Pike Fight Norrland 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pike Fight Norrland 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Har inga större problem med att PF är en åratals lång reklamfilm, säkerligen långt från gratis att producera då det framstår som påkostade och snygga fiskeproduktioner. Inget vi är särskilt bortskämda med i Sverige.
    Skulle jag "störa mig" på något i programserien vore det kanske den stundtals prepubertala tonen från vissa deltagare men jag är å andra sidan inte själv något under av personlig mognad på sjön så lite sten i glashus där...

    Det mest irriterande kring denna och andra uppmärksammade fiskeproduktioner är genererandet av enorma mängder reklamslavar som MÅSTE köpa exakt de produkterna som visas, inte sällan helt utan kritiskt tänkande.
    Som konsumentrådgivning är PF inte vassast men underhållande och intressant att följa vissa deltagares resonemang kring själva fisket.

    Kommentera


    • #32
      Haha, ni är roliga. Pike fight är 100% reklam. Inget annat. Men det visar varför Söders är så stora som dom är. Så här utformar man modern reklam.
      Intressant ändå att se hur lagen som är med tänker kring vad det egentligen är dom är med i.

      SZ är så jävla smart att det är skrämmande. Han har ju byggt upp ett varumärke som i mångt och mycket bygger på att han är en skön snubbe (vilket jag tror han iof är...). Men inte fasen har han med sig Snoken för att han är den han tror kommer fiska hem segern till hans team. Snoken är med för han ger skärmtid till SZ produkter. Han går kanske inte hem i alla stugor, och han har definitivt ett bäst före datum. Men där han funkar är Snoken näst intill kult.
      Trumman däremot plockar in Thofeldt för att vinna... för nån större säljare är han ju inte den gode Jonny. Vilket gör att dom knappt syns.

      Den grejen som jag inte kan släppa med Pike fight är ändå att Normark lyckats slarva bort Mikko Seppänen. Inte ofta man ser en så naturlig profil/säljare. Både karisma och kunnande i ämnet. Hittar man en som honom så bygger man sitt sälj kring den profilen. Typ som Abu gör med Fränstam eller Westin med Danne Nilsson. Skulle vara sjukt intressant att få veta vad som hände bakom kulisserna där...

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av Sndn Visa inlägg
        Haha, ni är roliga. Pike fight är 100% reklam. Inget annat. Men det visar varför Söders är så stora som dom är. Så här utformar man modern reklam.
        Intressant ändå att se hur lagen som är med tänker kring vad det egentligen är dom är med i.

        SZ är så jävla smart att det är skrämmande. Han har ju byggt upp ett varumärke som i mångt och mycket bygger på att han är en skön snubbe (vilket jag tror han iof är...). Men inte fasen har han med sig Snoken för att han är den han tror kommer fiska hem segern till hans team. Snoken är med för han ger skärmtid till SZ produkter. Han går kanske inte hem i alla stugor, och han har definitivt ett bäst före datum. Men där han funkar är Snoken näst intill kult.
        Trumman däremot plockar in Thofeldt för att vinna... för nån större säljare är han ju inte den gode Jonny. Vilket gör att dom knappt syns.

        Den grejen som jag inte kan släppa med Pike fight är ändå att Normark lyckats slarva bort Mikko Seppänen. Inte ofta man ser en så naturlig profil/säljare. Både karisma och kunnande i ämnet. Hittar man en som honom så bygger man sitt sälj kring den profilen. Typ som Abu gör med Fränstam eller Westin med Danne Nilsson. Skulle vara sjukt intressant att få veta vad som hände bakom kulisserna där...
        Att han tävlar med snoken är ju inget konstigt eftersom de brukar köra Mälaren cup, 24h gäddan mfl...

        Gällande Mikko håller jag verkligen med dig, mycket konstigt att de väljer att kicka honom från pike fight. Måste ha skurit sig rejält :/ Ruggigt skön profil

        När vi är inne på skön profil...jag saknar faktiskt Håkan Fransson tillsammans med Fränstam. Synd att han gick vidare till upplevstore, annars klockren kombo.
        Senast ändrad av Letho; 2020-11-08, 00:32.

