Första filmen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Första filmen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Första filmen!

Så, äntligen så är första filmtestet klart! Kolla länken och skriv gärna en kommentar här i tråden och skriv vad om jag ska göra annorlunda till nästa gång!

Mvh Erik!
    Fiske är som en chokladask, man vet aldrig vad man får här näst!

PB: Gädda: 10,64kg
    Abborre: ca 7hg
    Berg: ca 30 ton

Det är ju din första film. Jag tyckte du gjorde det bra.
    Senare kan du kanske ha mer material och klippa ihop godbitarna.
    Titta på andras filmer och hämta inspiration.
    Bra jobbat!!
    //Klas
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

En kameravinkel till kanske? kan bli lite monotomt med bara en vinkel, och som ovan nämnt spara materialet och klipp ihop godbitarna. här är ett gäng unga killar som gör trevlig film, där kan du kanske få lite inspiritation http://www.youtube.com/results?searc...ac.Dj3eT1m6Xy4

Kommentera

Helt okej för att vara första filmen! Kolla om du kan hitta ett billigt stativ! Och som alla andra sa, filma från lite fler vinklar så det inte bara är samma helt filmen. Men kolla runt lite på youtube och få lite inspiration och gå ut och filma !! Filma hellre för mycket än för lite!! Blir lättare att redigera med mer material !

Kommentera

Tack för alla svar killar! Jo jag vet, tänkte på det där med fler kameravinklar så fort som jag började redigera! Det ska jag helt klart ta med mig till nästa gång, men som jag sa, detta var bara ett test Självklart ska jag ha med flera vinklar, fiskar osv!

Mvh Erik!

Kommentera

Ett tips, det är ju en smaksak, men jag gillar när man är sparsmakad med musik. Om man ska använda musik så använd den i olika passager för att binda ihop filmen, inte lägga över ett helt klipp.
            Jag hade gillat din film mer om den var helt utan musik. Lyssnar hellre på gäddplasket helt rent. Om man gör lite längre filmer eller filmer med mer klipp så är musiken mer motiverad.
            Men som sagt, det här är en smaksak. Lycka till med filmandet och redigerandet!

/Henrik

Kommentera

Ursprungligen postat av muttanbarko Visa inlägg
              Ett tips, det är ju en smaksak, men jag gillar när man är sparsmakad med musik. Om man ska använda musik så använd den i olika passager för att binda ihop filmen, inte lägga över ett helt klipp.
              Jag hade gillat din film mer om den var helt utan musik. Lyssnar hellre på gäddplasket helt rent. Om man gör lite längre filmer eller filmer med mer klipp så är musiken mer motiverad.
              Men som sagt, det här är en smaksak. Lycka till med filmandet och redigerandet!

/Henrik
              Tänkte inte ens på att man hörde musiken och lite dovt av gäddplasken i bakgrunden! Tack för att du sa det, det ska såklart göras om till nästa gång. Som man säger, gör om gör rätt! Detta var ju som sagt bara ett litet test, senare kommer jag att göra filmer med fler godbitar, bättre redigering, fler kamera vinklar osv.
              Nästa gång ska det även bli mer motiverat med musik och så, tycker så här i efterhand att det inte blev så bra med musik över hela klippet!
              Tack!

Mvh Erik!

Kommentera

Ja det är bara att testa sig fram. Ta inte mina ord som lag, det kan vara bra att ha i bakhuvudet bara. Det viktigaste är ju trots allt att du blir nöjd med filmerna. Ska bli kul att se dina nästa alster.
                Skitfiske på dig.

Kommentera

Kul att du ser fram emot kommande filmer! Nerå, tar inte dina ord som lag. Men ska absolut tänka på det som du sa!

Skitfiske på dig med! Mvh Erik!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:13
                  6 svar
                  1 183 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Piscantur stercore  
                  Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:33
                  7 svar
                  1 193 visningar
                  4 gillar