Gäddan som alltid högg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddan som alltid högg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • abe
    replied
    Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg
    Vart kan man se detta? SVT har tagit bort ser det ut som
    utube
    eller jag såg den där

    Lämna en kommentar:


  • Letho
    replied
    Vart kan man se detta? SVT har tagit bort ser det ut som

    Lämna en kommentar:


  • Jon Bull
    replied
    Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
    Okej...

    Jag tyckte filmen var trevlig och bra gjord. Missförstå mig rätt nu.

    Vill på inget sätt va nån party-pooper. Men har ni tänkt på att alla FWP-rullar är likadana?


    Återigen, jag gillar titta på filmerna. Gillar dom. Kliar ju magiskt i gäddnerverna när man tittar... Men det är enformigt nu...

    Titta på vad Sean Wit gjorde med sin Dalslands Canal Expedition. Lite mer nytt än tidigare. Just sayin.

    Och jösses vad detta kommer skapa irritation, kränkthet, frustration, meningsskiljaktigheter, ångest och säkert någon som inte håller med... meeeen det får vi acceptera på De Internätz =)
    Håller med till fullo, även fast jag själv är en insnöad Sthlmare så får jag känslan av "Stureplan goes fishing" av alla deras filmer (även om jag vet att det finns folk utifrån landet i produktionen). Filmandet och klippningen är klockrent men det finns ändå något där som är både repetetivt och ger mig en känsla av att fiske måste var häftigt.

    Lämna en kommentar:


  • Mijni
    replied
    Ursprungligen postat av Telemator Visa inlägg

    Du behöver inte helgardera, du har rätt till din åsikt även om det visar sig att den inte är populär Jag håller delvis med dig, när jag såg "Gäddan som alltid högg" kändes det som jag redan hade sett den.

    Förstår inte vad du menar med Sean Wits senaste film. Skillnaderna jag ser är att Sean trollar i motorbåt, är i annan miljö och dunkar techno lite när som i filmen. Om du menar detta som nytt kan jag väl hålla med. Annars är ju upplägget och "handlingen" mer eller mindre identiska, en längre resa, ta sig från A till B och samtidigt fånga gammelgäddan.

    Woop! Nä att kränka någon på nätet är oundvikligt idag

    Jag är helt med, en idé, en resa, intervjuer i efterhand som säger "Inte visste vi vad som komma skulle" ...

    Förstår att detta va för SVT och den ska då appellera till massan också, skit bra att dom hade med om gäddbestånden och jobbet för att öka på dessa m.m. Så kanske ikke-fiskare förstår vad vi står inför. =)

    Lämna en kommentar:


  • Telemator
    replied
    Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
    Okej...

    Jag tyckte filmen var trevlig och bra gjord. Missförstå mig rätt nu.

    Vill på inget sätt va nån party-pooper. Men har ni tänkt på att alla FWP-rullar är likadana?


    Återigen, jag gillar titta på filmerna. Gillar dom. Kliar ju magiskt i gäddnerverna när man tittar... Men det är enformigt nu...

    Titta på vad Sean Wit gjorde med sin Dalslands Canal Expedition. Lite mer nytt än tidigare. Just sayin.

    Och jösses vad detta kommer skapa irritation, kränkthet, frustration, meningsskiljaktigheter, ångest och säkert någon som inte håller med... meeeen det får vi acceptera på De Internätz =)
    Du behöver inte helgardera, du har rätt till din åsikt även om det visar sig att den inte är populär Jag håller delvis med dig, när jag såg "Gäddan som alltid högg" kändes det som jag redan hade sett den.

    Förstår inte vad du menar med Sean Wits senaste film. Skillnaderna jag ser är att Sean trollar i motorbåt, är i annan miljö och dunkar techno lite när som i filmen. Om du menar detta som nytt kan jag väl hålla med. Annars är ju upplägget och "handlingen" mer eller mindre identiska, en längre resa, ta sig från A till B och samtidigt fånga gammelgäddan.


    Lämna en kommentar:


  • Mijni
    replied
    Okej...

    Jag tyckte filmen var trevlig och bra gjord. Missförstå mig rätt nu.

    Vill på inget sätt va nån party-pooper. Men har ni tänkt på att alla FWP-rullar är likadana?


    Återigen, jag gillar titta på filmerna. Gillar dom. Kliar ju magiskt i gäddnerverna när man tittar... Men det är enformigt nu...

    Titta på vad Sean Wit gjorde med sin Dalslands Canal Expedition. Lite mer nytt än tidigare. Just sayin.

    Och jösses vad detta kommer skapa irritation, kränkthet, frustration, meningsskiljaktigheter, ångest och säkert någon som inte håller med... meeeen det får vi acceptera på De Internätz =)

    Lämna en kommentar:


  • mrheyjoe
    replied
    Riktigt bra gjord. Teamet är duktiga , foto , redigering och dramaturgi. Det absolut inget fel med att vara hipster
    Att vada med sneakers är också lite gulligt (man kan ju faktiskt inte tänka på allt?



    Lämna en kommentar:


  • Driftqwin
    replied
    Alltid bra när Freewaters varit i farten!

    Lämna en kommentar:


  • lsjonsson
    replied
    Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
    Ingen som reflekterat över att de står upp och fiskar från en kanot i strömmande vatten. Utan flytetyg?

    Inte jättebra förebilder kanske, många ungar vill vara lika tuffa..

    Annars verkar det kanon, såg bara slutet tyvärr
    Ja, jag har sett det!
    Det är ju ingen precis bra förebild om man vill försöka få mer folk att börja fiska.

    Lämna en kommentar:


  • Matte77
    replied
    Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
    Ingen som reflekterat över att de står upp och fiskar från en kanot i strömmande vatten. Utan flytetyg?

    Inte jättebra förebilder kanske, många ungar vill vara lika tuffa..

    Annars verkar det kanon, såg bara slutet tyvärr
    Ja med den stureplans klockan på armen sjunker man som en sten med armen före... men den bakoframvända truckerkepsen kanske räddar dom, det är ju viktigt för vissa att vara cool i alla lägen, även i en vinglig kanot i norrland... Annars är det en en bra produktion med bra foto och budskap om fiskevård.
    Senast ändrad av Matte77; 2019-06-08, 00:40.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
22 svar
10 059 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
11 svar
951 visningar
7 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Letho, 2022-07-19, 23:21
20 svar
1 859 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Letho
av Letho
 
Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
6 svar
1 069 visningar
1 gilla
Senaste inlägg banmincer  
Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
3 svar
543 visningar
1 gilla
Senaste inlägg lsjonsson  
Arbetar...
X