        Kommentera


        • #34
          Att pikefight är ett reklamjippo går väl inte bortse från. Men det är ju hela vitsen med produktionen. Söder gör reklam för sin butik och leverantörerna får visa upp sina nya produkter. Sen håller jag med om att vissa profiler spelar över något oerhört. Men tror det går hem till den tilltänkta målgruppen som jag misstänker är de som hittade tillbaka eller helt hittade till sportfisket när det började bli trendigt för 5-6år sedan när alla prylar, häftiga båtar och annat gjorde entré på Svenska marknaden.
          Vi som fiskat regelbundet sen vi kunde gå är inte riktigt målgruppen, för vi har sett trender komma och försvinna och vet ofta vad vi vill ha redan innan.
          De beterna man hade bra fiske för 30 år sedan har jag fortfarande bra fiske på.
          Om man tar produktionen för vad det är. Reklam så är det helt okey.

          Kommentera


          • #35
            Som engqvist säger, bättre reklamfilm får man leta efter :-)
            Känns väldigt skönt att man själv är så trygg i sitt gäddfiske att man vet vad som funkar och inte måste springa och köpa det senaste bara för några killar på Youtube promotar det.

            Sen är det kul att testa något nytt ibland, tex så hakade jag på miuras trenden då jag såg ett perfekt användningsområde för just det betet i väldigt kalla vatten.

            Kommentera


            • #36
              Själklart kommer det fram intressanta beten bla. Men det roliga är att samma kväll som ett avsnitt har sänts och något speciellt bete varit framgångsrikt så kommer det inte sällan upp en köpes annons här på fiskesnack. Önskas köpa detta bete.
              Lite kul faktiskt och där ser man hur framgångsrika detta reklamprojekt är.

              Kommentera


              • #37
                Tycker det är kul med fiskeprogram men..
                Tycker det är sjukt oansvarigt att lägga en produktion under dess tider.. i våras hade även rekommendationer om att ej resa längre än 2tim.. Där tappa dom min respekt

                Kommentera


                • #38
                  Är det bara jag som tycker det är ganska lite reklam kring beten ändå? Känns rent spontant som att det har varit värre förut. Att man nämner det bete man fångar fisken på och så vidare är ju inget konstigt, att man hypar ett bete som man gjort själva och som nyligen släppts butikerna är heller inget konstigt. Alltid blir det något som blir extra hypat och i år blir det väl McHybriden får man anta igen (särskilt färgen Green Badger).. Japp, jag äger en sån själv nu.
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                  8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                  Kommentera


                  • #39
                    Jag kollar själv på produktionen och kan helt enkelt säga att en 80cms gädda under tävling kan vara skillnaden mellan att komma först eller sist. Pressen ökar helt enkelt bakom kamerorna. Man kan inte gilla alla team såklart men man ser ju vilka som njuter av det hela och vissa som är sönderstressade.

                    Kommentera


                    • #40
                      På tal om att outa sjöar.
                      I säsong 1 i både Pike Fight och Gäddfemman outades sjöarna och en av sjöarna som var med i bägge produktionerna råkar vara mitt hemmavatten.
                      Trycket i sjön efter PF och G5 var ju helt sjukt. I vanliga fall brukade det stå 1-3 trailar vid hamnen på helgerna. Helt plötsligt stod det ett tiotal varje jävla helg och även ett antal under vardagar. Pratade med Upplev om detta och de sa att det var det största misstaget de har gjort och att de aldrig mer någonsin kommer att outa sjöarna.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
                      22 svar
                      10 059 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
                      11 svar
                      951 visningar
                      7 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Letho, 2022-07-19, 23:21
                      20 svar
                      1 859 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg Letho
                      av Letho
                       
                      Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      6 svar
                      1 069 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg banmincer  
                      Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
                      3 svar
                      543 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Arbetar...
                      X