Regnbågsfiske mellan Stockholm och Skåne - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbågsfiske mellan Stockholm och Skåne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Regnbågsfiske mellan Stockholm och Skåne

    Hej!
    Vi är ett gäng på 4 personer som tänkte fiska regnbåge ihop och vill ha förslag på något trevligt ställe där man kan hyra stuga och fiska lite.
    Vi har varit i Harasjömåla innan men det är lite långt för de av oss som bor i Stockholm. Finns det några bra ställen halvvägs, typ runt Jönköping?
    Alla tips är välkomna, obs endast spinnfiske
    Tack på förhand
    /jocke

  • #2
    Kroksjön i Tranemo var trevligt när jag var där för ett par år sedan.
    Då hade dom bra priser och bra storlek på fisken.
    Hur det är nu vet jag inte.
    Dom hade stugor och en mysig grillkåta man kunde hyra på en ö i sjön.
    Men det är inte samma vildmark som i harasjömåla.

    Kommentera


    • #3
      Camp may fly Blekinge

      Kommentera


      • #4
        Hökensås! Ligger strax norr om Jönköping dock på fel sida Vättern. Boende och stort antal sjöar.

        Kommentera


        • #5
          Kul tråd, letar också efter lite vatten att fiska båge i

          Kommentera


          • #6
            Bergets sportfiske vid eksjö. Regnbåge öring o gullspångslax.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Jordbo Visa inlägg
              Hej!
              Vi är ett gäng på 4 personer som tänkte fiska regnbåge ihop och vill ha förslag på något trevligt ställe där man kan hyra stuga och fiska lite.
              Vi har varit i Harasjömåla innan men det är lite långt för de av oss som bor i Stockholm. Finns det några bra ställen halvvägs, typ runt Jönköping?
              Alla tips är välkomna, obs endast spinnfiske
              Tack på förhand
              /jocke
              Varför inte åka norrut och fiska vild fisk istället?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
                Hökensås! Ligger strax norr om Jönköping dock på fel sida Vättern. Boende och stort antal sjöar.
                Hökensås verkar trevligt, tackar!


                Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
                Varför inte åka norrut och fiska vild fisk istället?
                Hade gärna gjort det, men det är bara fiske en helg denna gång och eftersom en av oss bor i Skåne så blir det lite långt...

                Kommentera


                • #9
                  Sjöarna i Åkers styckebruk e lätta att ta sig till med bil bra vägar tar inte allt för lång tid(1h från miig). Sjöarna är trevliga och likaså folket. Där man köper fiskekort säljer även ypperligt goda mackor och fika

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
                    Sjöarna i Åkers styckebruk e lätta att ta sig till med bil bra vägar tar inte allt för lång tid(1h från miig). Sjöarna är trevliga och likaså folket. Där man köper fiskekort säljer även ypperligt goda mackor och fika
                    Ähhh. har du fiskat där nyligen ?
                    Skulle Inte rekommendera dessa sjöar. Jag bor i Åkers och har fiskat Mycket i dessa sjöar. Senaste 2 åren har fisket blivit sämre och sämre och fisken du får ligger under kilot. Var där senast för 1 vecka sen. Körde Fluga, drag, spinnfluga, bottenmete och flötesmete.....
                    Inget hjälpte. Det var ingen på dom 10 timmar som jag fiskade där som fick något. Var i Holmsjön, Älgsjön är ett strå sämre, Tyvärr....
                    Höjt priset på fiskekorten men stoppar i mindre fisk.
                    Och Ja, jag har sagt till dom och bråkat med dom om detta då ingen vill säga hur mycket dom satt i... Och när dom satt i....

                    Så tyvärr så kan varje fall inte Jag rekommendera dessa sjöar för tillfälligt
                    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                    Flugfiske är en Livs-stil
                    2016 har jag blivit Multifrälst

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av pikeman59, 2025-03-27, 08:17
                    5 svar
                    574 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av BjornHans, 2025-07-03, 13:54
                    5 svar
                    477 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HarpoonMan  
                    Startad av TPG86, 2025-07-18, 13:36
                    5 svar
                    460 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av Oskar Berglund, 2025-09-29, 11:22
                    2 svar
                    356 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg martinek  
                    Startad av annasm, 2025-10-13, 08:22
                    6 svar
                    189 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Arbetar...
                    X