Pike Fight Norrland 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pike Fight Norrland 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Är väl rätt onödigt att sprida på internet vilka vatten det är.
    Tänk dig själv om det vore ditt eget hemmavatten och istället för att det är två båtar som fiskar en vik på helgen, så är det 10 båtar som trängs plus några till som väntar utanför viken.
    ​​​​​​Finns många mindre nogräknade som inte orkar hitta bra vatten själva utan lägger den energin på genvägar och luskar på internet mm.

    När dom körde predator fight höll dom till i vatten runtomkring mig, och fiskade abborre i mitt hemmavatten.
    Nu gick det uselt i just det vattnet för dom så är nog ingen som vill dit iaf.
    Men jag skulle inte avslöja något vatten öppet på internet för alla.
    Ta det på pm så blir alla nöjda och glada. :-)

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
      Är väl rätt onödigt att sprida på internet vilka vatten det är.
      Tänk dig själv om det vore ditt eget hemmavatten och istället för att det är två båtar som fiskar en vik på helgen, så är det 10 båtar som trängs plus några till som väntar utanför viken.
      ​​​​​​Finns många mindre nogräknade som inte orkar hitta bra vatten själva utan lägger den energin på genvägar och luskar på internet mm.

      När dom körde predator fight höll dom till i vatten runtomkring mig, och fiskade abborre i mitt hemmavatten.
      Nu gick det uselt i just det vattnet för dom så är nog ingen som vill dit iaf.
      Men jag skulle inte avslöja något vatten öppet på internet för alla.
      Ta det på pm så blir alla nöjda och glada. :-)
      Bra Reekie, helt rätt!

      Kommentera


      • #13
        Tänker lite så här. Måste ju finnas Hotell, Motell, Matbutiker, Sportfiskebutik, Campingar osv som skulle må bra av lite mer rullians i dessa tider. Jag skulle skylta överallt för att locka folk. KOM HIT OCH FISKA PIKE FIGHT VATTNET.
        Finns nog bättre sätt att locka folk. Men dom borde väl testa iaf, nån gnällig lokal sportfiskare till trots.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av stol69 Visa inlägg
          Tänker lite så här. Måste ju finnas Hotell, Motell, Matbutiker, Sportfiskebutik, Campingar osv som skulle må bra av lite mer rullians i dessa tider. Jag skulle skylta överallt för att locka folk. KOM HIT OCH FISKA PIKE FIGHT VATTNET.
          Finns nog bättre sätt att locka folk. Men dom borde väl testa iaf, nån gnällig lokal sportfiskare till trots.
          Finns ingen vettig sportfiskare som vill dela sitt vatten med x-antal andra båtar.
          Skrämmande egentligen att de här produktionerna lockar så mycket folk till olika vatten.
          De lockar även till köp av beten och färger som helt plötsligt är super heta. Ibland behöver det bara fångas nån 90cm fisk för att betet/färgen ska bli hypad.
          ​​​​​​

          Kommentera


          • #15
            Vissa vill tyvärr ha allt serverat för sig.
            Jag letar hellre bra vatten själv än att försöka lista ut det genom bilder och klipp på sociala medier.
            Sen tycker jag självklart vi amatörer på fiskesnack kan ge tips och råd på sjöar, ramper, hur fiskbestånden ser ut mm.
            ​​​​​

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av stol69 Visa inlägg
              Tänker lite så här. Måste ju finnas Hotell, Motell, Matbutiker, Sportfiskebutik, Campingar osv som skulle må bra av lite mer rullians i dessa tider. Jag skulle skylta överallt för att locka folk. KOM HIT OCH FISKA PIKE FIGHT VATTNET.
              Finns nog bättre sätt att locka folk. Men dom borde väl testa iaf, nån gnällig lokal sportfiskare till trots.
              Det kan säkert gälla för "Norrland" där fisketrycket relativt sett fortfarande är ganska lågt. Personligen känner jag dock att då får de bli de aktörer som du nämner som får står för reklamkampanjen. Som många andra skriver skulle jag som fiskare med eventuell lokal kännedom, aldrig berätta vilket vatten det handlar om. Nu är det ju inte så svårt att lägga pusslet ändå och lista ut var de är i dessa produktioner.

