Fiske roadtrip - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske roadtrip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske roadtrip

    Tjenare, jag och en polare ska ut på en veckas upptäcktsfärd i sommar med bilen och båttrailern igenom sverige och letar riktigt bra vatten för stor gädda? vi hade tänkt utgå från uppland/roslagen och sen röra oss norrut längs e4an/76an.. alla tips är välkomna så som matplatser/sjöar övernattningsställen.

    Mvh Tony

  • #2
    Har inget tips tyvärr, Funderar på nåt liknade i Dalarna, Härjedalen ungefär. Lite större oreglerade sjöar med pelagisk betesfisk, som gärna får ligga bortom allfartvägarna bland öringsjöar. Då är förutsättningarna för stabil tillväxt goda och fisketrycket förhoppningsvis lågt... En fjällnära sjö typ...

    En sjö som ingen vet är en bra gäddsjö (oprövad) är förmodligen den bästa av dem... Kanske sjöar med erkänt dåligt öringfiske är det man ska pröva, då gäddan lever gott på dem?

    Skitfiske!

    PS. Pm:a gärna om du hittar en bra sådan sjö som beskrivits ovan, t ex. DS
    Senast ändrad av anteman; 2016-05-10, 21:56.

    Kommentera


    • #3
      Precis så jag med tänker.. gäller att hitta en bara haha försöka komma ifrån civilisationen så mycket det går borde vara något

      Kommentera


      • #4
        Ojoj det finns så,otroligt mkt vatten. Kolla små o medelstora sjöar på google maps, och info om det finns rimliga ramper osv. Ni kan ta första stoppet i söderfors, dalälven. Bo billigt i stuga på campingen och bra ramp finns. Nära från e4

        Kommentera


        • #5
          låter som bra tips

          Kommentera


          • #6
            Har ni vägarna förbi Nyköping? Isåfall kan jag tipsa om ett bra ställe! Vandrarhem ett stenkast från vattnet och otroligt bra fiske! Skriv ett pm isf så kan jag berätta mer!
            Cmon Pikypikypiky

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jerrie, 2022-08-10, 19:43
            8 svar
            561 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Vallviksuffe  
            Startad av Jonnte, 2022-08-15, 07:51
            4 svar
            482 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Moddifier  
            Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
            0 svar
            113 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg alfons74  
            Arbetar...
            X