Pike Fight Norrland 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pike Fight Norrland 2020

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Miller_time
    replied
    Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

Huggen som väcker en från andra dagdrömmar brukar ge lagom adrenalinpåslag haha
    Precis när man egentligen gett upp men fortsätter kasta.

Lämna en kommentar:

• esox88
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
    Coolt är det, men skulle bli för mycket dataspelskänsla för min del, och jag räknar ändå med att gäddan hugger i varje vevtag.
    Förutom när jag står och drömmer om annat förstås :-D
    Huggen som väcker en från andra dagdrömmar brukar ge lagom adrenalinpåslag haha

Lämna en kommentar:

• Reekie
    replied
    Coolt är det, men skulle bli för mycket dataspelskänsla för min del, och jag räknar ändå med att gäddan hugger i varje vevtag.
    Förutom när jag står och drömmer om annat förstås :-D

Lämna en kommentar:

• Letho
    replied
    Tycker nog det laget med mest nytänk var Westin. Såg inget annat lag utnyttja sina panoptix / livescope o allt va dessa givare nu heter i samma utsträckning.
    Resten av gängen körde ju samma gamla betespromote. O det är väl inget ont i det. Men på själva teknik pch fiskesättsfronten var det ju samma gamla vanliga. O visst funkar det. Men sjukt fränt att se Daniel och Elias kasta prick på gäddor och se deras adrenalinpåslag när gäddorna hakar på och i vissa fall hugger. Tror ju pulsen stiger ett par hack extra när man vet att man har fisk bakom betet jämfört med att bara veva i ovisshet och kanske få en glimt av gäddan bakom betet precis invid båten.
    Riktigt coolt, skulle vilja testa det! Även Söders kör Garmin livescope

Lämna en kommentar:

• BrainDisorder
    replied
    Tycker nog det laget med mest nytänk var Westin. Såg inget annat lag utnyttja sina panoptix / livescope o allt va dessa givare nu heter i samma utsträckning.
    Resten av gängen körde ju samma gamla betespromote. O det är väl inget ont i det. Men på själva teknik pch fiskesättsfronten var det ju samma gamla vanliga. O visst funkar det. Men sjukt fränt att se Daniel och Elias kasta prick på gäddor och se deras adrenalinpåslag när gäddorna hakar på och i vissa fall hugger. Tror ju pulsen stiger ett par hack extra när man vet att man har fisk bakom betet jämfört med att bara veva i ovisshet och kanske få en glimt av gäddan bakom betet precis invid båten.
    Håller med, även i Predator Fight så var det Daniel som lyckades fånga dom största gösarna genom att prickkasta på större ekon. För en själv som aldrig haft ett mer avancerat ekolod än en Deeper-boll så är det både fascinerande och lite konstigt. Men utan något lod eller karta så är man ju dömd att fiska i vassen då man annars bara står på måfå känns det som. Inget jag behöver bry mig om så inte har råd med en båt ens dock!

Lämna en kommentar:

• esox88
    replied

Lämna en kommentar:

• Levve
    replied
    Trumman verkar ha glömt att jerkfisket kommer ursprungligen från USA. Känns som mkt av det nyaste tekniken kommer därifrån. Men visst, att fiska Gädda kanske vi är topp 3 på men samtidigt kan jag tänka mig att fisket omsätter per capita betydligt mer i Sverige än de andra länderna.

Lämna en kommentar:

• UB
    replied
    Ursprungligen postat av aliosh Visa inlägg
    Bra att tobias inte vann.. varje fisk som landas så hör man en ny historia om vad han fått förr ...
    Jag hoppades att de skulle vinna. Tobias är väldigt kunnig och jag uppskattar det.

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg

Inget fel på griniga gubbar. De ska inte underskattas. Det enda jag mena är att man kanske inte ska tro vi är bäst i världen bara för vi eventuellt har gått om jenkarna på just gäddfisket. Skadar inte att vara ödmjuk och inse att än finns det mycket att lära.
    Att vi skulle vara bäst i världen är ju rätt komiskt. Vi är garanterat bäst i världen på att kasta ett jättelikt gummibete och spinna hem. För det är ju det fisket som 90% bedriver. Övrigt fiske existerar knappt. Bara se spöutbudet. Mängder med liknande spön från alla tillverkare.
    Precis som du säger. Väldigt mycket spännande tekniker nere på kontinenten med spön som inte är grova som telefonstolpar. Tycker inte att det ser så kul ut att dra upp 5-6kg gäddor som man gör med tusenbröder.
    Vi har mycket att lära.

Lämna en kommentar:

• Niklar
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Om man jämför med bassfisket så är gädda och musky inte så stort där borta. Dock i nordstaterna så är det hyfsat stort. Dock bedrivs inte musky fisket så mycket av Instagram och Youtube generationen.
    Inte så mycket cykeltröjor där och galna skrik och rop så fort Gopro kamerorna är på. Mer griniga gubbar som nöter i tysthet med alla möjliga tekniker och beten. Men syns du inte så finns du inte.
    Inget fel på griniga gubbar. De ska inte underskattas. Det enda jag mena är att man kanske inte ska tro vi är bäst i världen bara för vi eventuellt har gått om jenkarna på just gäddfisket. Skadar inte att vara ödmjuk och inse att än finns det mycket att lära.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av BJORKIZZ, 2007-09-30, 18:12
40 svar
11 686 visningar
0 gillar
Senaste inlägg aliosh
av aliosh

Startad av Westermark, 2017-09-30, 20:39
2 svar
1 192 visningar