Hjälp, Tolka ekolod bild vid Vertikal Jiggning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp, Tolka ekolod bild vid Vertikal Jiggning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Mer förklaring

    Jag är också nyfiken på att tolka så jag har snott bilden och PSat in lite frågor påstående.

    Eftersom båten ligger still så får vi ju en bild av botten rakt under oss hela tiden och det visar högsta punkten inom konen. Alltså får vi ett rakt streck på lodet och det som är till vänster är det som synts först och det till höger det som synts senast.

    Alltså gissar jag att det längst ned är botten (pkt 3). Det smala strecken ovan (pkt 2) är jiggen och att det emellan (pkt 1) är en fisk som simmat igenom konen alternativt kommit upp från botten och gått ned igen.

    Har jag rätt eller cyklar jag?
    Bifogade filer

    Kommentera


    • #12
      Tacka vet jag Lowrance DSI då slipper man att gissa,därför köpte jag en.
      Jig-fishing är roligast.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
        Tacka vet jag Lowrance DSI då slipper man att gissa,därför köpte jag en.
        Lägg upp lite bilder då Lars
        Vill se om man kan urskilja vad för fisk det är eller i alla fall om det går att se klart och tydligt att det är en fisk som simmar på ekolodsbilden

        Kommentera


        • #14
          Det är en sten på botten?
          Emil Alfredsson

          http://WWW.MITTFISKELIV.WORDPRESS.COM/


          ------------

          ------------

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av emil.alfredsson Visa inlägg
            Det är en sten på botten?
            Nej,ingen sten. Helt klart har en fisk simmat fram och tagit en titt på jiggen och därmed kommit in i ekolodets synfält....fel jigg
            bara...
            Never let your memories be greater then your dreams...

            I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
              Tacka vet jag Lowrance DSI då slipper man att gissa,därför köpte jag en.
              Du snackar i nattmössan. Du påstår att du kan skilja på gädda och gös genom att titta på skärmen på ditt ekolod. Upp med en bild eller lägg ner dina lögner. Alla har tillgång till en kamera idag.
              Sluta snacka, ut o fiska..

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av mcben Visa inlägg
                Du snackar i nattmössan. Du påstår att du kan skilja på gädda och gös genom att titta på skärmen på ditt ekolod. Upp med en bild eller lägg ner dina lögner. Alla har tillgång till en kamera idag.
                Din negativa inställning gör att förmodligen ser du ingen skillnad även om jag skulle lägga upp en bild,och jag är nöjd med vad jag ser på lodet,17gösar i torsdags 8gösar 1 gädda i förgår,jag är nöjd dsi ägare.
                Jig-fishing är roligast.

                Kommentera


                • #18
                  Jag tror det är fler (med mer positiv inställning) som också gärna vill se bilder som visar att man kan urskilja olika fiskarter på detta lod.
                  Finns det ingen dold agenda och om påståendet är riktigt så förstår jag inte varför man ska vara bångstyrig och vägra lägga upp bilder.

                  Men självklart är det upp till dig Lars, om du vill fotografera lite mellan fångsterna och visa att det faktiskt är så bra som du säger

                  Skitfiske

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
                    Tacka vet jag Lowrance DSI då slipper man att gissa,därför köpte jag en.
                    Blir intressant det här,borde få mitt i veckan....hmmm eller kanske snarare nästa...
                    Senast ändrad av byggarn; 2011-06-20, 13:54.
                    Never let your memories be greater then your dreams...

                    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av camme Visa inlägg
                      Hej,
                      jag är väldigt ny när det gäller VJ, och undrar om någon kan hjälpa mig med att tolka om detta är en fisk som stod vid botten och gick upp o tittade på jiggen.

                      Lowrance Elite 5x

                      Tacksam för svar
                      Mvh
                      Daniel
                      Skulle tippa på att det är en fisk som står still på botten när du glider över den med jiggen. Eftersom botten sluttar så rör du på dej. Behöver inte vara en rovfisk en gång, kan vara en brax eller sutare, who knows!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Krokben, 2023-05-27, 22:48
                      11 svar
                      1 021 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Ingesed
                      av Ingesed
                       
                      Startad av Sundström76, 2023-08-13, 09:34
                      11 svar
                      300 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Willard, 2023-12-16, 11:28
                      9 svar
                      894 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg trcolka
                      av trcolka
                       
                      Arbetar...
                      X