motorguide xi5 trasig gps - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

motorguide xi5 trasig gps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • motorguide xi5 trasig gps

    Hallå! har en motorguide xi5 som jag kört i 5 år gpsen verkar vara trasig på. Lampan för satellit-mottagning tänds aldrig och ankringsfunktionen går ej att använda. Har uppdaterat mjukvaran utan framgång, någon som har några idéer? kasta och köp nytt?
    Öppnade huvudet första gången på eländet idag, såg mindre seriöst ut där inne.



  • #2
    GPS-modulen är ju en egen liten burk som borde kunna gå att byta. En del xi5:or såldes utan pinpoint GPS och det gick att uppgradera dom i efterhand.

    Kommentera


    • #3
      Jäklar va tråkigt det ser ut... allt e ju skadat, skavt o sprucket.. Är grejerna så dåligt byggda så dom inte ens håller 5 år..

      Kommentera


      • #4
        Tja svart plast/kablar som böjs/belastas och väderutsätts kanske inte håller längre än 5 år? Kolla noga upp alla kablar först, kan ju vara något brott till GPS enheten som slagit ut den funktionen...?

        Hade ett kabelbrott till bakluckan i Renaulten, när man stängde förardörren öppnades bakluckan, mkt konstigt kan hända...

        En GPS enhet kostar ju runt 7000:- på Olssons F eller ca 350 USD otullat och omomsat
        hos http://trollingmotorparts.com/motor-...nt-gps-module/
        (första jag hittade) kanske har de även genomföringar/kontakter t ex den svarta spruckna delen om den inte finns i Sverige...

        Kommentera


        • #5
          Oj, ser ut som ett hemmabygge .. kanske dags att öppna sin motorguide och kolla, känns som man kommer få problem om det ser ut sådär, inte ens fuktskyddade kopplingar ?? Får nästan hoppas att ts motor är ombyggd så inte alla ser ut så.. Bedrövligt. Men bra att det kommer fram i ljuset

          Edit; Nu förstår jag varför butiken "bjöd på installationen" av gps-modulen, skulle man se detta skulle man nog rygga tillbaka..
          Senast ändrad av Edguy; 2019-02-20, 12:23.

          Kommentera


          • #6
            Jag är inte förvånad, MK ser likadan ut invändigt iaf min förra Power Drive.

            Kommentera


            • #7
              Åh fan, ja varför blir man förvånad egentligen

              Kommentera


              • #8
                Man blir förvånad för att man betalar väldigt mycket pengar för ett ganska simpelt tillbehör. Man tycker då att man har rätten att klaga. Än värre är det med ekoloden..

                Kommentera


                • #9
                  Ok, ja kanske bäst att inte öppna alls.
                  Det man inte ser mår man inte dåligt av

                  Kommentera


                  • #10
                    5 år var ändå bra, min började strula efter 2,5 år. Min pinpoint del funkar lite då och då, ibland inte alls eller helt galen medan andra dagar gå perfekt. Den kan börja uppdatera programvaran via lodet fast den har den senste. Kör man mot en registrerad waypoint så kan den rätt som det är få för sig att det är en ankringspunkt och köra fullfart..... Inte direkt förvånad när det gäller amerikansk teknik

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                    1 216 svar
                    156 017 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HenkeW
                    av HenkeW
                     
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                    12 svar
                    2 700 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                    27 svar
                    1 966 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gabbu
                    av gabbu
                     
                    Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                    2 svar
                    489 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg profilnamnet  
                    Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                    2 svar
                    353 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Arbetar...
                    X