Sportfiske godkänt som friskvård av Skatteverket! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiske godkänt som friskvård av Skatteverket!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sportfiske godkänt som friskvård av Skatteverket!

    https://www.skatteverket.se/omoss/pr...afd25692c.html

  • #2
    Undertecknad och sannolikt många med mig kommer att köpa fiskeguidning och fiskekort för de 5000 per år som kan användas skattefritt, undrens tid är ännu ej förbi!

    Kommentera


    • #3
      Helt otroligt!

      Kommentera


      • #4
        Bra att man vidgar begreppet friskvård!

        Kommentera


        • #5
          Detta va grymt bra, fiske är det enda som får mig stabil mentalt. Tummen upp

          Kommentera


          • #6
            Fantastiskt!

            Denna fråga har ju vart på tapeten länge vet jag och har nu äntligen klubbats. Härligt!

            Men till själva pappersarbetet, Så from nu är det alltså bara att börja spara alla fiskekort för att kunna göra avdrag på vid nästa deklaration eller hur ska man tänka?

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
              Fantastiskt!

              Denna fråga har ju vart på tapeten länge vet jag och har nu äntligen klubbats. Härligt!

              Men till själva pappersarbetet, Så from nu är det alltså bara att börja spara alla fiskekort för att kunna göra avdrag på vid nästa deklaration eller hur ska man tänka?
              Ja och nej, privat kan du inte göra några avdrag men din arbetsgivare kan göra det. För oss som är våra egna arbetsgivare är detta enkelt men om du är anställd är det en förhandlingsfråga om du får friskvårdsbidrag eller inte. Får du friskvårdsbidrag av din arbetsgivare på ett visst belopp kan du använda detta till fiskekort, taket är 5000 kr/år.

              Kommentera


              • #8
                Tack!

                Jag tror det är 1500kr/år hos min arbetsgivare i friskvårdsbidrag?

                Ska kolla upp detta med HR-chefen efter semestern hur man går tillväga?

                Kommentera


                • #9
                  Om du har 1500 i friskvårdsbidrag så kan du använda dessa till utlägg för fiskekort/fiskeguide fullt ut.

                  Kommentera


                  • #10
                    Min bror trodde det var fiskvårdsbidrag...
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2006-09-21, 06:21
                    78 svar
                    102 039 visningar
                    13 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X