämna en kommentar:


  • Ola
    replied
    Du kanske skulle börja med att skriva ålder, var du bor, vad du kan och är bra på o.s.v.
    Då kanske du får nåt napp redan här på FS?

    Kanske det finns nån som läser här som behöver hjälp med nåt.

    Lämna en kommentar:


  • MastaPike
    replied
    Alltså det finns ju en klassiker som både jag, min brorsa och många kompisar brukade göra och ALLTID fungerade om man ville ha sommarjobb/extrajobb etc. och det är att gå till ex. ett företag och erbjuda sig att jobba gratis i 1-3 veckor. Det enda man behöver se till är att jobba SJUKT bra och dessutom GRATIS, jag lovar dig att detta är en 100% taktik.

    Lämna en kommentar:


  • Dammfiskaren
    replied
    starta fiskecamp!

    Lämna en kommentar:


  • snOrdanger
    replied
    Ursprungligen postat av Stormblåst Visa inlägg
    Ja! Synd bara att jag inte är så värst sugen på att skära i folk..
    Att börja plugga är förstås ett alternativ, men tänkte först tänka igenom övriga möjligheter.
    Ah, det var förstås det jag menade, att alternativet utbildning alltid finns där i dåliga tider!

    Lämna en kommentar:


  • Stormblåst
    replied
    Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
    Börja läsa nu så är du kirurg lagom tills konjukturen vänder!
    Ja! Synd bara att jag inte är så värst sugen på att skära i folk..
    Att börja plugga är förstås ett alternativ, men tänkte först tänka igenom övriga möjligheter.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
250 svar
77 442 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Usling
av Usling
 
Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
74 svar
5 131 visningar
0 gillar
Senaste inlägg WalterChang  
Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
6 svar
567 visningar
0 gillar
Senaste inlägg bandsmet  
Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
32 svar
2 375 visningar
0 gillar
Senaste inlägg lsjonsson  
Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
3 svar
571 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Usling
av Usling
 
Arbetar...
X