NRS Chinook är den perfekta kajakfiskevästen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NRS Chinook är den perfekta kajakfiskevästen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • NRS Chinook är den perfekta kajakfiskevästen

    NRS Chinook är flytvästen som sitter perfekt, även i ryggen.

    Problemet med vanliga flytvästar är att de är designade för personer som sitter i en mer normal position med benen under sig, inte såsom en kajakfiskare ofta sitter: med benen förhållandevis högt. Följden av detta blir att västen tar i och skaver i midjan men ännu mer att västen pressas upp på ryggen. Med Chinook bevisar NRS att det inte behöver vara så!
    Med min vanliga väst från Helly Hansen samt med min Baltic Adventure (för övrigt en populär kajakfiskeväst!) måste jag ofta dra ned västen för att den ska sitta rätt. Sen finns det säkert de som har kroppar (eller stolsposition) på vilken en H/H eller Baltic ”standardväst” fungerar jättebra tillsammans med kajaken (tummen upp!), men för mig har det stört, särskilt under de lite längre passen.
    Notera avståndet mellan väst och axelparti med denna konventionella flytväst (Baltic Adventure).

    NRS Chinook

    NRS Chinook är designad för kajakfiskare – och när man tog fram västen tog man hänsyn till de alltmer populära höga stolarna som används, e.g. Hobie’s Vantage Seat.
    Resultatet är en väst med extremt goda förvaringsmöjligheter framtill, samt en baksida där flytelementet inte brottas med den höga stolsryggen, utan lägger sig ovanför – utan att för den sakens skull pressa västen uppåt hakan på fiskaren.
    Framtill har NRS Chinook massvis med fickor, fack och fästanordningar.

    Med flytblocket uppe vid axlarna så pressas inte västen upp av kajakens stol.

    Jag ska försöka le nästa gång: västen sitter ju bra och abborren är ju okej!

    Variationer

    NRS Chinook finns i ett par olika färger: orange (säkerhet först!), den gröna som jag bär i bilderna, grå samt just nu i en begränsad upplaga ”bark” (min favoritfärg, så köp gärna denna om du vill byta till dig en grön och få en hundring emellan!):
    Köpa

    Jag köpte min väst via den amerikanska sajten outdoorplay.com*för 110 USD. Just denna sajt fraktar direkt till Sverige, snabbt och prisvärt.



    Läs mer på bloggen
    Intresserad av fiske från kajak? Kolla bloggen på www.kajakfiskarn.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Erik Walmann, 2012-03-24, 17:00
1 svar
5 267 visningar
4 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Arbetar...
X