Pike Fight Norrland 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pike Fight Norrland 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av Levve Visa inlägg
    På tal om att outa sjöar.
    I säsong 1 i både Pike Fight och Gäddfemman outades sjöarna och en av sjöarna som var med i bägge produktionerna råkar vara mitt hemmavatten.
    Trycket i sjön efter PF och G5 var ju helt sjukt. I vanliga fall brukade det stå 1-3 trailar vid hamnen på helgerna. Helt plötsligt stod det ett tiotal varje jävla helg och även ett antal under vardagar. Pratade med Upplev om detta och de sa att det var det största misstaget de har gjort och att de aldrig mer någonsin kommer att outa sjöarna.
    Ändå fortsätter de, se deras kundkampen från i år, kan även gissa det är samma vatten du menar.

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av Levve Visa inlägg
      På tal om att outa sjöar.
      /...Helt plötsligt stod det ett tiotal varje jävla helg och även ett antal under vardagar. Pratade med Upplev om detta och de sa att det var det största misstaget de har gjort och att de aldrig mer någonsin kommer att outa sjöarna.
      Inte så kul om man har ett "lugnt" vatten men det låter som en normal beskrivning av nordligaste Mälaren... nån i "glesbygden" som vill byta? :-)

      Jag vet inte om det totala fisketrycket på gädda ökar varje år, om sådant kan beräknas, men jag funderar om det oavsett kan vara så att ett fördelat fisketryck alltid är bättre på totalen även om det naturligtvis lokalt kan innebära både en försämring i ett fall och tvärtom i ett annat fall?
      Jag menar åker jag till "Gäddfemmansjön" eller annan lite mer avlägsen sjö jag annars inte fiskar på helger så får Mälaren lite välbehövlig vila.

      Överlag lite mkt egotårar om "outade", för flertalet avlägsna vatten som inte fullt biter på en som har Mälaren eller Stockholms skärgård som hemmavatten... definitionen av högt fisketryck skiljer sig uppenbarligen, bra om vi sprider oss enligt min mening!
      Senast ändrad av anteman; 2020-11-10, 19:48.

      Kommentera


      • #43
        Jag gillar PikeFight! Kul att se fiske från avancerade båtar (när man själv aldrig fiskar från annat än hyrd eka) i stora avlägsna vatten. tycker att det kan vara rätt lärorikt också att se hur de tänker när de letar fisk etc. Fint filmat är det också.
        Reklambiten har jag inga problem med, jag köper ändå mina beten i tre-pack på Biltema, mode-beten för hundratals kronor styck är inget för mig...

        När det gäller identifiering av sjöar i PikeFight och andra produktioner - oftast fiskar de ju i rätt stora sjöar? På den tiden det fortfarande nämndes i Pkiefight/gäddfemman etc. så var det ju typ "Mälaren", "Vänern", "Vättern" etc. Även nu i senare år när de bara säger vad det är fört"typ" av sjö är det ju sjöar på 50+ kvadratkilometer.
        Hade ju varit en annan sak om man var och fiskade i Byhålepölen på fem hektar.
        Antar att det som stör är att man om man vet sjön med hjälp av landmärken sedan kan hitta vilka "spots" det är som fiskas och dessa sedan blir måltavla för många båtar?



        Kommentera


        • #44
          Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
          Jag gillar PikeFight! Kul att se fiske från avancerade båtar (när man själv aldrig fiskar från annat än hyrd eka) i stora avlägsna vatten. tycker att det kan vara rätt lärorikt också att se hur de tänker när de letar fisk etc. Fint filmat är det också.
          Reklambiten har jag inga problem med, jag köper ändå mina beten i tre-pack på Biltema, mode-beten för hundratals kronor styck är inget för mig...

          När det gäller identifiering av sjöar i PikeFight och andra produktioner - oftast fiskar de ju i rätt stora sjöar? På den tiden det fortfarande nämndes i Pkiefight/gäddfemman etc. så var det ju typ "Mälaren", "Vänern", "Vättern" etc. Även nu i senare år när de bara säger vad det är fört"typ" av sjö är det ju sjöar på 50+ kvadratkilometer.
          Hade ju varit en annan sak om man var och fiskade i Byhålepölen på fem hektar.
          Antar att det som stör är att man om man vet sjön med hjälp av landmärken sedan kan hitta vilka "spots" det är som fiskas och dessa sedan blir måltavla för många båtar?


