Älvkarleby första gången - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Älvkarleby första gången

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Älvkarleby första gången

    Jag och en vän ska till Älvkarleby i mitten av Juli några dagar och det blir första laxfisket för mig. Har erfarenhet av insjöfiske enbart. Sökt på forumet men inte hittat det jag söker och tänkte efterfråga tips på bra guide för laxfiske samt även om det finns möjlighet att köra lite "allmänt" aborrfiske i trakten eller om det är endast är lax man ska satsa på?
    Har tidigare kört tyngre gäddutrustning men har bara kvar lätta aborrgrejer så lär bli att ta guide med utrustning för laxfisket.

  • #2
    Kolla med laxguiden på älvkarlebys camping, han har bra koll. Där finns även en sportfiskebutik om något inköp behövs.
    i mitten av juli kan fisket vara dåligt eller tom avstängt pga för varmt vatten. Då kan ovan nämnda guide lösa fiske efter abbore/ gädda eller gös i tex storsjön.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Nextline Visa inlägg
      Kolla med laxguiden på älvkarlebys camping, han har bra koll. Där finns även en sportfiskebutik om något inköp behövs.
      i mitten av juli kan fisket vara dåligt eller tom avstängt pga för varmt vatten. Då kan ovan nämnda guide lösa fiske efter abbore/ gädda eller gös i tex storsjön.
      Ja den guiden känner jag till men jag hittade även en annan, Widemarks och vi tänkte köra en laxdag med honom. Hoppas det inte är för varmt. Dagsturer med båt efter abborre/gädda/gös kostar rätt mycket då man ju kör med båt så tyvärr blir det ingen sån tur.

      Kommentera


      • #4
        Det börjar närma sig. Vart tar man vägen om man ska fiska tex abborre någon av dagarna, kan man hyra båt eller köra från land någonstans? Att hyra guide med båt kostar typ 6500:- för en dag och det blir för mycket när vi bara är två så tänkte om det finns nån skön insjö man kan hyra båt i eller liknande.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jerrie, 2022-08-10, 19:43
        8 svar
        561 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Vallviksuffe  
        Startad av Jonnte, 2022-08-15, 07:51
        4 svar
        482 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Moddifier  
        Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
        0 svar
        113 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg alfons74  
        Arbetar...
        X