Gäddfiske i Sverige på Animalplanet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i Sverige på Animalplanet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Va jävligt länge sen man såg jerrmy drilla en fisk från hugg till landning på samma spö. Alltid minst två olika rullar man ser han veva på under en drillning.. Ganska löjligt i mina öon..

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
      Va jävligt länge sen man såg jerrmy drilla en fisk från hugg till landning på samma spö. Alltid minst två olika rullar man ser han veva på under en drillning.. Ganska löjligt i mina öon..
      Aldrig reflekterat över innan, nu kommer jag väl se det överallt bara för det
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

      -Okänd

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
        Va jävligt länge sen man såg jerrmy drilla en fisk från hugg till landning på samma spö. Alltid minst två olika rullar man ser han veva på under en drillning.. Ganska löjligt i mina öon..
        Får en fisk i en sjö - drillar den på 6 olika spön!
        De är världsklass om något haha

        Kommentera


        • #14
          https://www.youtube.com/watch?v=nknlHWnP_2s
          Trevligt men som ni sagt, undra hur tusan de kommer redigera så det blir spännande, när han fiskar mal i chenobyl klipper de lite i slutet för man ska tro att han får fisk sista timmen OSV.

          Kommentera


          • #15
            17.20 i klippet, så jävla fint tkr jag iaf! Extra fint när han påstår att han endast fått en fisk i den sjön, ändå drillar han på två spön hahah kärlek

            Kommentera


            • #16
              Skulle säga att ännu lustigare är att han åker en "liten bit" från Siljan och hamnar i Trosa (det är omkring 35 mil). Eller snarare så hamnar han först på Mörkö där han hittar två personer som tydligen fiskar i trosaån och pekar mot havet där gäddorna tydligen finns. Att vattnet vid Mörkö är en del av östersjön glömde han nog nämna och också att Trosa ligger omkring 2 mil från där han pratade med fiskarna.

              Kommentera


              • #17
                Ja, nu är detta sett. Jag gillar Mr Wade men det känns lite urvattnat med den där spänningsfaktorn efter 8 (tror jag det är) säsonger med River Monsters.

                Men stämmer det med att man dragit upp gädda på 90+ lbs är det ju ganska coolt ändå. Vi får fråga Pierre från CWC kanske?

                Påtalat är ju redan att man drillar samma fisk med 2 olika spön och rullar.

                Och helt ärligt, innan jag fick min första gädda och abborre i Malmökanal för 6-7 år sedan visste jag inte heller att dom kunde leva i bräckt vatten. Men har inte fiskat längre än så heller så, får skylla på okunnighet. Men är man berest i fiskevärlden har jag förstått att Sverige och Östersjön varit och är ett litet eldorado för gäddfiske i iallafall Europa.
                Senast ändrad av Mijni; 2019-06-05, 08:55. Anledning: Pga ze internätz

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
                  Ja, nu är detta sett. Jag gillar Mr Wade men det känns lite urvattnat med den där spänningsfaktorn efter 8 (tror jag det är) säsonger med River Monsters.

                  Men stämmer det med att man dragit upp gädda på 90+ lbs är det ju ganska coolt ändå. Vi får fråga Pierre från CWC kanske?

                  Påtalat är ju redan att man drillar samma fisk med 2 olika spön och rullar.

                  Och helt ärligt, innan jag fick min första gädda och abborre i Malmökanal för 6-7 år sedan visste jag inte heller att dom kunde leva i bräckt vatten. Men har inte fiskat längre än så heller så, får skylla på okunnighet. Men är man berest i fiskevärlden har jag förstått att Sverige och Östersjön varit och är ett litet eldorado för gäddfiske i iallafall Europa.
                  För 20-30 år sedan var Östersjön ett gäddeldorado, nu är fisket tyvärr bara en skugga av vad det en gång varit....

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
                  22 svar
                  10 059 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
                  11 svar
                  951 visningar
                  7 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Startad av Letho, 2022-07-19, 23:21
                  20 svar
                  1 859 visningar
                  3 gillar
                  Senaste inlägg Letho
                  av Letho
                   
                  Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                  6 svar
                  1 069 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg banmincer  
                  Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
                  3 svar
                  543 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg lsjonsson  
                  Arbetar...
                  X