Mora Of Sweden´s nya "överlevnadskniv"... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mora Of Sweden´s nya "överlevnadskniv"...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mora Of Sweden´s nya "överlevnadskniv"...

Tjo!

Är det någon som vet hur mycket Moras nya Bushcraft Survival kommer att kosta, när den kommer ut till marknaden och hur den är funktionellt och kvalitetsmässigt?
    Det brukar finnas de som har turen att få ett ex tidigare än andra eller som har sett den på någon mässa...

Jag är sugen på att uppdatera min utrustning med en till kniv för lite hårdare tag och slitage vid vedklyvning och dylikt, och då passar det ju med ett integrerat tändstål och diamantbryne.

/Daniel

Ser riktigt intressant ut. Har inte hittat kniven hos någon återförsäljare, men iom att BIOS är återförsäljare så dyker den väl upp i de flesta butiker snart. Tyvärr ligger BIOS hemsida nere just nu.
    www.hellfish.se

Kommentera

Precis, det är svårt att hitta någon info om pris och släpp. Jag tror att den kan vara ett bra alternativ till andra dyrarare(?) "överlevnadsknivar" som tex Gerbers Bear Grylls serien.

Kommentera

mjo, fast jag tycker nog Gerber inte är så tokig. Det som skiljer är väl främst bättre förankringsmöjligheter och att bladet är sågtandat en bit, vilket motiverar något högre pris om så är fallet. Men det är ju lite coolt med en Mora survival-kniv!

Men om då får fram någon info, släng upp i tråden för jag är intresserad av en sån kniv.
        www.hellfish.se

Kommentera

Det verkar som det är dags att göra ett besök på ovan nämnda fabrik. Jag har ju nästan gångavstånd dit.
          A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Captain_Lovestar Visa inlägg
            mjo, fast jag tycker nog Gerber inte är så tokig. Det som skiljer är väl främst bättre förankringsmöjligheter och att bladet är sågtandat en bit, vilket motiverar något högre pris om så är fallet. Men det är ju lite coolt med en Mora survival-kniv!

Men om då får fram någon info, släng upp i tråden för jag är intresserad av en sån kniv.
            Jag håller med, Gerber har bra knivar. Jag har en Gerber Gator och den håller i ur och skur men nu är det som sagt dags att uppdatera. Saken med Bear Grylls kniven och många andra är just den där sågtandade bladet som jag inte alls ser någon mening med, de blir lätt trubbiga och är i vägen...

Nu har den kommit ut!!

Kommentera

Får nog bli köp på en sån för mig någon gång framöver, men den var då inte mycket billigare är Bear's Gerber.

Hittade dock en annan bra Bear Grylls-kniv : http://ehandel.blocket.se/Gerber_Bea...e_50566496.htm
              www.hellfish.se

Kommentera

Brutal!

Den passar nog fint när man ska avverka lite skog till lägerelden.

Priset var ju ganska saftigt på Moran, men jag tror att den går ner när fler börjar sälja den. Men jag kan nog inte hålla mig...

Kommentera

En liten varning till dom som funderar på en Bear Grylls kniv.

Köp en COLD STEEL,, SRK istället.
                  Senast ändrad av JONNIE ROCKER; 2011-05-13, 13:27.

Kommentera

Mailade Mora å hörde mig för! enligt dom skall mora survival finnas i butikerna i slutet av maj, har hittat den på knivhuset.se nu där det står att den finns om 1-2 veckor, priset ligger på 599:- verkar generellt ligga mellan 500:- å 600:-, personligen tror jag den är ett mycke bättre alternativ till bear grylls kniv, har testat den å kan inte säga att jag är särskilt nöjd, den dagen min F1 sviker blir det definitivt en Mora survival, F1:an är för övrigt min abosluta favorit, kör med en specialbeställd slida i kydex till den å den combon är riktigt grym!

Ha en riktig fin fiskesommar folkens!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    11 svar
                    1 442 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    88 417 visningar
                    0 gillar