Vad säger ni när ni tappar drömgäddan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad säger ni när ni tappar drömgäddan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Minns som det vore igår när jag tappade min första riktigt riktigt stora Gös, hade drillat i säkert 10min när någonting hände med rullen ? den låste sig totalt när gösen skulle ned till botten en gång till.
    (Hade den vid båtkanten) det resulterade att jag fick helt enkelt hålla i så hårt det gick, först brast spötoppen sedan efter några sekunder gick den tjocka linan, där stod jag och stirrade, kastade sedan i resten av spöt och rullen i vattnet, sammtidigt som jag skrek "Ta det här också då för helv...."
    Så nu när jag tappar stor fisk kommer alltid tanken på vad dyrt det blev första gången med inköp av nytt spö, rulle, lina,
    Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

    Kommentera


    • Fan vad skönt att slippa ta i den....
      A bad days fishing is better than a good day at work.

      http://tenkarasverige.blogspot.com/

      http://www.salmosalarfishing.se

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Orsa Visa inlägg
        Minns som det vore igår när jag tappade min första riktigt riktigt stora Gös, hade drillat i säkert 10min när någonting hände med rullen ? den låste sig totalt när gösen skulle ned till botten en gång till.
        (Hade den vid båtkanten) det resulterade att jag fick helt enkelt hålla i så hårt det gick, först brast spötoppen sedan efter några sekunder gick den tjocka linan, där stod jag och stirrade, kastade sedan i resten av spöt och rullen i vattnet, sammtidigt som jag skrek "Ta det här också då för helv...."
        Så nu när jag tappar stor fisk kommer alltid tanken på vad dyrt det blev första gången med inköp av nytt spö, rulle, lina,

        Haha har aldrig garvat så mycket... Lider verkligen med dig

        Kommentera


        • Det här hände idag lördag precis drillat en gädda från land uppskattad längd 100 cm-110 cm. Enormt huvud tjock ryggrad fick upp den på land precis där vattnet börjar men på något sätt gled den ur famnen och sprattlade sig ur mitt grepp och jag slängde mig åt sidan fick grepp om stjärtfenan men det hjälpte inte hahaha den simmade snabbt iväg. Räknar den som fångst men att veta det att man inte få reda på vad den vägde exakt hehe. Stod och skrek rakt ut som en liten unge haha.

          Kommentera


          • Något sånthär - =)#(/%)("!&&¤!?)=¤%)?#/(%&)!?)#" ... sen kanske en spark mot något dött föremål som fortsätts av =)"(¤()&"(!)¤?!=¤?`"#(%)#...

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
            22 svar
            10 065 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
            11 svar
            956 visningar
            7 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Startad av Letho, 2022-07-19, 23:21
            20 svar
            1 963 visningar
            3 gillar
            Senaste inlägg Letho
            av Letho
             
            Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
            6 svar
            1 084 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg banmincer  
            Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
            3 svar
            555 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Arbetar...
            X