Sportfiske godkänt som friskvård av Skatteverket! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiske godkänt som friskvård av Skatteverket!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Xerup
    replied
    Flugbindningskurser, castingkurser, startavgifter i fisketävlingar och så vidare så länge det finns kvitto... ännu ett sätt för staten att få företag att betala moms.

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Ursprungligen postat av Fredde.N Visa inlägg
    Har vi fått någon mer klarhet i vad detta innebär? Fiskekort, anmälningsavgifter ev guidning vet vi, men skulle nästan vilja ha en lista på vad man får och inte får utnyttja.
    Det står ju ganska tydligt på skatteverkets hemsida tycker jag, allt som är kopplat till en (friskvårds) aktivitet får dras av, prylar och medlemskap i föreningar är ej avdragsgilla.

    Lämna en kommentar:


  • Fredde.N
    replied
    Har vi fått någon mer klarhet i vad detta innebär? Fiskekort, anmälningsavgifter ev guidning vet vi, men skulle nästan vilja ha en lista på vad man får och inte får utnyttja.

    Lämna en kommentar:


  • Sir Fish-a-lot
    replied
    Min bror trodde det var fiskvårdsbidrag...

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Om du har 1500 i friskvårdsbidrag så kan du använda dessa till utlägg för fiskekort/fiskeguide fullt ut.

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Tack!

    Jag tror det är 1500kr/år hos min arbetsgivare i friskvårdsbidrag?

    Ska kolla upp detta med HR-chefen efter semestern hur man går tillväga?

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
    Fantastiskt!

    Denna fråga har ju vart på tapeten länge vet jag och har nu äntligen klubbats. Härligt!

    Men till själva pappersarbetet, Så from nu är det alltså bara att börja spara alla fiskekort för att kunna göra avdrag på vid nästa deklaration eller hur ska man tänka?
    Ja och nej, privat kan du inte göra några avdrag men din arbetsgivare kan göra det. För oss som är våra egna arbetsgivare är detta enkelt men om du är anställd är det en förhandlingsfråga om du får friskvårdsbidrag eller inte. Får du friskvårdsbidrag av din arbetsgivare på ett visst belopp kan du använda detta till fiskekort, taket är 5000 kr/år.

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Fantastiskt!

    Denna fråga har ju vart på tapeten länge vet jag och har nu äntligen klubbats. Härligt!

    Men till själva pappersarbetet, Så from nu är det alltså bara att börja spara alla fiskekort för att kunna göra avdrag på vid nästa deklaration eller hur ska man tänka?

    Lämna en kommentar:


  • RUSTY HOOK
    replied
    Detta va grymt bra, fiske är det enda som får mig stabil mentalt. Tummen upp

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Bra att man vidgar begreppet friskvård!

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Bergman, 2006-09-21, 06:21
78 svar
102 046 visningar
13 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Arbetar...
X