Att fiska havsöring från land (skriven av Barabajare) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att fiska havsöring från land (skriven av Barabajare)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Tjääna
    Har man fiskat i 35-40 år så har man en hel del att dela med sig/berätta om både roliga och tokiga händelser plus massa annat.

    Bomull och svett är något man bör undvika. Sen måste jag erkänna att när jag säger funktionsmaterial så ingår ylleplagg. Använder "yllehybrider" dvs ylle med inblandade material. Har också lite svårt med ylle direkt på skinnet.

    Funderar på en artikel som skall handla om att "pimpa" drag. Kolla fotot på kustwobblerna så förstår ni vad jag menar.

    På dom igen
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

    Kommentera


    • #12
      Eller en om hur man pimpar sina yllelångkallingar?

      Kommentera


      • #13
        Tack för en intressant tråd alla som bidragit och framförallt till artikelförfattaren!! jag har precis flyttat till Nynäshamn och börjat ta upp fisket på allvar efter många långa år, känns sjukt bra med folk som vill dela med sig! Skitfiske på er alla!!

        Kommentera


        • #14
          Bra artikel som jag läst för några år sedan, nu såg jag avsaknaden av måttstock. Några strategiska mått på spöt, måttband eller dyligt är ett tillägg till "prylar".

          Kommentera


          • #15
            Tjääna David
            Kul att du hittade artikeln och att du gillade den och kartan. Det var en del som uttryckte sin oro över att lägga ut platser för allmän beskådan. Men eftersom det är så många platser och förhållandevis få som är ute och jagar silver från land så är det ingen direkt rusning när man är ute och kör.
            På dom igen
            Bb
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
              Bra artikel som jag läst för några år sedan, nu såg jag avsaknaden av måttstock. Några strategiska mått på spöt, måttband eller dyligt är ett tillägg till "prylar".
              Tjääna
              Helt klart en bra sak att göra ett 50cm märke på spöet.
              På dom igen
              Bb
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bergman, 2006-09-21, 06:21
              78 svar
              102 023 visningar
              13 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Arbetar...
              X