              Det är ju egentligen en sjukt tråkig utveckling, men tittar man på hur det ser ut i södra Sverige, så förstår åtminstone jag varför det blivit så. Det finns snart inte en enda pöl där du kan rampa i en båt, som inte är fullständigt sönderfiskad. Det är båtar ute jämt, året runt och med alltmer avancerade hjälpmedel har snart fisken inte en chans. Om det mot förmodan var jag som hittat ett "guldvatten" som inte var allmänt känt skulle jag aldrig nämna ett ord om det, eller lägga upp bilder. Trist, men det är nog inte bara jag. Man kan ju bara titta här på FS...Om någon skulle be om tips på bra fiskevatten, så blir det oftast inga eller väldigt kryptiska svar. Om någon däremot undrar hur man trimmar en Ambassadeur, ja då tar tråden aldrig slut.

              Kommentera


              • #17
                Tycker bara att det vore kul att veta var det är inspelat...hinner inte ens fiskanen bråkdel av alla vatten hemma jag vill prova En 120cm gädda går att få i mynningen på vilken norrlandsälv som helst antar/hoppas jag ...

                Kommentera


                • #18
                  Säger så här, Det simmar en svensk rekord gädda i Mälaren, gäller bara att hitta den :-)

                  ingen direkt logik kanske i mitt inlägg mer än att det är ju halva grejen att just Själv hitta den :-)
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

                  Kommentera


                  • #19
                    Vet inte hur det ser ut för er i södra Sverige, men för åtminstone sista tredjedelen av landet så tycker jag att inte finns så mycket att hymla kring. Näst intill varenda större sjö med hyfsat djup här uppe håller grov gädda. Pratas bara sällan om det då ingen fiskar där helt enkelt.

                    Jag tycker däremot att det är intressant om det är så att folk skulle lockas just dit bara för att Fränstam lyckas ta en 120cm där.
                    En av, om inte Sveriges skickligaste och mest påläste gäddfiskare med en båt full av den mest avancerade tekniken som finns att uppbringa... Om du kan analysera en fiskesituation på hans nivå så behöver du fan inte veta vilken sjö just det här råkar vara.... Då kan du hitta stor fisk i vilken sjö som helst näst intill.

                    Om man har lite rimligare självinsikt bör man kanske snarare se på CWC. Bara för att man råkar vara två av Sveriges mest erfarna och skickliga gäddfiskare är det inte så bara att komma till en ny sjö och skopa upp stor fisk.

                    Det svåra är ju i regel inte att hitta en sjö med stor fisk. Det är ju att få upp dom ur sjön som är problemet...

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Sndn Visa inlägg
                      Vet inte hur det ser ut för er i södra Sverige, men för åtminstone sista tredjedelen av landet så tycker jag att inte finns så mycket att hymla kring. Näst intill varenda större sjö med hyfsat djup här uppe håller grov gädda. Pratas bara sällan om det då ingen fiskar där helt enkelt.

                      Jag tycker däremot att det är intressant om det är så att folk skulle lockas just dit bara för att Fränstam lyckas ta en 120cm där.
                      En av, om inte Sveriges skickligaste och mest påläste gäddfiskare med en båt full av den mest avancerade tekniken som finns att uppbringa... Om du kan analysera en fiskesituation på hans nivå så behöver du fan inte veta vilken sjö just det här råkar vara.... Då kan du hitta stor fisk i vilken sjö som helst näst intill.

                      Om man har lite rimligare självinsikt bör man kanske snarare se på CWC. Bara för att man råkar vara två av Sveriges mest erfarna och skickliga gäddfiskare är det inte så bara att komma till en ny sjö och skopa upp stor fisk.

                      Det svåra är ju i regel inte att hitta en sjö med stor fisk. Det är ju att få upp dom ur sjön som är problemet...

                      Nu kommer jag ju från vår mest södra landskap (Skåne) och här nere finns väl inga direkt outforskade vatten. Problemet här nere är att folk är väldigt "hemliga" även om man ser att det är Ringsjön, Vombsjön eller vilken skånsk insjö det nu må vara...

                      Förstår att man inte delar med sig av sina bästa hålor, men lite löjligt ändå.

                      Ser samma sak i t.ex Malmö Kanal där folk försöker vara hemliga med sina abborrar... vilket är ganska lönlöst dels för att vattnet inte är större än att man kan traska runt det och titta var folk står men även för att man ser det på bilderna. Och NEJ, det finns inte NYA PLATSER i kanalen...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
                      22 svar
                      10 059 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
                      11 svar
                      951 visningar
                      7 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Letho, 2022-07-19, 23:21
                      20 svar
                      1 859 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg Letho
                      av Letho
                       
                      Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      6 svar
                      1 069 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg banmincer  
                      Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
                      3 svar
                      543 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Arbetar...
                      X