          Även i stora sjöar är hot spotsen små.

          Kommentera


          • #45
            Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg

            Även i stora sjöar är hot spotsen små.
            Jo så kan det vara vara, beror på topografin, växtlighet, näring m.m. men rimligen är de fler om sjön i övrigt ser ungefär likadan ut. Och i en stor sjö med relativt få fiskare är det nog snarare så att det finns fler spots än få fiskare samlat har upptäckt.

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
              Jag gillar PikeFight! Kul att se fiske från avancerade båtar (när man själv aldrig fiskar från annat än hyrd eka) i stora avlägsna vatten. tycker att det kan vara rätt lärorikt också att se hur de tänker när de letar fisk etc. Fint filmat är det också.
              Reklambiten har jag inga problem med, jag köper ändå mina beten i tre-pack på Biltema, mode-beten för hundratals kronor styck är inget för mig...

              När det gäller identifiering av sjöar i PikeFight och andra produktioner - oftast fiskar de ju i rätt stora sjöar? På den tiden det fortfarande nämndes i Pkiefight/gäddfemman etc. så var det ju typ "Mälaren", "Vänern", "Vättern" etc. Även nu i senare år när de bara säger vad det är fört"typ" av sjö är det ju sjöar på 50+ kvadratkilometer.
              Hade ju varit en annan sak om man var och fiskade i Byhålepölen på fem hektar.
              Antar att det som stör är att man om man vet sjön med hjälp av landmärken sedan kan hitta vilka "spots" det är som fiskas och dessa sedan blir måltavla för många båtar?



              Om du tittar noga en gång till vilka sjöar det är så är varken Roxen eller Boren i närheten av Vänern, Vättern, Mälaren. Och som det är beskrivet tidigare, hela sjön producerar inte bra fisk utan några få utvalda ställen. Om det står 3-5 båtar där varje helg så blir det inget roligt fiske när man väl kommer dit. Samma gäddor blir ju fångade ett antal ggr per månad.
              Oberoende vad man tycker om det så förstår jag ändå inte syftet med att tala om vilket vatten man fiskar i. På vilket sätt blir produktionen bättre av det?

              Kommentera


              • #47
                Pike Fight är en avancerad reklamfilm, inget annat. Svårt bli upprörd över promotande av beten då. Jag tycker för övrigt att programmet är underhållande och ser alltid fram emot ett nytt avsnitt när det släppts.

                Vad gäller överspel hos vissa inblandade förstår jag att det stör folk. Det var roligt första och andra gången, nu mest tröttsamt. Därmed inte sagt att jag tror att det är poserande, tvärtom upplever jag inlevelsen genuin och alla är vi olika.

                Kommentera


                • #48
                  Intressant att se hur CWC inte nämner eller än mindre fiskar med Miuras Mouse som är deras superbete när din tävlar i Fly vs Jerk. Johnnys wobbler däremot har dom inte ens använt i Fly vs Jerk men i Pike Fight sitter den i beteslåset utan undantag.

                  Det är väl en del av marknadsföringsstrategin får man anta.

                  Kommentera


                  • #49
                    Intressant att se hur CWC inte nämner eller än mindre fiskar med Miuras Mouse som är deras superbete när dom tävlar i Fly vs Jerk. Johnnys wobbler däremot har dom inte ens använt i Fly vs Jerk men i Pike Fight sitter den i beteslåset utan undantag.

                    Det är väl en del av marknadsföringsstrategin får man anta.

                    Kommentera


                    • #50
                      Precis så, nya tider, nya beten att promota...MM är inget " hot sell moment" längre...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
                      22 svar
                      10 065 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
                      11 svar
                      956 visningar
                      7 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Letho, 2022-07-19, 23:21
                      20 svar
                      1 959 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg Letho
                      av Letho
                       
                      Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      6 svar
                      1 083 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg banmincer  
                      Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
                      3 svar
                      552 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Arbetar...
                      X