Fisk i orörd liten pöl - Linan går av två gånger - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisk i orörd liten pöl - Linan går av två gånger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Phil
    replied
    Ursprungligen postat av Maackan Visa inlägg
    Mysig film,instämmer att du bör skaffa tafs troligtvis var det gädda som nöp av linan,dem har ju rätt mkt vassa tänder dem bastarderna ett annat alternativ är att det var en bättre öring och linan gick för att den var gammal och väldigt sliten/svag.
    Jodå, det måste varit en gädda, spanat in klippet många gånger och tycker jag kan se en gäddfena över ytan precis innan den drar av linan. Min rigg som jag använde var inte precis gjord för stor gädda. Linan var 2-3 månader gammal men alldeles för tunn då jag mestadels fiskar små öringar/abborrar med spöt, vilket vad det jag också var på jakt efter samma dag. Men nästa gång blir det gäddspöet som blir med!

    Lämna en kommentar:


  • Phil
    replied
    Ursprungligen postat av Kulfisk Visa inlägg
    Underbar film! Vore kanske inte fel att investera i ett par små tafsar som tål tänder.
    Tack så mycket! Jo, nästa gång jag drar dit får det bli ett gäng tafsar med =). Trodde aldrig att jag skulle kroka i något så stort i en så pass liten pöl.

    Lämna en kommentar:


  • Phil
    replied
    Ursprungligen postat av Abramis Brama Visa inlägg
    Underbart! Sånt här är så jädra roligt och inspirerande. Att vara nyfiken och upptäcka är alla dagar i veckan mer intressant än "supervatten" som alla känner till och där folk tältar för att få några schyssta instagram-bilder.
    Håller med! Detta är det absolut roligaste fisket för mig. Man vet aldrig riktigt vad man kommer hitta



    Lämna en kommentar:


  • Maackan
    replied
    Mysig film,instämmer att du bör skaffa tafs troligtvis var det gädda som nöp av linan,dem har ju rätt mkt vassa tänder dem bastarderna ett annat alternativ är att det var en bättre öring och linan gick för att den var gammal och väldigt sliten/svag.

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Mysigt - ta den som snodde dina drag förra säsongen med tafs på fräsch lina i år!

    Lämna en kommentar:


  • stahre87
    replied
    Har du tillstånd att fiska där? * skoja, mysigt ställe

    Lämna en kommentar:


  • Lykil
    replied
    Mysigt värre! Förstår om du är revanschsugen

    Lämna en kommentar:


  • Cudan
    replied
    Helt underbart! Det här är fiske som det ska vara! Ta med en tafs nästa gång =)

    Lämna en kommentar:


  • Kulfisk
    replied
    Underbar film! Vore kanske inte fel att investera i ett par små tafsar som tål tänder.

    Lämna en kommentar:


  • Abramis Brama
    replied
    Underbart! Sånt här är så jädra roligt och inspirerande. Att vara nyfiken och upptäcka är alla dagar i veckan mer intressant än "supervatten" som alla känner till och där folk tältar för att få några schyssta instagram-bilder.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
22 svar
10 066 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
11 svar
956 visningar
7 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Letho, 2022-07-19, 23:21
20 svar
1 965 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Letho
av Letho
 
Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
6 svar
1 085 visningar
1 gilla
Senaste inlägg banmincer  
Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
3 svar
558 visningar
1 gilla
Senaste inlägg lsjonsson  
Arbetar...
X