Fyrväpplingens boende - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fyrväpplingens boende

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fyrväpplingens boende

    Tja!
    Tänkte eventuellt åka till Fyrväpplingen med ett gäng.
    Läste något inlägg från 2017 att det var riktigt dålig standard på stugorna.
    Är det så fortfarande?
    Någon som vet standarden på Rangelbol och Lillstugan?

  • #2
    Följer med intresse denna tråden nu. Passerar infartsvägen till Fyrväpplingen när vi åker till sommarhuset i GrissleGrisslehamn. Har funderat att åka dit och prova lyckan när man tröttnat på vanliga fisket.
    Verkar vara väl underhållet osv och är intresserad av kvalité och storleken på fisken.

    Kommentera


    • #3
      Getingar och möss!
      Tälta ev husvagn istället.
      Båtarna i rörsjön sopslut inga ankare m.m.

      Nappvillig fisk rätt årstid men förbannat svårt att kroka.
      Känns som ägaren givit upp stället. Synd natursköna sjöar.

      Fick en fin övervintrare i våras med perfekta fenor som tog typ 10 min att få i håven på klass 5 spö.
      2 kg.

      Kommentera


      • #4
        Aldrig provat stugorna då jag inte bor allt för långt borta, men som personen ovan skrev så var båtarna riktigt dåliga.
        Var där sist för någon månad sedan, åror börjda och väldigt slut, båtarna är svetsade av någon som köpt en svets och säkert tänkte "hur svårt kan det vara"
        hittade en som inte läckte in allt för mycket vatten, fick ändå tömma båten med jämna mellanrum.

        ekolodet visade att det fanns någon enstaka fisk, dock väldigt små.

        Kommentera


        • #5
          Lite input då jag vart i fyrväpplingen 8-10ggr. Hyr Siggehusen som är enkla men fungerande. Ta med sovsäck och liggunderlag. De andra stugorna är katastrof, på på riktigt. Hur man får fisk förstår jag inte då det för oss alltid vart enormt slumpartat vi har dock aldrig kört med fluga som verkar mera vinstgivande. Inte en chans att de sätter i 450kg regelbundet som de skriver på hemsidan så hel setupen är lite av en Scam törs jag påstå. Vill ni ha en någorlunda båt ska ni upp i tid på morgonen och jag skojjar inte! Majoriteten av båtarna är inte sjösäkra (läcker vatten, extremt vingliga, trasiga årtullar osv) och jag förstår inte ens att man törs släppa iväg både både barn och vuxna och utrustning för flera tusen i dom där vraken. Men men det finns få alternativ som erbjuder båt/vatten/boende och det är nog därför det ö h t existerar fortfarande Men fin miljö, bekvämt fiske och nära till Hufvudstanden..,
          - Go for the big ones you must!
          https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jerrie, 2022-08-10, 19:43
          8 svar
          561 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Vallviksuffe  
          Startad av Jonnte, 2022-08-15, 07:51
          4 svar
          482 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Moddifier  
          Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
          0 svar
          113 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg alfons74  
          Arbetar...
          X