Vandring med fiske Dalarna - Härjedalen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vandring med fiske Dalarna - Härjedalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vandring med fiske Dalarna - Härjedalen

    Hej !

    Funderar på att ta en vecka med min son på 15 år med vandring och fiske.

    Eftersom vi inte är flugfiskare så misstänker jag att våra fiskevatten kan bli begränsade så undrar lite över vad som skulle passa oss.
    Tanken är att lämna bilen på ett ställe sen vandra inklusive fiske och sen komma tillbaka till bilen igen.

    Frågan är om det blir så begränsat med fiskevatten pga att vi inte flugfiskar att det är bättre att flytta sig med bil mellan ställena ?

  • #2
    Kolla storsjö fiskecamp i norra dalarna, var där med skolan och underbar natur med fina vatten, mycket fluga som du säger, men tillåtet att spinnfiska på de flesta ställena om jag mins rätt

    Kommentera


    • #3
      Jag har fiskat en hel del i Dalarna - Härjedalen och min erfarenhet är att man får spinnfiska i de flesta vatten. Däremot så blir mask-mete förbjudet i allt fler strömmande vatten. Det finns förstås en del vatten där bara fluga är tillåtet, men de är i minoritet.

      Sen ska det tilläggas att man förstås behöver köpa fiskekort och att det finns vatten där man inte får fiska alls.
      Senast ändrad av FatRap; 2017-04-22, 10:04.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
        Kolla storsjö fiskecamp i norra dalarna, var där med skolan och underbar natur med fina vatten, mycket fluga som du säger, men tillåtet att spinnfiska på de flesta ställena om jag mins rätt
        Det där lät spännande som en första fiske tripp med sonen.
        Fiskar man bara i storsjön eller har man lite strömmande vatten att fiske i närheten med ? hur långt är det annars att vandra till strömmande vatten vet att sonen tycker det är kul då vi ibland är i Älvkarleby.
        Senast ändrad av drdrain; 2017-04-23, 21:17.

        Kommentera


        • #5
          Du har pm

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jerrie, 2022-08-10, 19:43
          8 svar
          562 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Vallviksuffe  
          Startad av Jonnte, 2022-08-15, 07:51
          4 svar
          482 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Moddifier  
          Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
          0 svar
          113 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg alfons74  
          Arbetar...
          X