Fiskecamper och liknande i Skåne och Blekinge - tipstråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskecamper och liknande i Skåne och Blekinge - tipstråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskecamper och liknande i Skåne och Blekinge - tipstråden

    Jag fick en förfrågan om bra fiskecamper (eller stugor med båt) inom de geografiska områden som nämns i rubriken.

    Tyvärr har jag ingen erfarenhet av några fiskecamper.

    Har ni något trevligt ställe att rekommendera så skriv detta i tråden. Jag vet att man kan googla men jag vill just ha era rekommendationer och inte några reklamtexter att gå på.

    Det kan vara naturvatten för jag tror att gästerna helst vill fiska efter störrre abborre, gädda och gös.

    Tack på förhand!
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2012-01-11, 16:30. Anledning: ny titel ;)
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

  • #2
    I Skåne vete tusan om det finns någon fiskecamp med fiske av den typen.

    Då skulle jag nog hellre själv pussla ihop någon lösning med stuga och trailad båt. Enda sjön i Skåne där det finns ett vettigt fiske efter både gädda, gös och abborre i en och samma sjö är väl Ringsjön. Annars får man vara beredd på att ta sig till olika vatten för olika arter.

    I Blekinge finns det ju några stugbyar med båtuthyrning för gäddfiske på kusten. Däremot är det ju ont om abborre och gös däruppe.

    Kommentera


    • #3
      OK. Gädda, gös och abborre är inget krav alla tre. Det går bra med öring och lax också.

      Vad får jag för bud om jag utökar med södra Småland och Halland?

      Grejen är att fisket ska bedrivas från/med båt så tillgång till en hyfsat bra båt med motor är ett krav.

      Känner någon av er till någon fiskecamp vid Lagan?
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

      Kommentera


      • #4
        Kom igen nu gubbs...
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

        Kommentera


        • #5
          Lödde Å har ju i alla fall båtuthyrningen men platser att bo på vet jag inte,, borde finnas något typ vandrarhem eller bed and breakfast i Byn i alla fall... Barsebäcks camping har stugby men det är en liten bit bort....

          Annas är detta ett riktigt trevligt ställe i Olofström http://portal.buyit.se/harasjomalaportal/default.aspx
          Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-01-13, 11:04.

          Kommentera


          • #6
            Tackar Jörgen!

            Är det verkligen ingen som varit på någon schysst fiskecamp inom nämnda geografiska områden?

            Hetaste tipset vinner en metkrok...
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

            Kommentera


            • #7
              I Blekinge har du ju Svalemåla stugby och Dragsö Fishing Camp - för gäddfiske på kusten då.

              Kommentera


              • #8
                Tack för tipset Barramundi!

                Det ska följas upp.
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                Kommentera


                • #9
                  Dragsö Fishing Camp tror jag ni kommer få ett otroligt fiske med. När var med i blekinge gäddfestival okt 2011 hyrde vi båt från Dragsö. En av dem som jobbar som guide där var med och fiskade från en egen båt (han guidade monarch-dok grundaren) och då de flesta som var med i tävlingen fick någon enstaka gädda så fick de över 100 gäddor på två dagar... Har dock ingen som helst koll på de andra. Så mitt tips går till Dragsö.
                  Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
                  Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

                  Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

                  Kommentera


                  • #10
                    http://www.kalvshult.se/

                    Där har vi hyrt sjöstugan och ska fiska på örsjön............

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jerrie, 2022-08-10, 19:43
                    8 svar
                    562 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Vallviksuffe  
                    Startad av Jonnte, 2022-08-15, 07:51
                    4 svar
                    482 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Moddifier  
                    Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
                    0 svar
                    113 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg alfons74  
                    Arbetar...
                    X