Bild på er fiskebåt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bild på er fiskebåt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Mycket båt och yta på 16 fot, hoppas du blir nöjd! 115 hk -42 knop?
    Takk.
    Som alle andre båter har den sine sterke og svake sider, men de fleste av de visste jeg om før jeg kjøpte så de kompromissene lever jeg godt med. (Feks at den "bare" er 16 fot, noe som er en overgang når du er vant til større båt.) Så langt er jeg veldig fornøyd og har ikke savnet den gamle i det hele tatt.

    Med 17" propellen jeg har nå er toppfarten 41,5 knop og holeshot 4 sekunder. Jeg håper å få testet med en 19" snart, og ikke minst så må jeg teste å heve motoren. Så jeg har mye testing igjen her før jeg kan konkludere med hva som er ideelt for meg.
    Team Colibri

    Kommentera


    • I somras köpte jag denna HR 465 SUZUKI 40 Hk. Mycket nöjd med båten, uppfyller alla mina behov.
      Jag kommer att uppdatera med en ny HDS Carbon (köpt redan), litium batteri till elmoror och skall bygga en kastdäck med ståstol.
      Längtar till våren!

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
        Nu har ni chansen att skryta!! lägg upp en bild/bilder på din båt/båtar. Skriv gärna märket på båten och motor och övrigt ni har lust att skryta med Får försöka slänga upp en bild på en av mina imårn.
        http://www.trumman.com/fisketips/galleri_34.htm ....

        Old Firehand
        Leif Engström

        .
        Senast ändrad av Old Firehand; 2018-12-27, 11:48.

        Kommentera


        • Min båt.

          Askeladden Invader
          75 hp Mercury
          Simrad Plotter/Ekolod

          Den är köpt i år så den kommer att moddas under kommande vinter så den blir ännu mer fiske"vänlig" även om den redan nu är bra. 2 st inbyggda bord, varav ena kommer att byggas om till rensbord.
          Spöhållare kommer att installeras och en sump (bygger om ankarlådan på styrbord sida så jag kan ha både sump och ankare där.
          Har en elmotor men den är för klen för båten (55 Lbs) så jag kommer nog sätta på en liten 4-takt
          Går super i sjö och är så stabil man kan önska för en liten båt på 5:15.

          Kommentera


          • köpte den här båten nyligen. Jag planerar att åka på min första fisketur med henne om en vecka. Låt oss gå med min utvecklingskollega

            staff monitoring

            Kommentera


            • Den här tråden verkar ha varit död ett litet tag nu så jag tänkte det var dax att liva upp den.

              Båten är inköpt förra sommarn och är av modellen noname - plastbåt och brukas med tillhörande 9.9 johnson (seahorse) motor. Den kan färdas i upp emot 7 knop om jag minns rätt och har även forutom förmågan att locka till sig enorma mänger fisk även förmågan att med sitt starka skrov istället för att rida på vågorna plöja rakt igenom dem och blöta ner allt bakom årfästena. Alltså en perfekt fiskebåt
              Bifogade filer

              Kommentera


              • Blir du inte tillräckligt blöt kan jag rekommendera valfri bassbåt för 700 tkr.

                Kommentera


                • "Moderskipet" ligger i post 311, men siden tråden ble startet har også den minste farkosten blitt skiftet ut og en Marine Jon 12 erstattet da en Marine 10:
                  Click image for larger version

Name:	IMG_0247.jpg
Views:	316
Size:	89,0 KB
ID:	2599409


                  Click image for larger version

Name:	IMG_1270.jpg
Views:	295
Size:	107,6 KB
ID:	2599410



                  Jeg har tidligere skrevet en test av Jon 12 som ligger her: https://teamcolibri.blogspot.com/202...ne-jon-12.html
                  Team Colibri

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Krokben, 2023-05-27, 22:48
                  11 svar
                  1 021 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Ingesed
                  av Ingesed
                   
                  Startad av Sundström76, 2023-08-13, 09:34
                  11 svar
                  300 visningar
                  5 gillar
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Startad av Willard, 2023-12-16, 11:28
                  9 svar
                  894 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg trcolka
                  av trcolka
                   
                  Arbetar...
                  X