Vad heter draget!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad heter draget!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vad heter draget!?

    Söker med ljus och lyckta efter draget på bilden.
    Var uppe i Jämtland och fiskade nu i veckan då som det syns på bilden var gäddorna helt vilda på draget.

    Efter ett par dagar låter jag motvilligt polarn som inte fått något på hela veckan ta ett par kast, Gädda på första kastet.
    Står där och då och funderar på om jag verkligen ska låda honom... smack!!!! FAN skriker han och jag hinner precis vända mig om när jag ser draget landa en bra bit bort utan lina.....


    Känslan.. Ilskan.. VARFÖR JUST DET DRAGET!



    Frågan är då, är det någon som vet vad draget på bilden heter?
    På undersidan stod Jack Sheldon´s men kan inte hitta något jerkbait från jack sheldon´s som matchar.


    //Tobbe

  • #2
    Salmo slider är det inte men gud så lika!

    Kommentera


    • #3
      Hittade långt ner i mobilen en bild från när jag varit och köpt draget..
      Man kan se SU på "Förpackningen"

      Kommentera


      • #4
        Jack Sheldon Sumo kanske?

        Kommentera


        • #5
          Ja dom där är från hi-sport

          Kommentera


          • #6
            Bara att ringa Hi-sport å höra om de finns kvar... eller beställa hunthouse 002 från Aliexpress. En kopia av Salmo Slider - har du prövat originalet, Orange Parrot kanske fiskar ännu bättre!?

            Click image for larger version

Name:	Hunthouse-salmo-slider-sinker-fishing-VIB-jerkbait-lure-7-10cm-crankbaits-jerkbaits-fishing-pike-leurre-pesca.jpg_q50.jpg
Views:	1055
Size:	77,3 KB
ID:	2516983

            Kommentera


            • #7
              Tror jag sett samma kina kopia säljas av Dam.
              /Apan

              Kommentera


              • #8
                Hittade dom på Hi-sport. Stort tack för hjälpen. Blir till att testa originalen nu också!

                Kommentera


                • #9
                  Jag har sett dom på en butik nära upplands Väsby en sportbutik

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Tobbefoh Visa inlägg
                    Söker med ljus och lyckta efter draget på bilden.
                    Var uppe i Jämtland och fiskade nu i veckan då som det syns på bilden var gäddorna helt vilda på draget.

                    Efter ett par dagar låter jag motvilligt polarn som inte fått något på hela veckan ta ett par kast, Gädda på första kastet.
                    Står där och då och funderar på om jag verkligen ska låda honom... smack!!!! FAN skriker han och jag hinner precis vända mig om när jag ser draget landa en bra bit bort utan lina.....


                    Känslan.. Ilskan.. VARFÖR JUST DET DRAGET!



                    Frågan är då, är det någon som vet vad draget på bilden heter?
                    På undersidan stod Jack Sheldon´s men kan inte hitta något jerkbait från jack sheldon´s som matchar.


                    //Tobbe
                    .................................................. ....................

                    Hej Tobbe;

                    Fråga: VARFÖR JUST DET DRAGET ?

                    Svar: Jerkbetet kan vara lättkastat..
                    Jerkbetet kan ha en för Gäddan lockande gång...
                    Just den färgen har lockat många Gäddor´..

                    --------------------------------------------------

                    Ett av de första jerkbait jag fiskat med heter SUICK THRILLER som jag lärde mig av fiskeproffset Babe Winkelman när jag tävlade mot honom hösten 1982 i Gädd- och Muskiefiske i Leech Lake, Minnesota..
                    Se SUICK här...http://www.trumman.com/st/suick_thrillers.htm...

                    Sedan dess har det dykt upp massor av olika modeller och färger av jerkbaits i Sverige...

                    --------------------------------------------------------------

                    Färgen 002 "Papegojan" på jerkbetet nedan stimulerar Gäddan till hugg så länge som det är öppet vatten...

                    Färgen 003 attraherar och lockar ofta Gösen....

                    Färgen 004 skulle jag fiska med lite längre fram på våren när Strömmingen leker...

                    Färgerna 006 och 007 skulle jag testa på våren när Gäddan och Abborren leker...

                    Färgen 008 "Tiger Stripe" är en "gäddmagnet" och lockar Gäddan till hugg både sommar och höst...

                    Old Firehand
                    Leif Engström

                    Stort tack Anteman för att du lade upp betet i 8 olika färger nedan.....


                    Click image for larger version  Name:	Hunthouse-salmo-slider-sinker-fishing-VIB-jerkbait-lure-7-10cm-crankbaits-jerkbaits-fishing-pike-leurre-pesca.jpg_q50.jpg Views:	221 Size:	77,3 KB ID:	2516983



                    Old Firehand
                    Leif Engström

                    http://www.trumman.com/fisketips.htm
                    Senast ändrad av Old Firehand; 2020-02-24, 16:03.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Krokben, 2023-05-27, 22:48
                    11 svar
                    1 021 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Ingesed
                    av Ingesed
                     
                    Startad av Sundström76, 2023-08-13, 09:34
                    11 svar
                    300 visningar
                    5 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Willard, 2023-12-16, 11:28
                    9 svar
                    894 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg trcolka
                    av trcolka
                     
                    Arbetar...
                    X