Vad säger ni när ni tappar drömgäddan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad säger ni när ni tappar drömgäddan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Blir knäpptyst och paralyserad av chocken, och sedan den där jobbiga känslan innombords. Efter det några grova könsord som inte skriks utan snarare mulas fram. Försöker komma fram till hur stor den egentligen kan ha varit och fisken är alltid större än den nog var. Tack o lov är jag inte långsint och ett bra fiske efteråt med fina fiskar gör att jag snabbt glömmer bort den tappade fisken. Den kan dock komma tillbaka i en diskussion senare på kvällen eller vid ett annat tillfälle...

    Egentligen är ju frågan vad man är ute efter som sportfiskare. Ett foto på en landad fin fisk är en bekräftelse på att man lyckats, men en fin fisk som glider ur näven på en eller släpper precis vid båten är ingenting värd. Konstigt psykologiskt fenomen egentligen.
    Min blogg

    Kommentera


    • #82
      Hade en fin gädda på kroken för två år sedan. Minst 3-4 kilo (Aldrig fått större). hade drillat den ett bra tag ooch den var inne vid båten. Brosan ska ta in den med håven. Draget hade på något sätt satt sig bakom gällocken (Troligen att draget fastnade i fisken på något sätt). Så sträcker han fram håven och så ska han ta upp den, så råkar han förstås peta bakom gällocken så tappar jag fisken.
      Jag fick ryck, hade lust att släppa spöt i sjön.
      [FONT="Times New Roman"][/FONT]Hej!

      Kommentera


      • #83
        Ursprungligen postat av klackrus Visa inlägg
        sist så knäckte jag jerkspöt och rodde hem.
        Hahahahaha Fan vad jag skulle vilja sett detta
        Fabrikör Stava rules...

        Kommentera


        • #84
          Jag sätter mig och tänker för mig själv att fiske ändå bara är en primitiv sysselsättning, och att den enda anledningen till att jag blev arg är att de gamla stenåldershalvapajägarinstinkterna kokar i mig, sen brukar jag lika snabbt inse att jag bara lurar mig själv och då har närliggande föremål det inte lätt...

          Kommentera


          • #85
            Ur psykologiskt perspektiv kan man förstå din frustration så häret handlar om förstärkningsmekanismer, beteendet att fiska upprätthålls genom positiv förstärkning dvs den omedelbara konsekvensen efter en fight blir att man får hålla i, beundra fisken och känna sig nöjd med sin fiskeinsats. Om däremot varje hugg alltid resulterade i fångad fisk så skulle det till slut inte vara tillräcklig förstärkning för att upprätthålla beteendet att fiska, du skulle habituera till situationen (vänja dig) och det skulle på sikt inte ge särskilt mycket positiv förstärkning att fånga en fisk. Vad som händer när man tappar en fisk är att beteendet blir intermittent förstärkt, dvs förstärkningen kommer bara då och då, och vi vet inte när den kommer, vilket i sin tur gör att beteendet att fiska blir nästan omöjligt att släcka ut. Så egentligen ska vi väl vara glada att vi ibland tappar fisk och är med om blankdagar...Även om detta är en klen tröst just då man har tappat sin firre..
            Det måste vara fel djup, eller botten, eller hastighet,
            eller vind, eller vattenstånd, eller bete, eller plats, eller färg, eller temp, men det var iaf skönt att komma ut!

            Kommentera


            • #86
              Vafan!

              Fiske är avkoppling punkt slut. (.) The end. Fisken vann den här gången! Det var nog inte den sista stora fisken i världen och knappast min sista fisketur om jag får råda.
              Det blir aldrig bättre än vad man gör det till!

              Kommentera


              • #87
                jag sa fan och satt sen och skakade när jag tappade den största gör jag någon sin sett knäkte lätt som en plätt ny 0 30 lina 7kg när jag spärrade för hårt då jag såg att den var påväg mot en pine hade den en meter från båten. den var ca:115 cm lång och bred som fan!!!ni som inte tror mig fråga syrran 0730255745..hon var med!!

                Kommentera


                • #88
                  vad tror ni den vägde??=?

                  Kommentera


                  • #89
                    satan i helvetes j*vla bajskorv brukar det normalt bli det jag skriker/mumlar.

                    Kommentera


                    • #90
                      "aaarrrrrrggh!" och sen kommer det en hel rad med svärord.. fast jag gråter mer om jag tappar mitt favoritdrag för fiskar kommer det ju alltid nya av
                      - Jag går o fiska.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
                      22 svar
                      10 065 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
                      11 svar
                      956 visningar
                      7 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Letho, 2022-07-19, 23:21
                      20 svar
                      1 960 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg Letho
                      av Letho
                       
                      Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      6 svar
                      1 084 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg banmincer  
                      Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
                      3 svar
                      553 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Arbetar...
                      X