Fråga till alla öringsfiskare! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga till alla öringsfiskare!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jester Burk II
    replied
    Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
    Min erfarenhet av Öring är att dom är mycket mer försiktiga och kräsna än till exempel Abborre när det kommer till drag och det mesta i draglådan kan man lika gärna lämna hemma.

    Dragen på bilden ser ut som typiska små kina wobblers.
    Jag har massor av såna där och har fått någon Abborre på dem men fiskar sällan eller snarare aldrig med dem numera. Tror inte på dem alls för Öring.

    Testa dom om du vill men ta med någon typ av "Lotto" spinnare eller mete som backup! ; )

    Själv tycker jag att Öringarna inte är särskilt kräsna av sig i småvatten. Svarta eller kopparfärgade Mepps och Vibrax i storlek 1, Rapala Mini Fat Rap, Salmo Hornet i minsta storleken mfl gav oftast hugg på de tre första kasten.

    Lämna en kommentar:


  • Koster
    replied
    Så länge dom simmar bra så fungerar dom, det är också det som brukar saknas hos billiga Kinatillverkade wobblers, rörelse och hållbarhet.

    Jag skulle ju definitivt rekommendera dyrare alternativ typ Rapala/StrikePro/Bomber, men öring är inte mer svårflörtade än andra fiskar, är dom hungriga och ett potentiellt byte simmar för nära så smäller det.

    Den i svart/silver är den jag skulle valt ibland de på bilden.

    Lämna en kommentar:


  • .art
    replied
    Min erfarenhet av Öring är att dom är mycket mer försiktiga och kräsna än till exempel Abborre när det kommer till drag och det mesta i draglådan kan man lika gärna lämna hemma.

    Dragen på bilden ser ut som typiska små kina wobblers.
    Jag har massor av såna där och har fått någon Abborre på dem men fiskar sällan eller snarare aldrig med dem numera. Tror inte på dem alls för Öring.

    Testa dom om du vill men ta med någon typ av "Lotto" spinnare eller mete som backup! ; )


    Lämna en kommentar:


  • Peterlars
    replied
    Ja men dåså! Tycker dom känns små men då ska jag absolut prova när vi ska upp till stugan

    Lämna en kommentar:


  • Okoun
    replied
    Ja dom ser ut att kunna fungera bra. Kolla krokarna bara så dom är av okej kvalitet.

    Lämna en kommentar:


  • Peterlars
    started a topic Fråga till alla öringsfiskare!

    Fråga till alla öringsfiskare!

    Hallåj! Fick en julkalender med fiskedrag nu i julas av sambon, tyvär var det en scam och alla drag va i miniatyr form! Men sitter och kikar igenom dragen och undrar, skulle drag i denna storlek funka till insjööring? Eller är dom för små? Är rätt grön på insjööringsfiske och ha läst att silvriga och små drag år att föredra! Så funkar dessa måntro?

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av snej12, 2015-07-15, 09:12
2 svar
2 719 visningar
12 gillar
Senaste inlägg onikolaus  
Startad av Willard, 2025-07-05, 20:56
0 svar
137 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Willard
av Willard
 
Startad av kxiiie, 2025-07-15, 19:00
2 svar
311 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Esoxfreddan  
Startad av Svalkan, 2025-12-04, 15:50
3 svar
398 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Svalkan
av Svalkan
 
Arbetar...
X