Pike Fight Norrland 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pike Fight Norrland 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Tycker nog det laget med mest nytänk var Westin. Såg inget annat lag utnyttja sina panoptix / livescope o allt va dessa givare nu heter i samma utsträckning.
    Resten av gängen körde ju samma gamla betespromote. O det är väl inget ont i det. Men på själva teknik pch fiskesättsfronten var det ju samma gamla vanliga. O visst funkar det. Men sjukt fränt att se Daniel och Elias kasta prick på gäddor och se deras adrenalinpåslag när gäddorna hakar på och i vissa fall hugger. Tror ju pulsen stiger ett par hack extra när man vet att man har fisk bakom betet jämfört med att bara veva i ovisshet och kanske få en glimt av gäddan bakom betet precis invid båten.

    Kommentera


    • #62
      Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
      Tycker nog det laget med mest nytänk var Westin. Såg inget annat lag utnyttja sina panoptix / livescope o allt va dessa givare nu heter i samma utsträckning.
      Resten av gängen körde ju samma gamla betespromote. O det är väl inget ont i det. Men på själva teknik pch fiskesättsfronten var det ju samma gamla vanliga. O visst funkar det. Men sjukt fränt att se Daniel och Elias kasta prick på gäddor och se deras adrenalinpåslag när gäddorna hakar på och i vissa fall hugger. Tror ju pulsen stiger ett par hack extra när man vet att man har fisk bakom betet jämfört med att bara veva i ovisshet och kanske få en glimt av gäddan bakom betet precis invid båten.
      Håller med, även i Predator Fight så var det Daniel som lyckades fånga dom största gösarna genom att prickkasta på större ekon. För en själv som aldrig haft ett mer avancerat ekolod än en Deeper-boll så är det både fascinerande och lite konstigt. Men utan något lod eller karta så är man ju dömd att fiska i vassen då man annars bara står på måfå känns det som. Inget jag behöver bry mig om så inte har råd med en båt ens dock!
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

      Kommentera


      • #63
        Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
        Tycker nog det laget med mest nytänk var Westin. Såg inget annat lag utnyttja sina panoptix / livescope o allt va dessa givare nu heter i samma utsträckning.
        Resten av gängen körde ju samma gamla betespromote. O det är väl inget ont i det. Men på själva teknik pch fiskesättsfronten var det ju samma gamla vanliga. O visst funkar det. Men sjukt fränt att se Daniel och Elias kasta prick på gäddor och se deras adrenalinpåslag när gäddorna hakar på och i vissa fall hugger. Tror ju pulsen stiger ett par hack extra när man vet att man har fisk bakom betet jämfört med att bara veva i ovisshet och kanske få en glimt av gäddan bakom betet precis invid båten.
        Riktigt coolt, skulle vilja testa det! Även Söders kör Garmin livescope

        Kommentera


        • #64
          Coolt är det, men skulle bli för mycket dataspelskänsla för min del, och jag räknar ändå med att gäddan hugger i varje vevtag.
          Förutom när jag står och drömmer om annat förstås :-D

          Kommentera


          • #65
            Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
            Coolt är det, men skulle bli för mycket dataspelskänsla för min del, och jag räknar ändå med att gäddan hugger i varje vevtag.
            Förutom när jag står och drömmer om annat förstås :-D
            Huggen som väcker en från andra dagdrömmar brukar ge lagom adrenalinpåslag haha

            Kommentera


            • #66
              Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

              Huggen som väcker en från andra dagdrömmar brukar ge lagom adrenalinpåslag haha
              Precis när man egentligen gett upp men fortsätter kasta.

              Kommentera


              • #67
                teatv apk hellodear.in
                Men Fränstam hade en video med bakom kulisserna där han härjar lite om var dom är - kul att se lite utanför själva PF-produktionen.
                Senast ändrad av kumar0raja; 2021-05-10, 11:18.

                Kommentera


                • #68
                  Tips till dem som letar gäddvatten i norr. Leta upp ett fiskevårdsområde som marknadsför sig hårt för öring/harr fiske. Åk dit o fiska i sjöarna där - kan nästan garantera bra gäddfiske i de flesta sjöar. Själv flyttade jag till Bräcke kommun för o bl a flugfiska i Gimån för 3 år sedan. Har varit där 2 ggr hittills... pga för bra fiske på andra okända ställen i kommunen. Flertalet mindre strömmande vatten med 30-40 cm harr o även hyfsad chans på öring. De flesta sjöar ”kokar” av gädda o abborre, vissa bättre o vissa sämre självklart. Fråga gärna lokalbefolkningen om tips - de delar oftast gärna med sig om tips om gädda o abborre i alla fall.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
                  22 svar
                  10 066 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
                  11 svar
                  957 visningar
                  7 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Startad av Letho, 2022-07-19, 23:21
                  20 svar
                  1 965 visningar
                  3 gillar
                  Senaste inlägg Letho
                  av Letho
                   
                  Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                  6 svar
                  1 085 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg banmincer  
                  Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
                  3 svar
                  558 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg lsjonsson  
                  Arbetar...
                  X