Gäddfemman 2018 - Alla 10 avsnitt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfemman 2018 - Alla 10 avsnitt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Du menar svenska?
    Nej han menar ju självklart tyska. http://cdn03.nyheter24.se/18e8e7ce01...839/hf5P8.jpeg

    Kommentera


    • #42
      Denna tråden handlar mer om vem som pratar mest svenska, än vem som fiskar bäst... Vilket jag tycker e lite... Konstigt.
      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
        Denna tråden handlar mer om vem som pratar mest svenska, än vem som fiskar bäst... Vilket jag tycker e lite... Konstigt.
        Dom är bara avundsjuka för att skåningarna både har roligare och fångar mer fisk.
        Tycker det är underbart att se skånigar med, även dom andra med självklart.

        Speciellt roligt att det inte är samma "profiler" som varit aktiva dom senaste 10 åren och alltid synts till i allt. . .
        Ingen fisk är chans för fisk.
        https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

        Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
        https://www.youtube.com/user/jurgenjons

        Kommentera


        • #44
          Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
          Denna tråden handlar mer om vem som pratar mest svenska, än vem som fiskar bäst... Vilket jag tycker e lite... Konstigt.
          Ähh det är lite halvsegt fiske än så länge. Det är ju ganska representativt av en fiskedag och skönt att inte bara är dom man brukar se på tuben.

          Då får vi väl uppskatta dialekterna istället för fisket?

          Kommentera


          • #45
            Tycker grabbarna på Sportfiskegiganten verkar vara helsköna lirare. Det skulle varit dom två som skulle ha fungerat som speaker voice istället.
            Kul att det kom upp två stycken finare fiskar också, varav den sista var en riktig grann primadonna. Men visst är det ett helt annat tempo, som dessutom motsvarar verkligheten för oss flesta fiskare, så jag tycker det trots allt fungerar. Det är ju huggen man väntar på, som Ulf Lundell sa.
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
            8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

            Kommentera


            • #46
              Haha ja imitationen av dansken var världsklass!! Tycker mest om gigantens båt, verkar ha skit kul.

              Kommentera


              • #47
                Som dom sa nyligen, detta är deras andra tävling.
                Skönt att dom är så avslappnade och mer intresserade av att inte vinna men ha roligt istället.
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                Kommentera


                • #48
                  Det är ju hur mycket produktplaceringar som helst i programmet. Mycket reklam för deras egna färger. Men mig stör det inte. Dels för att filmerna är givetvis framtagna för att de ska kunna sälja mer produkter för att finansiera filmerna. Och om det är villkoret för att få mer fiskefilm på TV eller Youtube så är det ok för mig. Dels så tycker jag att det är intressant att se vad de väljer för prylar vid olika situationer. Jag vill lära mig mer......

                  Jag tog upp fisket för tre år sedan efter 25 års avhållsamhet. Vid tiden då det begav sig så fiskade jag mycket i Trosa skärgård. Hade jag vetat då vad jag nu lärt mig via internet och youtube under de sista tre åren så hade jag slagit Gäddproffessorn. Nåja, knappast men jag hade garanterat fångat mycket mer fisk på helt andra platser än vad jag då fiskade på. Den stora inspirationskällan är främst Tobias Främstam men även de flesta andra från tidigare produktioner. Vissa personer är mer roliga att titta på än att ta lärdom av. Andra är tvärtom. Vissa har förmågan att kombinera bägge egenskaperna såsom Trumman, redan nämnda Tobbe och Håkan Fransson. En annan riktigt bra källa till kunskap är FishEcos livesändningar. Inte lika fartfyllt och spännande men ofta riktigt djupgående.

                  Gäddfemman ser jag mest som en källa till glädje. Riktigt kul att titta på programmet och Robbo är verkligen produktionens stjärna.
                  "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
                    Det är ju hur mycket produktplaceringar som helst i programmet. Mycket reklam för deras egna färger. Men mig stör det inte. Dels för att filmerna är givetvis framtagna för att de ska kunna sälja mer produkter för att finansiera filmerna. Och om det är villkoret för att få mer fiskefilm på TV eller Youtube så är det ok för mig. Dels så tycker jag att det är intressant att se vad de väljer för prylar vid olika situationer. Jag vill lära mig mer......
                    Jag tror inte det stämmer riktigt. Tävlingen är förmodligen inte framtagen för att butikerna ska sälja mer av sina prylar, däremot möjligtvis ställer butikerna upp med lag för att sälja mer prylar vilket är en annan sak och något jag inte tycker är särskilt beundransvärt i så fall. Tvärtom tycker jag. Allt handlar nu för tiden om att tjäna på något, äran att få vara med är inget värd. De borde ställa upp för äran att bli utvalda att vara med, inte för mer kosing. Filmbolagen för dessa tävlingar lär nog inte få en procent av vinsten vid försäljning av de prylar som lagen pushar i programmen, deras inkomst kommer nog från reklamintäkter och liknande.

                    Kommentera


                    • #50
                      Kanalen heter tackle shop productions så att det är butikerna som ligger bakom precis som att söders ligger bakom pikefight kan vi nog räkna med. Detta för att få exponering mer på deras villkor vilketjag tycker är ok bättre det än exemeplvis vanlig tråkig reklam.

                      /Fredrik

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
                      22 svar
                      10 065 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
                      11 svar
                      956 visningar
                      7 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Letho, 2022-07-19, 23:21
                      20 svar
                      1 965 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg Letho
                      av Letho
                       
                      Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      6 svar
                      1 085 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg banmincer  
                      Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
                      3 svar
                      556 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Arbetar...
                      X